Permalänk
Medlem

Min Battlefield hörna

Bord:
Malm (ikea)

Skärm:
ASUS ROG Swift PG278Q
LG Electronics IPS277
Samsung S24D390

Chassi:
Coolermaster cm storm stryker

Mus:
Deathadder 2013

Tangentbord:
Logitech Orion Spark G910

Headset:
Corsair Gaming H2100 Wireless Dolby® 7.1 Gaming Headset

Moderkort:
Maximus VII Hero
+ Rog front panel

CPU:
Inel core i7 4790k

CPU kylare:
Bequiet dark rock 3

Gpu:
MSI GeForce GTX980 Ti Gaming 6GB

Ram:
4X4GB hyper x black

PSU:
Corsair RM850 850W 80 Plus Gold

HDD:
WD green 1Tb

Ssd:
Kingstone v300 240gb

Ljud:
Andersson srs 2.0

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Det blev ju jäkligt snyggt med LACK-hyllan och hyllan bredvid skrivbordet!

Permalänk
Medlem

Jag är vanligtvis svårcharmad men du får 10/5 stjärnor!

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tack, försökte få det så rent som möjligt på bordet. Saknar dock något att hålla upp headsetet. Har inte kommit på någon lösning

Permalänk

Det här var riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Tycker det såg riktigt fint ut!! Har själv samma skrivbord fast svart. Hur kom du på iden med Lack hyllan på väggen och den där sidohyllan på högersidan? Sedan vad är det för ngt du har på den utdragbara delen? Ikea tidskiftsamlare eller ngt? Väldigt fint och cleant (Y)

Jag använder ett sånt här hörlurställ som jag köpte från ebay Annars kanske bara en krok på väggen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Du får ju självklart skaffa ett barskåp till dina flaskor. Dom kan inte stå där på golvet och dra till sig damm!

Gillar den simpla layouten! Snyggt!

Gav dig en 4a, säg till när barskåpet är på plats så ändrar jag till en 5a.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

helt random, hur mycket rymmer den där absolut vodkan flaskaN som står under bordet i hörnet?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tycker det såg riktigt fint ut!! Har själv samma skrivbord fast svart. Hur kom du på iden med Lack hyllan på väggen och den där sidohyllan på högersidan? Sedan vad är det för ngt du har på den utdragbara delen? Ikea tidskiftsamlare eller ngt? Väldigt fint och cleant (Y)

Jag använder ett sånt här hörlurställ som jag köpte från ebay Annars kanske bara en krok på väggen?

http://puu.sh/9mpb8/15b017fb3b.jpg

Fick iden, då jag störde mig på att skärmarna tog upp en massa plats på bordet. Så då ville jag höja upp dem lite. Blev väldigt bra höjd på dem nu.
Tack för tipset ang hörlurstället. Ser fin ut!
På utragdelen satte jag upp "kvissle" från ikea och små lådor jag hitta på samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du får ju självklart skaffa ett barskåp till dina flaskor. Dom kan inte stå där på golvet och dra till sig damm!

Gillar den simpla layouten! Snyggt!

Gav dig en 4a, säg till när barskåpet är på plats så ändrar jag till en 5a.

Hehe tack för betyget!
Tyvär har jag ont om plats. Hade barbord och hyllor förut för flaskorna. Fick plocka bort allt så jag fick plats med spelhörna. Dock får jag komma på en lösning för det där med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

helt random, hur mycket rymmer den där absolut vodkan flaskaN som står under bordet i hörnet?

3.5l, behövs för att få bättre aim på bf hehe.

Permalänk

ser redit härligt ut får jag säja. snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

5/5 Blev riktigt snyggt med den hemmagjorda väggen Funderar själv på det skrivbordet, något du rekommenderar? Fördelar / nackdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckerlid:

5/5 Blev riktigt snyggt med den hemmagjorda väggen Funderar själv på det skrivbordet, något du rekommenderar? Fördelar / nackdelar?

Hej
Tack för betyget
Måste säga att jag rekommenderar bordet starkt.
+gott om yta
+lätt att dölja kablar om så önskas.
+sidobordet som man drar ut tar ingen yta alls, men när man drar ut den kommer den till stor nytta.

trodde först att den skulle (bågna) i mitten då det är ganska långt. Men måste säga att den är betydligt stabilare än man tror.

- (minus eller minus), men den vassa bordskanten kan vara lite irriterande efter några timmar sittande vid datorn.
- ingen förvaring som tex. lådor. men du ser ju min lösning.

