Permalänk
Medlem

Bild till datorskärmen.

Tjena, tänkte höra om processorn krävs för att det ska bli bild till skärmen. För jag får ingen bild till skärmen och när jag plockade ur det mesta för att testa med andra delar så såg jag att processorn såg trasig ut (100% säker på att den är trasig)

Om processorn inte krävs så måste ju moderkortet också vara sönder, men såg iaf inga pins som hade gått sönder på processorhållaren som tur var.

Men tänkte bara fråga här så kanske jag slipper köpa nytt moderkort också:)

Har inte möjlighet att prova en annan processor.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Processorn krävs ja

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@infigo: Härligt för snabbt svar och härligt att den behövs, blev en liten lättnad ändå. Sen så är det ju inte säkert att moderkortet är helt men förhoppningsvis, för processorn var attans inte billig haha.

Permalänk
Medlem

oj, hur lyckades du förstöra CPUn?

Visa signatur

Intel i7 9700k, MSI RTX 3080 10GB GAMING X TRIO, Samsung 970 PRO 1TB NVME, Samsung SSD 850 PRO 512GB, Corsair 16GB DDR4 CL16 3200Mhz VENGEANCE RGB, MSI MEG ACE Z390, Corsair RM850x 80+ Gold Modular, Corsair H100i PRO, ASUS TUF Gaming GT501, LG 27GL850 144Hz 1 ms, Logitech G403, Corsair K95 RGB, Sennheiser GSP 550

Permalänk
Medlem

@sebbeyao: hann inte sätta in den nya innan jag såg att den var skadad. Haha:) värsta är väl att dom sa att jag kan få den lite billigare men inte byta ut mot en helt ny.. Så måste spendera dom dära 4000kr igen.. Visst det är ingen stor summa, men ändå onödiga pengar om man äsger så. Fast dom sa att jag skulle skicka bild på den så dom kan gå utifrån det osv.

Men i värsta fall om säger att det inte är deras fel så får jag ta det på drullen.

EDIT: skrev fel i första inlägget, det jag menade i första inlägget vsr att jag plockade ur det flesta och skulle sätta i den nya processorn som OCKSÅ såg trasig ut.. För att jag visste att den förra var trasig. Ursäkta för det.

Men tycker det fortfarande är konstigt för att det är två kanter som är böjda och det ser jävligt konstigt ut. Ser inte precis ut som ett fabriksfel, eftersom jag aldrig skulle tro att något sådant skulle kunna hända. Så då måste det vara något ändå man nåste ha gjort själv, men ändå känns det omöjligt, för det är attans inte lätt att böja en kant på en processor haha.

Är ni intresserad av bild så kan jag fixa om det är så.

Vänliga hälsningar!