Permalänk

Bygglogg Man Wardrobe

Hej alla på Sweclockers!

Vi börjar med att förklara namnet. Det är tänkt att vara min Man Cave, men eftersom utrymmet är så litet och egentligen är en garderob så tycker jag inte att den är värd att ha namnet Man Cave. En dag kanske jag flyttar till något större ställe och gör ett nytt rum då

Vad är speciellt med detta rum då? Det kommer vara skrivbord utan ben, kommer sitta fast i väggen. Sen kommer det finnas en hylla avsedd för att datorn skall stå. Det finns även planer att göra ett fotstöd under skrivbordet. LED belysning kommer även att finnas. Låter kanske inte så märkvärdigt, men jag tror resultatet kommer bli väldigt snyggt.

Jag kommer uppdatera med lite bilder för varje gång jag gör något framsteg, blir inte många idag då jag inte kommit så långt. Har gjort en liten paint skiss eller vad vi ska kalla det så ni kan få en uppfattning av hur rummet är. Kommer i slutet av detta inlägg.

Jag har inte någon plan för när allt ska vara klart, men eftersom jag har de flesta sakerna hemma för att färdigställa detta så kommer det nog inte ta flera månader i alla fall. När allt är klart kommer bilder upp i galleriet.

TLDR; Nytt datorrum

Det är inte perfekt skala av rummet, men ger er en ungefärlig bild.

Kunde inte hålla mig ifrån att sätta upp några hyllor. Plasten är på golvet för att jag precis målat taket. Det är egentligen ingen bra bild, får se om de andra blir bättre sen.

Det var allt för idag, nästa uppdatering kommer nog snart.

Nu fungerar bilderna
Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem

Bilderna fungerar inte =/

Permalänk
Medlem

måste direktlänka bilderna om du vill att de ska dyka upp, d.v.s. http://i.imgur.com/G1OeMOD.jpg & http://i.imgur.com/VaEHetl.jpg

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Tack för tipset med bilderna, la upp bilderna via forumbilder istället där jag fick det att fungera förra gången. Ska testa imgur igen till nästa post.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk

Uppdatering:

Lite tråkigt på jobbet idag så då kan man passa på att uppdatera byggloggen.
Projektet går inte så fort som jag önskar eftersom jobbet och livet tar upp mycket tid.
Hur som helst har det gjorts lite framsteg och så kommer det att fortsätta.

Hyllorna för alla kartonger är på plats och även en del av kartongerna.

Jag har även fått upp en del reglarna som skall hålla upp skrivbordet. Som ni ser har jag målat dem svarta för att de inte skall sticka ut så mycket när den svarta skivan kommer på plats.

Lite fler reglar, har kommit längre idag men hade inga foton i mobilen. Får komma vid nästa uppdatering.

Och så en rejäl miss jag gjorde, var enkelt att fixa men väldigt roligt när man insåg vad man hade gjort.

Nästa uppdatering kommer när jag fått bordskivorna på plats.

Nu till att fortsätta jobba och få in lite mer pengar att slänga iväg på nya roliga leksaker.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem

Nice, när jag blir stor ska jag också ha en grotta full me dattajockel.

En liten fnulfundering ploppar upp dock; har du tänkt ha dörren stängd eller öppen? Kan tänka mig att en datta, en skärm och en fullvuxen alfahanne genererar relativt mycket värme som kan behöva ventileras ut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fLipSidE0001:

http://imgur.com/lgnLpIy.jpg?width=150
Och så en rejäl miss jag gjorde, var enkelt att fixa men väldigt roligt när man insåg vad man hade gjort.

Tack. Gjorde min morgon!

Alltid lika kul när man får en sån där tankevurpa (antar det var praktiskt vila regeln på stegen medans du skruvade i ena änden?). Tack för att du bjöd på den. Och bra det gick enkelt att fixa, tänk om du hade limmat med

Permalänk
Skrivet av KungFredda:

Nice, när jag blir stor ska jag också ha en grotta full me dattajockel.

En liten fnulfundering ploppar upp dock; har du tänkt ha dörren stängd eller öppen? Kan tänka mig att en datta, en skärm och en fullvuxen alfahanne genererar relativt mycket värme som kan behöva ventileras ut..

Det stämmer utmärkt att det blir väldigt varmt av all utrustning, så dörren kommer inte hållas stängd speciellt mycket. I framtiden kommer jag nog ordna bättre ventilation. Har kunnat sitta där inne innan jag fick för mig att göra om, så borde gå lika bra i fortsättningen

Skrivet av AppendixSE:

Tack. Gjorde min morgon!