Letade länge efter ett bord som jag kunde ha för 3 skärmar samt kunna ha det ganska rent runt om kring. Och denna gjorde susen.
Då jag har planer på att byta tapeter för en mer passande bakgrund, därav väggen jag gjorde. Nu kan jag dra ut strömsladden och flytta allt utan att behöva göra några ingrepp samt inga fler hål i väggen.

Men jag trodde att ikea skulle sluta sälja detta bord. Vi får hoppas att den finns kvar

MVH Sasa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xash85:

Hej
Tack för betyget
Måste säga att jag rekommenderar bordet starkt.
+gott om yta
+lätt att dölja kablar om så önskas.
+sidobordet som man drar ut tar ingen yta alls, men när man drar ut den kommer den till stor nytta.

trodde först att den skulle (bågna) i mitten då det är ganska långt. Men måste säga att den är betydligt stabilare än man tror.

- (minus eller minus), men den vassa bordskanten kan vara lite irriterande efter några timmar sittande vid datorn.
- ingen förvaring som tex. lådor. men du ser ju min lösning.

Letade länge efter ett bord som jag kunde ha för 3 skärmar samt kunna ha det ganska rent runt om kring. Och denna gjorde susen.
Då jag har planer på att byta tapeter för en mer passande bakgrund, därav väggen jag gjorde. Nu kan jag dra ut strömsladden och flytta allt utan att behöva göra några ingrepp samt inga fler hål i väggen.

Men jag trodde att ikea skulle sluta sälja detta bord. Vi får hoppas att den finns kvar

MVH Sasa

Det finns allt kvar Jag jobbar själv på Ikea så har koll på det!

Tack för ett utförligt svar, Har planer på att göra liknande med en hylla för skärmarna jag med. Angående förvaring tyckte jag du löste det snyggt på den utdragbara sidobordet, Riktigt smart!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Gillar att du byggt lite egna lösningar, mycket med IKEA-stuff. Har funderat på ett likadant skrivbord men kommit fram till att det är för litet, men när man ser hur du gjort så handlar det inte om att skrivbordet är litet, utan helt klart att man ska få bort saker från bordsytan!
Tack för inspirationen, får övertala sambon att jag får göra något liknande i vardagsrummet

5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Sjukt snyggt! Gillar att du byggt lite egna lösningar, mycket med IKEA-stuff. Har funderat på ett likadant skrivbord men kommit fram till att det är för litet, men när man ser hur du gjort så handlar det inte om att skrivbordet är litet, utan helt klart att man ska få bort saker från bordsytan!
Tack för inspirationen, får övertala sambon att jag får göra något liknande i vardagsrummet

5/5

Man får tacka.
Lycka till med sambon
Helt klart mycket yta över nu, och det är lätt att hålla rent på detta vis.

Permalänk

Vet att det är en hyfsat gammal tråd. För det första, grymt snyggt du fick till det. Och det andra (den egentliga anledningen) vart har du hittat vitrinskåpen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragequitter:

Vet att det är en hyfsat gammal tråd. För det första, grymt snyggt du fick till det. Och det andra (den egentliga anledningen) vart har du hittat vitrinskåpen?

Tackar, ja den är gammal, men kommer på lite justeringar efterhand :-). Ohh, vitrinskåpen har jag haft ett ex antal år. Om jag inte minns fel så var det mio som sålde dessa.

Permalänk
Medlem

Inspirerade mig att göra en copy paste på din första setup, dock har jag hittat problem med skärmdjup vs lackhyllan, utan väggfästen. Så de får jag lösa på nått sätt 😑
Btw, vart/hur har du gömt kabeldragning genom hyllan? Borrat under skärm?

In progress

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Inspirerade mig att göra en copy paste på din första setup, dock har jag hittat problem med skärmdjup vs lackhyllan, utan väggfästen. Så de får jag lösa på nått sätt 😑
Btw, vart/hur har du gömt kabeldragning genom hyllan? Borrat under skärm?

https://www.dropbox.com/s/ft9hiu31aqd19m4/Foto%2020.08.2016%2C%2016.04.35.jpg?dl=0

In progress

Först och främst är jag glad att jag kunde inspirera någon. Tackar för det Ser ut att bli riktigt fint det du gör. Det var lite av varför jag hängde upp de två på sidan för att kunna vinkla dem mer samt kunna ha det rent på hyllan.
På första setupen hade jag inte hyllan innskjuten hela vägen utan lämnade en liten glipa för att kunna dra igenom kablarna. Sedan drog jag samtliga kablar bakom mittenskärmen. Men det optimalaste är nog som du säger. Göra ett litet hål i hyllan som senare döljs av skärmen. :). Lycka till, och hojta till när du är färdig så jag får se.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Skulle man kunna få någon bild från sidan, så man kan se hur du byggt upp väggen bakom

Visa signatur

Hello. x99