Permalänk
Inaktivt företagskonto

C.ACE

Hallå Sweclockers!

Nu är jag tillbaka med ett litet projekt igen, med betoning på litet. Jag fick i uppdrag av jobbet att bygga ett litet chassi för att visa upp på CES 2016. Det skulle vara baserat på vårat nylanserade SFX-agg Corsair SF600 samt våran nya vätskekylare för små system, Corsair H5SF.

Jag började klura på en design, om man vill komma ner så mycket som möjligt i volym så måste man nästan köra på en mer liggande form a la XBox, men eftersom vi redan har något liknande med Bulldog så valde jag att gå för något lite mer kub-format. Noteras är att jag fick cirka 1.5 månad på mig att färdigställa allt detta, så designen är inte perfekt.

Bilder på insidan finns i kommentarerna.

Jag fick hjälp av en god vän, @ace_finland för hjälp med både CAD och fräsning, så mycket cred ska han ha för detta bygge med, därav namnet på bygget. Tack också till @Laine för bollande av ideer samt chassifötterna till bygget.

Hårdvaran:
MOBO: Asus Z170I Pro Gaming
CPU: Intel i5 6600K
GPU: Sapphire Radeon R9 Nano
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4
SSD: Corsair Force LX 240GB
PSU: Corsair SF600
COOLER: Corsair H5SF

Kika gärna in bilderna och lämna en kommentar vad ni tycker!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ser bra ut skulle gärna vela se hur allt sitter på insidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Noob I am:

Ser bra ut skulle gärna vela se hur allt sitter på insidan.

Tack så mycket! Här får du några bilder på insidan med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Do want!

Permalänk
Medlem

Får man fråga om det där är samma kuber som i parvum chassit?

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av kjellapa:

Me too!

Skrivet av Roaster:

Får man fråga om det där är samma kuber som i parvum chassit?

Yes det är samma. Parvum säljer kuberna löst.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Snygg låda! Hade varit snyggare med försänkta skruvar utanpå, men ändå väldigt häftig!

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobbat Gillar verkligen dina SFF byggen! Vad mäter lådan om man får fråga?

Och SweC-teamet hävdar att det inte finns någon riktig selling point för nano, här är en ganska bra i min mening!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Heimdall_swe:

Snygg låda! Hade varit snyggare med försänkta skruvar utanpå, men ändå väldigt häftig!

Tack! Det håller jag med om, tanken var att köra försänkta från början med, men eftersom jag fick ont om tid på slutet så fick jag lackera den själv med burk, och skruva i försänkta skruvar på plåtar man lackerat själv brukar resultera i att färgen spricker. Därför valde jag att köra på vanlig skruvar.

Dock så får jag tillbaka datorn efter CES, tänkte då skicka den på riktig lackering och försänka hålen och sätta sådana skruvar istället.

Skrivet av willeykk:

Riktigt snyggt jobbat Gillar verkligen dina SFF byggen! Vad mäter lådan om man får fråga?

Och SweC-teamet hävdar att det inte finns någon riktig selling point för nano, här är en ganska bra i min mening!

Tack så mycket! Måtten på lådan är 240mm x 230mm x 200mm.

Sweclockers skrev som jag förstår det inte att det inte finns någon selling point alls för Nano, men att den är väldigt nischad pågrund av priset, men som du säger, i denna låda passar den perfekt, men då är denna låda även byggd för att ett Nano ska passa ganska precis med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Wow! Riktigt, riktigt snyggt! Åh vad avundsjuk jag blir, haha!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TheYardbird:

Wow! Riktigt, riktigt snyggt! Åh vad avundsjuk jag blir, haha!

Tack så mycket! Testa bygg eget vettja.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@C4B12: Åh om man ändå hade färdigheterna och utrustning för det, haha! I nåt perfekt, alternativt universum nånstans kanske

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TheYardbird:

@C4B12: Åh om man ändå hade färdigheterna och utrustning för det, haha! I nåt perfekt, alternativt universum nånstans kanske

Äh alla måste ju börja någonstans.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt stiligt Johan! Litet kraftpaket i stilren förpackning.

Om det är något jag inte gillar så är det de färgglada kontakterna på moderkortet haha.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk

Snygg på utsidan garanterat, men intresserad av hur den ser ut inuti

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timpelay:

Riktigt stiligt Johan! Litet kraftpaket i stilren förpackning.