Alltid lika kul när man får en sån där tankevurpa (antar det var praktiskt vila regeln på stegen medans du skruvade i ena änden?). Tack för att du bjöd på den. Och bra det gick enkelt att fixa, tänk om du hade limmat med

Man måste bjuda på sig själv, speciellt när det är så här roliga detaljer Du hade rätt i hur det gick till, nästa gång så blir det att tänka till lite mer innan man skruvar fast andra änden

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem

Kommer det bli någon form av ventilation inne i garderoben?
Lär bli rätt varmt annars?

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Kommer det bli någon form av ventilation inne i garderoben?
Lär bli rätt varmt annars?

Som jag hann säga precis när du förmodligen gjorde inlägget, är att jag kommer inte ha någon ventilation för tillfället. Blir ett senare projekt. Nu under vinter är det dessutom mysigt med lite värme

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fLipSidE0001:

Som jag hann säga precis när du förmodligen gjorde inlägget, är att jag kommer inte ha någon ventilation för tillfället. Blir ett senare projekt. Nu under vinter är det dessutom mysigt med lite värme

Har oxå en mancave i en garderob fast lite mindre än ditt.
Och spelar man lite så datorn kastar ut varmluft och skärmarna (har två) strålar värme så tar det inte lång tid innan det är bastu där inne.
Jag har lyckligtvis ett litet fönster i min men utan den hade det inte gått att vara där inne nån längre period, så överväg gärna någon form av ventilation för luften står still där inne annars.

EDIT: har inte ens vågat stänga dörren fast jag har ett fönster så hoppas att du inte behöver stänga om dig för att du väsnas eller liknande

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk

Vi börjar att ta ventilationsfråga så vi reder ut det hela så ingen behöver undra om det

Jag kommer att skaffa någon form av ventilation, men inte i detta projekt. Det går för tillfället att sitta någorlunda långa perioder utan att det blir för varmt. Dock så behöver jag nog inte ha en tjocktröja. Jag har haft det så här i två år så ska nog hålla sig fram till sommaren

I övrigt är nu ramen för skrivbordsskivan på plats så nu börjar delen att kapa skivorna i rätt längd. Hoppas att jag får någon tid över idag till att göra detta. I värsta fall så blir det bara lite planering idag.

Färdig målat Håller även för min vikt så bör hålla för det som ska vara där.

Här är en liten bild av hur det blir, ska såga skivan lite kortare då den precis inte räcker hela den väggen.

Det var allt för denna gång, ses vid nästa uppdatering.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk

Denna update är lite speciell då jag nu sitter vid skärm och tangentbord, men allt drivs av min Lumia 950XL. Detta är så coolt att man kan använda sin telefon som en dator. Självfallet mycket mer begränsad än en vanlig dator, men så otroligt imponerande för att vara en telefon.

Nog om det och nu iväg till själva bygget.

Diverse saker har gjort att projekt stannar upp hela tiden och att jag blir tvungen att ta ett steg tillbaka och fundera över vad nästa drag blir. Nu börjar det mesta fungera, dock lite fler inköp blir ett måste för att detta ska bli bra. Vissa andra inköp som t.ex. ett nytt grafikkort för att driva sakerna fullt ut får vänta eftersom jag inte har obegränsat med pengar.

En av sakerna som inte kommer att byggas, som var planen från början, är en hylla för datorn. Eftersom den var tänkt att vara i hörnet med sidan mot sittplatsen så skulle den bli väldigt stor, speciellt då jag planerade den efter min nästa chassi som förmodligen kommer bli en CaseLabs STH10. Ibland så fungerar inte ens tankar i verkligheten och man får helt enkelt tänka om.

Som ni ser har skribordskivorna kommit på plats

Även LED är på plats, fick dock inget foto när det var mörkt så det får bli till nästa update.

Fotstödet är byggt och håller, första tanken var att kunna fälla upp det när jag inte använder det. Men den tanken skrotades när det inte vart så bra som jag önskade samt att det inte vart så stabilt. P.S. Det är rengjort efter bilden... Nästa gång tänker jag nog på det innan jag fotar D.S.

Här är ett av problemen som har kommit fram, alla dessa skärmar tar upp för mycket plats. Detta gjorde mig tvungen att fundera på hur jag skulle lösa detta. Jag vill köpa en 34" ultra wide skärm, men jag vill även ha en sekundär skärm. Personligen tycker jag inte det är snyggt att ha endast en skärm vid sidan av så då var jag tvungen att komma på en lösning.

Detta var lösningen, att skaffa en tv att sätta upp över min primära skärm. Detta är vad min grafikkort inte kommer orka med fullt ut, d.v.s. 4k i 100 Hz eftersom Geforce 780 Ti inte har HDMI 2.0.

Här ser ni ut hur det vart efter montering. Inte perfekt från sidan, kanske gör något åt det men vet inte vad i dagsläget. Blev inte heller någon ultra wide skärm idag. Den jag har fastnat för är Acer Predator X34 och den kostar ca. 13000 Kr vilket inte är något lite köp som görs utan nogrann fundering.

