Permalänk
Medlem

steelseries rival mus stängs ej av

Hej

Sen jag uppdaterade till windows 10 så har jag fått problem med att min Steelseries Rival mus vill inte slockna efter att datorn har stängts av. Det är ganska störande då den lyser upp så man måste antigen dra ut usb kontakten eller bryta strömmen till datorn.

Vet någon vad det kan bero på??

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

@Sparco
Det är ingen inställning i mjukvaran eller kanske behöver uppdatera firmware?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Det är mycket vanligt på många moderkort att usb-portarna har ström när datorn är avstängd utan att bryta strömmen från eluttaget. Två av mina usb portar på framsidan är likadant innan jag bryter strömmen, märker de när min mobil är ansluten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@Sparco
Det är ingen inställning i mjukvaran eller kanske behöver uppdatera firmware?

har försökt hitta något i inställningarna men kan ej hitta något. Och musen har firmware 1.8.0.0

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

Det är mycket vanligt på många moderkort att usb-portarna har ström när datorn är avstängd utan att bryta strömmen från eluttaget. Två av mina usb portar på framsidan är likadant innan jag bryter strömmen, märker de när min mobil är ansluten.

men går det att stänga av någonstans eller är det en bios inställning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Sparco
Det borde vara i BIOS, kolla i din moderkorts manual de borde det står där i hur du inaktiverar dem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Sparco:

Det stänger du av i BIOS.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Sparco:

Ligger i bios, har för mig det heter asrock app charger(?)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord