Total War: Warhammer officiellt!

Permalänk
Geeks Gaming

Video av kampanjkartan

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Gillar att de lägger upp filmerna i 60fps. Som det ska vara med ett PC-exklusivt spel.

Permalänk
Medlem

Det ser löjligt bra ut, men jag kommer inte ropa hej än

Permalänk
Entusiast

Blev bränd både av Attila några månader efter release samt Rome 2 på release. Kommer vara ytterst försiktig med detta. Tycker inte Total war varit bra eller kul sedan Shogun 2 och dess expansioner, så hoppas på något speciellt här.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Blev bränd både av Attila några månader efter release samt Rome 2 på release. Kommer vara ytterst försiktig med detta. Tycker inte Total war varit bra eller kul sedan Shogun 2 och dess expansioner, så hoppas på något speciellt här.

ATTILA med Radious mod på Very Hard eller Legendary är löjligt kul kör igenom en kampanj nu.

Men förhandsboka spel från CA? Aldrig igen.

Permalänk
Medlem

sjukt taggad!

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Spec annonserad för Total War: Warhammer! Observera att detta blir deras första 64-bit spel. Spelet är också en månad försenat till maj.

Här är specen:
http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_WARHAMMER_Specs

Officielt inlägg på deras forum om specen och motorn.
https://forums.totalwar.com/discussion/169342/total-war-warha...

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet verkar mer och mer intressant nu. Funderar på hur länge det är bra att vänta för att få ett bra fungerande spel.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

@Östlund det är ju gubbarna bakom total war så det lär nog ta ett halvår eller så sett till deras tidigare misslyckanden med AI och buggar... får hoppas det blir bra tillslut dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Entusiast

Blir ingen förbokning av detta. Väntar på expansioner, DX12, patcher etc. Är ju första spelet i en trilogi om jag förstått det rätt.

På sistone har jag dock upptäckt att jag inte haft kul med ett Total War sedan Shogun 2. Allt annat har varit så sjukt tradigt, och spel som Europa Universalis fyller mitt "grand strategy"-behov så mycket bättre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

@Östlund det är ju gubbarna bakom total war så det lär nog ta ett halvår eller så sett till deras tidigare misslyckanden med AI och buggar... får hoppas det blir bra tillslut dock.

Det är ju lite så jag tänker.

Skrivet av MrAdde:

Blir ingen förbokning av detta. Väntar på expansioner, DX12, patcher etc. Är ju första spelet i en trilogi om jag förstått det rätt.

På sistone har jag dock upptäckt att jag inte haft kul med ett Total War sedan Shogun 2. Allt annat har varit så sjukt tradigt, och spel som Europa Universalis fyller mitt "grand strategy"-behov så mycket bättre.

Jag blev bränd av Rome II men sitter nu och spelar Attilla. Antar att jag tycker att det är bra bara för att det var klart när jag köpte det.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har hittills bara spelat Total War-spelen för att jag är väldigt historieintresserad. Får se om jag skaffar detta, men är ganska skeptisk i nuläget. Blev ganska besviken när jag såg att alla factions inte kan kriga mot varandra. Imo har det alltid varit det roliga med Total War, att ta över hela kartan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkeh:

Har hittills bara spelat Total War-spelen för att jag är väldigt historieintresserad. Får se om jag skaffar detta, men är ganska skeptisk i nuläget. Blev ganska besviken när jag såg att alla factions inte kan kriga mot varandra. Imo har det alltid varit det roliga med Total War, att ta över hela kartan!