För kommande uppdatering blir det mycket kabeldragning. Men först måste jag göra lite underhåll på själva datorn. Den har varit inaktiv så länge att vätskan i loopen har avdunstat. Vilket ger mig tillfälle att byta ut vätskan samt bygga in draining eftersom jag inte gjorde det från början. Detta projekt kan man nog säga har nått halvvägs nu eftersom det ska in lite personlighet i allt detta också

Ses vid nästa uppdatering.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk

Ser riktigt nice ut!

Permalänk

Mindre uppdatering.

Jag kände att ni måste få lite information om vad som händer. Det kommer förhoppningsvis komma en massa roliga bilder till nästa uppdatering som borde ske under nästa vecka. Jag vet att jag inte pratat om något tema som detta ska ha, det är av 2 anledningar.

1. Jag var inte säker på vilket tema jag skulle ha.
2. Nu när jag vet vill jag hålla det som en överraskning. Ni kommer nog inte bli besvikna.

Jag placerade datorn (som inte är iordning gjord ännu) för att se hur det skulle bli. Hade tänkt ha den mer vinklad, men den tog upp för mycket plats.
Skärmen och tangentbord till höger kommer att ha min display dock för Lumia 950 XL och användas lite för lite lättare arbeten och betala räkningar. Det är inte inkopplat där då den skärmen inte har displayport eller hdmi vilket är utgångarna för dockan. Jag har en adapter någonstans som jag skall leta upp.
Skärmen till vänster blir då min gamingrig och som sagt tidigare kommer tvn vara en andra skärm.

Jag kommer att kämpa hårt med att få upp nästa uppdatering så fort som möjligt då det kommer bli väldigt intressant att få höra era kommentarer om allt.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk

Problem uppdatering. (Version 2)

Vi börjar med att detta är andra gången jag skriver för öppnar man för många flickar, d.v.s. mer än 2, så uppdateras hemsidan istället för att hålla det i buffern. Detta är p.g.a. att det är en telefon och inte en riktig dator. Fortfarande imponerande som telefon, men detta är absolut inget att ersätta en dator med. Detta gör att jag faktiskt börjar fundera på om man kanske ska skaffa en NUC eller något annat till hörnet. Får se hur det känns när allt är igång.

Min dator står fortfarande utan vätska då T-kopplingen jag hade inte var en T-koppling. Det visa sig att det var en 90 graders adapter med utseendet av en T-koppling. Får väl skylla mig själv att jag inte läste vad det var när jag köpte den, men irriterande ändå.

De 2 st posters som ni inte fått se ännu kom äntligen fram, men då visa sig att de var sneda & vinda så de passar inte in i ramarna jag köpt. Jag håller just nu mailkontakta med företaget. Vi får se vad som händer där.

Vi har även det irriterande problemet att jag var tvungen att köpa en ny el-sladd till TVn då den som kom med var 10 cm för kort, hade det varit en meter som saknades så hade det inte varit lika irriterande.

Sist så har vi att jag försöker få reda på om jag kan beställa en speciell antistatisk matta från USA, hittills har de gått trögt då av någon konstig anledning inte får skicka denna till Sverige. Vi får se om jag kan komma förbi detta genom en kontakt i USA som kan skicka det privat till mig istället.

Nu hoppas jag att dessa problem löser sig så jag faktiskt kan bli klar och få visa er alla vad grymt detta rum blir. Håll tummarna för mig

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk

Nästan klar

Detta kommer bli den sista uppdateringen jag gör här. Jag kommer göra en länk till galleriet här när det är helt klart, men det kan ta någon månad eftersom vissa saker som jag vill ha till detta rum inte finns i lager. Jag har även lite små saker kvar att göra som att dra några kablar. Jag tycker dock att resultat är rätt nära den färdiga delen så jag tänkte visa det som är klart.

Med dessa är det inte längre någon hemlighet vad temat är Dessa vart otroligt snygga, ett tack till egenposter.se som fixade dessa!

Detta är kortväggen vid dörren, vart bra men kommer utökas med lite fler Stormtroopers

Här finns lite mer att göra. Jag ska byta chassi till en vit och svart CaseLabs STH10 (När jag samlat ihop pengarna). Jag ska också fixa den där nätverkskabeln som ligger på bordet. Gällande tangentbordet kommer jag nog se till att den så kallade Arx Dock (Där man ska ha sin telefon) ska bli svart.

Det som är kvar och inte med på bild är den delen av skrivbordet som ska vara för datorbyggen. Den delen kommer ni se mer av när det blir dags för mitt nästa projekt.

Jag kan också tipsa om att detta kommer komma upp på Pimp my setup när jag är helt klar (Om ni inte känner till det så sök på youtube). Även länk till det avsnittet kommer ligga här.

Ha det bra alla!

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |