Permalänk
Medlem

Boot loop efter oc [LÖST]

hej, som rubriken lyder så bootloopar min data på boot, Såhär bootar den upp https://m.youtube.com/watch?v=682BfynBadA fast när windows laddas för denna kille så blir min skärm svart oxå står det no signal oxå börjat det om.

Det hela började när jag skulle oca min cpu, den hade varit ocad förut men hade haft problem med kylare osv så ja stängde av de å böt kylare. Kylaren hade låtit konstigt länge och det var när jag böt mim gpu den gick sönder helt, den var vatten kyld å de var pumpen. Innan jag nu ocade böt jag till 4 st ram minnen i dual channel som jag haft förut och de funkat fint, hade inte bootat förren jag skulle oca och när ja ocade och saveade och exita så hände det jag beskriver ovan och då trodde jag de va ocn så ja höjde vcore, samma sak, slog igång defult settings, samma sak. Då böt jag till baka till 3 st ram minnen i tripel channel som ska funka bättre på min mobo, har haft så i några daga och före de haft 4 st i dual å före de 6 st i trippel men 2 slutade fungera.. Men fortfarande samma sak, nu ska jag testa resetta cmos och om de inte funkar har jag inga fler idér så jag kom hit för att fråga 😀

Specs:

Mobo: asus p6t deluxe v2
Cpu: i7 920 d0
Cpu kylare: antec kuhler 650
Ram: corsair dominator tr3x6g1600c8d 3 x 2gb elr 4 x 2 gb
Gpu: asus strix geforce gtx 970
Main disk: samsung hd502hj

Lagt till "löst" i rubrik /mod
Permalänk
Inaktiv

Om du fortfarande har samma problem oklockat, pröva att boota med ett minne. Om inte det fungerar, byt minne och RAM-slot tills det bootar. Fungerar det med en sticka, pröva med fler.

Problemet just nu är alltså att du går igenom POST, men när Windows ska laddar är det bara svart? Kommer du förbi "Windows laddar" över huvud taget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Om du fortfarande har samma problem oklockat, pröva att boota med ett minne. Om inte det fungerar, byt minne och RAM-slot tills det bootar. Fungerar det med en sticka, pröva med fler.

Problemet just nu är alltså att du går igenom POST, men när Windows ska laddar är det bara svart? Kommer du förbi "Windows laddar" över huvud taget?

Jag startar oklockat och om man kollar på videon så kommer jag till 0:12 sek sen så blir skärmen svart och det står no signal och datan gör samma sak utan att datan startar om, när jag klickade save and exit i bios så gjorde den samma sak, fortsatt utan att boota, ska testa ram grejen, tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Kollade även in manualen och det står att den inte bootar upp med mindre än 2 minnen..

http://imgur.com/7rOUoAg

Edit: såg nu att det endast gäller för a2 B2 och c2

Permalänk
Medlem

hej, nu har jag tästat alla 4 ram minnen i a1 b1 c1 och det är samma sak, ska jag testa resetta cmos? elr spelar det ingen roll?

Permalänk
Skrivet av 01vikkar:

hej, nu har jag tästat alla 4 ram minnen i a1 b1 c1 och det är samma sak, ska jag testa resetta cmos? elr spelar det ingen roll?

Skulle jag göra i detta läge....

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightbubble:

Skulle jag göra i detta läge....

Yes, ska testa detta idag, skriver hur de gick och får vända mig t forumet om de inte funkar ändå, annars kan ja ksk fåtag på någon riktigt kunnig som kan testa lite fler saker osv tack för hjälpen grabbar

Permalänk
Medlem

Datorn funkar nu efter cmos resett tack för hjälpen gais, hur stänger ja tråden xD