Permalänk
Medlem

Gigabyte Z97X-Gaming 3

Köpte ett sådant moderkort från NetonNet innan jag åkte på semester för jag tyckte fick en bra deal.
Öppnade inte det förrän jag kom hem 2 veckor senare för att hitta att pinsen var "krossade vilket gjorde att jag kunde ju inte använda det
När jag tog det till netonnet så ville de inte byta ut det då de säger att hade jag kommit inom en timme så hade det klart varit okej men eftersom det gått så lång tid så fick jag inte det.
Har nu ett moderkort som jag spenderat över 1000kr på och det fungerar inte
Kan man fixa detta eller ska jag sälja det som defekt eller bara slänga det?

Skulle va bra om någon kan ge tips!

Länk till hur det ser ut: https://www.dropbox.com/s/962r2wllmmubbab/2016-01-22%2019.50....

Permalänk
Medlem

Reklamation av en defekt produkt kan de inte säga nej till oavsett hur länge du var på semester. Ångertiden är 2 veckor men om moderkakan är trasig är det en reklamation och det måste de åtgärda.

Permalänk
Medlem

De ville inte gå med på någonting, jag sa det här med reklamation inom ett år vilket i sverige gäller tre år men de sa detta kan du själv ha gjort och därför kan vi inte reklamera detta. Eftersom de inte tror mig trots att jag bevisat att den inte ens är använd så ville de inte göra något åt det

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med din kommuns konsumentrådgivare på måndag. De kan hjälpa dig med information och kanske ge dig tips på hur du ska gå tillväga.