Permalänk
Medlem

nicke var upptaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saxa lite på mitt efternamn bara

Permalänk
Hedersmedlem

Ett gammalt lösenord. Ta en titt längst till höger på tangentbordet. Dålig fantasi^2. Gillar det inte ritkigt, funderar lite på att klippa det till Qaz, men tror vet inte om det blir av.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

Någon hade redan registrerat "Petter" så jag var tvungen att komma på något annat... Efter alldeles för lite tänkande registrerade jag SpeedBuster, som kom ifrån ett gammalt bilspel.

Permalänk
Hedersmedlem

Carl Cristian Arlock

Arlock blir Warlock med ett W på

har alltid kallats CC..

känns ganska unikt..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Kom inte på nåt bra nick. Lyssnade på nån låt och då sjöng dom nåt om "Angel" så det fick det bli. Heter dock bara det här..

Permalänk
Medlem

Mitt allra första nick .. > tonfisk < kom ifrån ett spel för ett års sen som heter runescape
fiskade tuna och frågade mamma vad de betydde och hon sa tonfisk
så det fick bli tonfisk

Hmm, trancikal hittade jag på Trance 2003 1st edition..
Det var en artist som hetter Trancical, men jag ändrade lite.

Nu kallar jag mig mer för "dip" eller "murmeldjur"

dip kom jag på när jag åt chips och ville ha dipp till

murmeldjur är från en polares porrfilm där det är med nått djur eller nåt med som min andra polare tyckte att det såg ut som ett murmeldjur

funderar på att ha tonfisk som nick igen

Permalänk
Medlem

Ni som läst Tolkiens böcker känner kanske igen mitt nick ?

The Ainur were the very first creatures conceived by Ilúvatar.
'He made first the Ainur, the Holy Ones, that were the offspring of his thought, and they were with him before aught else was made' - från Silmarillion

Permalänk
Medlem

Rollspel, brukar spela totalt moralbefriade och ohedersamma lönnmördare odyl bara för att det är så kul
Kör med samma nick när jag spelar exempelvis BF.....

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

psy ..kort för psycho

annars kan det oxxo bli Dunpeal (halv vampyr/jägare)

annars har jag oxxo hetat Prototype och Metamorph

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qaztaz
Ett gammalt lösenord. Ta en titt längst till höger på tangentbordet. Dålig fantasi^2. Gillar det inte ritkigt, funderar lite på att klippa det till Qaz, men tror vet inte om det blir av.

Neeej, Qaztaz ska det vara :).

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

hardcore superstars låt shame.

Visa signatur

He's not really dead if we find a way to remember him.

Permalänk
Medlem

He he Ja min pappa är präst och det började mina kompisar skoj reta mig för och började kalla mig för lill-pastorn, så då tog jag nicket pastorn... tyvärr så var det upptaget här på sweclockers:(

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

på min första snowboardjacka stod det "Boardcore" så jag tog det därifrån, det är inte ifrån hardcore :p. Har iofs bytt till mrc nu som är förkortning av mitt namn

Permalänk
Medlem

När jag var sisådär 6 år drämde jag alltid till tangentbordet så fort jag skulle döpa en karaktär/sparfil i ett spel...vilket oftast resulterade i fina saker som "awhif" och "hrtfv"
En gång blev det erty (E-R-T-Y på rad), som jag började använda på allt sådant.

När jag sen uppenbarade mig på nätet var det väl ganska självklart
Kanske inte speciellt spännande nick, men jag har iaf använt det vääldigt länge så det är liksom jag.
Känns nästan som jag är lika mycket Erty som Joen (mitt riktiga namn).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Eler är de två första bokstäverna i mitt för- och efternamn.

Egentligen skulle jag heta ElaN-
I min förra och nuvarande skola hette/heter jag Elan, så jag känner mig lika mycket som en ElaN- som en Erik.

Visa signatur

XP2200+ | 512ddr | Ti4600 | 959NF | MX 310 | func surface

What did the dick say to the condom? - Cover me, I'm going in!

Permalänk
Medlem

Tyckte att det lät tufft, någon gång i slutet av 1900-Talet

Visa signatur

Who is DasIch?

Permalänk
Medlem

Tja, hette av nån anledning Mr-Bond på icq då det begav sig. Var bara sju pers eller nåt då, men sen framåt 1999/2000 var det hur många som helst som hette det, så det var inget kul längre.

Gjorde lumpen då så lystringsgraden manöver - at ease passade svinbra, särskilt som är grymt avslappnad som person...stressande slö enligt vissa

Så då blev at ease AtEase helt enkelt.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem

Mitt kommer ifrån ordet Elysium, som är typ paradiset.
En typ av vallhalla kan man säga.

-Från filmen Gladiator-
Maximus: If you find yourself alone, riding through green fields with the sun on your face, do not be troubled, for you are in Elysium, and are already dead.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Från mitt yrke som kontorsslav, alltså engelska för pappersskyfflare.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Kommer från mitt tidigare ChewBaCCA (beror på håret). Använder nu mera Dædalus eller Icaruz (se avatar I Z) kommer från spelet Deus Ex som länge var mitt favoritspel.
Chewie använder jag bara på SweClockers forum, i spel heter jag Icaruz, och när jag skapar konst (WCIII-kartor, UT-kartor, musik o.s.v) använder jag Dædalus.
Observera att jag så ofta det fungerar använder æ istället för ae.

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Jag är halvtysk, och jag gillar tyskland...

Permalänk

man ska aldrig ha nått skrytit namn (ex. crush killer 666) för då ser det så fult ut om man egentligen är sämst,därför har man ett ,i stil med easytarget -som gör allt annat än skryter samtidigt som det ursäktar ens dåliga spelande har såhär på senare tid sett nån annan med liknande namn, ezytarget ,jävla copy-cat!!!

btw:jag är inte (så fruktansvärt) dålig lr så men om man spelar cs så vet man aldrig hur det slutar.en gång ledde jag med hur mycket som helst över en kompis och såfort jag tänkte "fan,det här går ju bra!" dödade han mig typ 20ggr i rad.då är easytarget ett fint namn

Visa signatur

"Mircwaret Måste Tillbaka"

Permalänk
Avstängd

Heter ju Hellström i efternamn och då var det någon som började någon kalla mig hellan eller hellsis eller något, och sedan blev det Hellsis på heltid..

De började väl med det när man var en liten skit som gick i 2:an-3:an eller nåt.. :=)

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem

Mitt vackra efternamn fick bli mitt nick.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Zrbit [z:årbajt]

Ett slags utomjordiskt "mineral" (som är energikällan till fordon och vissa vapen och armours) från spelklassikern X-COM: Terror from the Deep. Dock heter det "zrbite" i spelet, men jag tyckte det lät bättre utan "e" på slutet.

För nyfikna i intresseklubben som undrat varför zrbite aldrig figurerade i X-COM: Apocalypse:

"Zrbite-materialet förstördes i kontakt med syre i gasform, alltså när man tog upp det ovanför vattenytan. Därför var man tvungen att använda sig av elerium 115, från det första spelet X-COM: UFO Enemy Unknown. Elerium 115 bryts från gruvor runtom i solsystemet och denna gruvdrift kontrolleras av Marsec och i viss mån av Transtellar."

Permalänk

Linux Lover - Ganska självförklarande

Mitt andra nick är SnowFlax. Historien bakom det är som följer:
i början kallade jag mig för Mimir. Blev "mobbad" för Rimi. Bytte till SnowFlake (snöflinga), men blev även "mobbad" för det så det blev SnowFlax.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linux Lover
Linux Lover - Ganska självförklarande

Mitt andra nick är SnowFlax. Historien bakom det är som följer:
i början kallade jag mig för Mimir. Blev "mobbad" för Rimi. Bytte till SnowFlake (snöflinga), men blev även "mobbad" för det så det blev SnowFlax.

Hehe, så var det ju inte

Vi/de mobbade dig för Mimmi R, och tyckte att SnowFlake lät lite väl feminint

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Skulle regga konto på Yahoo! 95-96 nån gång och ville ha Bob för att det är ett sånt skojigt namn (och palindrom). Men det var ju upptaget så klart. Så då bidde det en variant...bob + automatics = bobamatics. Fråga mig inte hur eller varför. Skrivs med liten bokstav eftersom stort B är alfabetets fulaste bokstav

Och Qaztaz...bokstäverna q, a och z hittar iallafall jag till vänster på tangentbordet...

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk

Hile Troy är en karaktär utan ögon i böckerna om Thomas Covenant den klentrogne.
Nån som läst?

Visa signatur

Second last of the Brunnen G!