Rätt skönt att de gör något nytt. Annars riskerar de att fastna i en lite trist rotation av nya versioner av gamla spel. Det kommer ett nytt historiskt spel också, får se om de vågar sig på en ny epok eller om det blir Medieval III. Det som behövs historiskt är att ge sig på en ny epok utan de klassiska formationsstriderna och presentera en helt ny taktisk strid. WWII skulle jag gilla, det enda som behövs är att striderna inte blir skalenliga utan en form av mikrostrid.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Tiden går undan, nu släpps spelet på tisdag. De har som vanligt lagt upp lite info på deras wiki: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_WARHAMMER

Permalänk
Medlem

Här är alla faktions på karta

Permalänk
Medlem

Verkar som om spelet fått väldigt bra kritik. Förköpte från Elgiganten igår, 399:- det är lagom för ett nytt spel, inte sjukt som på Steam (~60€). Senaste Total War jag spelade var Empire, och det var ett riktigt bra spel. AIn var nog lite svag men sjöstrider och Sverige var guld

Medieval TW var nog överlag bättre. Hade varit kul med en remake, men det här kommer la hyfsat nära. Något närmare 1600-tal teknikmässigt + fatasi dock

Känns som en hit redan nu! men jag är rätt hypad också. Det har ju släppt tre riktiga citroner tidigare - Shogun, Rome II och Atilla. Glad att jag inte köpte någon av dem. Nu är det dags för något spelbart.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

18 timmar kvar enligt steam, varför kunde det inte bara bli tillgängligt 00:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

18 timmar kvar enligt steam, varför kunde det inte bara bli tillgängligt 00:01

Enligt Total Wars Facebooksida är tiden på Steam fel. Det (bör) blir aktivt 8AM BST vilket betyder klockan 09.00 här i Sverige.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1064487623626437&...
"Not to mention that we can announce the release time - that's right, you can play it from 8AM BST on 24 May 2016."

Detta skrivs i en annan tråd på deras Facebooksida (Av Total War själva så klart):
"Yes, we are aware Steam is showing something different, but as far as we know 8AM BST is the correct time"

Edit: Stämde bra! Har själv startat spelet nu. Har dock ingen möjlighet att spela pga tentor denna vecka.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

@Gavelinus samma här 😪 😢

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

@Gavelinus samma här 😪 😢

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får trösta mig med att alla tentor och arbeten gått bra första året på högskolan och att jag inte har något släpande efter mig inför tvåan. (Kan hända att det blir omtenta på den jag gjorde i dag). Så efter torsdagens tenta kan jag spela i tre månaders tid innan höstterminen startar.

Sjukt sugen på att börja spela i.a.f. Lutar lite åt att jag börjar med Greenskins (Alternativet är nog dvärgarna). Spelar Ogre Kingdom i WH fantasy men de finns ju inte i spelet (än). Chaos spelar jag visserligen i 40k men de har tydligen inget campaign-intro eller vad det nu var. Och eftersom jag aldrig spelat ett Total War tidigare känns det som att det kan behövas någon form av tutorial. Lär nog dröja innan jag vågar mig på multiplayer i.a.f.

Kul förresten att se en till Halmstadbo som spelar (eller ska börja spela) TW:WH och studerar!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

@Gavelinus säg inte att du också är ingenjör och ska tenta hållfasthet på torsdag

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Beställde limited edition från Webhallen igår tyvärr verkar spelet lida av lagg jag kollade total War warhammer forumet igår, och en kille hade en riktigt bra rigg men när han zoomade in på slagfältet på ultra hade han låg fps enligt honom då andra total war spel inte hade så de lär väl fixa det i en närtida patch kanske att Nvidia optimerar nån drivrutin.
Men min laptop med ett GTX 880M kanske kan köra medium på 1920x1080 om jag har tur
har väntat så länge på detta ska bli kul att lira.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Lär krävas rejält Grafikkort processor minnen osv. för riktigt Ultra spelande enligt utvecklarna, Skulle tro ett eller två GTX 1080 kan maxa spelet med alla grafik detaljer på ultra eller högre.
Cpu mässigt bör väl dagens cpu´n klara av spelet minnes mässigt kanske 16gb kan vara lagomt tror jag.
Jag har varit fruktansvärd intresserad av Warhammer seda Dawn of War II serien ser framemot 3´an så småningom

saxat från game debate "For those wanting to run at Ultra graphics setting and 60+ FPS you will need an i7-4790K CPU and AMD FURY X GPU or a GTX 980. Total War Warhammer needs 35GB hard drive storage "
så hade lite fel men ett GTX 1080 I7 6700 eller bättre så lirar man nog spelet i 60FPS men jag tror inte det kommer vara 60FPS när man sen zoomar in på stort slagsfält tror FPS´n droppar även på monster riggar eller?
Det är ett tag sedan jag spelade nåt av alla TW spel jag har

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Lär krävas rejält Grafikkort processor minnen osv. för riktigt Ultra spelande enligt utvecklarna, Skulle tro ett eller två GTX 1080 kan maxa spelet med alla grafik detaljer på ultra eller högre.
Cpu mässigt bör väl dagens cpu´n klara av spelet minnes mässigt kanske 16gb kan vara lagomt tror jag.
Jag har varit fruktansvärd intresserad av Warhammer seda Dawn of War II serien ser framemot 3´an så småningom

saxat från game debate "For those wanting to run at Ultra graphics setting and 60+ FPS you will need an i7-4790K CPU and AMD FURY X GPU or a GTX 980. Total War Warhammer needs 35GB hard drive storage "
så hade lite fel men ett GTX 1080 I7 6700 eller bättre så lirar man nog spelet i 60FPS men jag tror inte det kommer vara 60FPS när man sen zoomar in på stort slagsfält tror FPS´n droppar även på monster riggar eller?
Det är ett tag sedan jag spelade nåt av alla TW spel jag har

Deras rekommendationer stämmer inte. Jag har ett GTX 970 och en 6700K och spelet flaskar på CPU i större strider ... Det är mycket dåligt flertrådning, en logisk kärna ligger i strider på 100 % (alltså HELA TIDEN, oavsett stridens storlek) och ibland blossar en till upp. Det är aldrig mer än två kärnor som belastas hårt.

I övrigt flyter spelet ganska bra, men att en 6700K flaskar att GTX 970 med ultra-preset på grafikinställningarna känns lite smått fånigt.

EDIT: Körde just en strid med två fullstackade arméer, klockade mitt 970 till 1460 MHz boost och körde. Ingen bottleneck alls, de flesta CPU-kärnor ligger runt 40-50 % UTOM den sista (nr 7 eller 8 beroende på indexering), som alltid ligger på 100 %... Jag vettefan vad den kärnan gör för någonting, men det verkar inte påverka spelet. Bugg?

Permalänk
Medlem

Jag har en ganska medioker speldator numera, men med min 3570k och ett GTX 670 och medium inställningar på 1920x1080 så måste jag säga att spelet flyter på riktigt bra. Kör med gamla drivrutiner och har inga grafikbuggar eller fps-drop alls direkt.

För övrigt är detta mitt första Total War spel jag spelat och jag tycker det är riktigt kul. Spelet känns dock stort och jag känner mig lite vilsen haha. Spelar som Dwarfs på Easy för att lära mig spelet och det känns verkligen som varje gång jag spelar så stöter man på något nytt.

En grej jag inte riktigt förstått ännu är hur trading fungerar. Jag har städer som både plöjer skog och hugger ädelstenar och järn. Men tror jag bara handlar med trä, men det var bara för en allierad frågade mig om vi skulle byta varor. Jag kan inte hitta hur jag ska sätta upp trade-routes med mina allierade eller hur jag ska kunna erbjuda dem det jag har.

Jag tycker även att mina Heroes är väldigt dåliga på att lönnmörda, oftast mellan 20-50% chans och vid alla mina försök har misslyckats horribelt och de har blivit skadade i flera turns. Detsamma gäller min chans att sabotera väggar på fort och liknande. Blir detta bättre allt eftersom man levlar upp dem?

Någon erfaren veteran som kan dela med sig kanske?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2