Hjälp ! Lagg i smoke : CS GO
Jag laggar som in i helsike när någon kastar en smoke i cs go, det är bara när jag går igenom smoken som jag laggar, finns det ingen smoke så flyter spelet på bra tycker jag.
Det konstigaste är att jag inte får någon fps drop när jag går igenom smoken, och det roliga är att min fps ligger på 139 utan smoke och när jag går igenom smoken så går den upp till 269. Märkligt !??!
Jag har verkligen försökt att ignorera detta men det blir ju omöjligt att spela när man går igenom smoken, vilket slutar med att jag alltid blir dödad.
Jag måste påpeka att jag inte har haft detta problem innan, utan det började när jag uppdaterade de nyaste drivrutinerna till grafikkortet, och därefter så överklockade jag kortet ganska bra, men det kan väl inte vara överklockningen som spökar?
Geforce Experience installerades också tillsammans med drivrutinerna och programmet gör så att CS : GO kör på de optimala inställningarna, vilket är det högsta, tror jag?
Jag kör på den högsta upplösningen vilket jag trivs bäst med, men trots att jag ändrade till lägre upplösning så laggade jag fortfarande i smoke.
Min dator är inte den bästa, men detta borde väl klara av CS : GO ?
Intel core i3 2120 3.3 ghz CPU
Nvidia gtx 670 (överklockat)
4 GB RAM
Det finns folk med sämre datorer som klarar av spelet vad jag vet, men tanken slog mig att kanske överklockningen har gjort att processorn flaskhalsar eller vad det nu heter?
Jag försöker lista ut varför jag laggar så mycket i smoke, trots att jag ändrat lite på grafikkortsinställningar så återstår problemet, kan att jag har överklockat grafikkortet ha med det att göra?
Tackar för all hjälp !