Om det är något jag inte gillar så är det de färgglada kontakterna på moderkortet haha.

Tack Tim! Haha nä de sticker ju ut lite.

Skrivet av fiddegath:

Snygg på utsidan garanterat, men intresserad av hur den ser ut inuti

Tack tack! Kollar du längre upp i kommentarerna här så är de bilder på insidan med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Görsnyggt!
Viktig fråga: Hur klara den värmen?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av vompen:

Görsnyggt!
Viktig fråga: Hur klara den värmen?

Tack!

Den klarar det bra, R9 Nano tar in luft från sidan och skjuter ut den bak. 140mm i fronten kör luft in, H5SF kör ut den bak. Nätagget sitter för sig själv och tar in luft underifrån och skjuter ut den.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Rutan ovanpå är det enda jag inte gillar annars Grymt snyggt.
Att AMD Nano samtidigt får en prisdropp till 5k är ju grymt bra timing

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hakd:

Rutan ovanpå är det enda jag inte gillar annars Grymt snyggt.
Att AMD Nano samtidigt får en prisdropp till 5k är ju grymt bra timing

Rutan går väl att diskutera ja, ville visa upp kylaren litegrann då de var lite de som var meningen med bygget, försökte göra de så bra som möjligt genom att fräsa ner kanten på rutan så den skulle ligga jämnt med plåten iallafall.

Prissänkningen på Nano var riktigt bra tycker jag, sugen på skaffa ett till nästan.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

snyggt bygge, surt bara att du har hakkors fläktbelysning :S

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk

Fantastiskt bygge!

Får jag undra över vad dina personliga åsikter är kring SF600? Är den tyst? Är det ett demoex du fick eller är det slutversionen?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Embu:

snyggt bygge, surt bara att du har hakkors fläktbelysning :S

Tack så mycket! Kikar man på de flesta LED-fläktar så sitter dioderna på samma sätt vilket skapar det mönstret tyvärr.

Skrivet av Crozzfajor:

Fantastiskt bygge!

Får jag undra över vad dina personliga åsikter är kring SF600? Är den tyst? Är det ett demoex du fick eller är det slutversionen?

Tack så mycket! Det var ett tidigt exemplar av SF600 jag fick, hann tyvärr inte testa det så mycket för jag hade så kort tid på mig att hinna få färdigt de till CES 2016, men får tillbaka den om någon vecka så då kan jag testa lite mera ingående. Det är ju semipassivt nätagg så fläkten gick aldrig igång de lilla jag hann testa iaf.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av C4B12:

Tack så mycket! Det var ett tidigt exemplar av SF600 jag fick, hann tyvärr inte testa det så mycket för jag hade så kort tid på mig att hinna få färdigt de till CES 2016, men får tillbaka den om någon vecka så då kan jag testa lite mera ingående. Det är ju semipassivt nätagg så fläkten gick aldrig igång de lilla jag hann testa iaf.

Tack för ditt svar! Jag har väntat otroligt länge för ett sfx nätagg. som inte låter som ett jetplan. Jag hoppas verkligen att SF400/600 leverar. Så fort de kommer ut och när någon kan bekräfta ljudnivån blir det ett köp direkt.

Permalänk
Inaktiv

Perfekt liten låda! När kan vi förvänta oss den i handeln?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Crozzfajor:

Tack för ditt svar! Jag har väntat otroligt länge för ett sfx nätagg. som inte låter som ett jetplan. Jag hoppas verkligen att SF400/600 leverar. Så fort de kommer ut och när någon kan bekräfta ljudnivån blir det ett köp direkt.

Samma här, gillar SFX-nätagg men de flesta på marknaden har varit ganska högljudda.

Skrivet av anon32713:

Perfekt liten låda! När kan vi förvänta oss den i handeln?

Tack så mycket! Aldrig skulle jag tro.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Bra och fint gjort, hur är luftflödet i burken?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av samste988:

Bra och fint gjort, hur är luftflödet i burken?

Man tackar!

Luftflödet fungerar bra, blåser in genom fronten, H5SF-kylaren drar ut luften bak. Grafikkortet drar in luft från sidan och skjuter ut bak den med.

Permalänk

Coolt bygge

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av patricktheswede:

Coolt bygge

Tackar!