Förstärka WiFi till källare från fibernät

Permalänk
Medlem

Förstärka WiFi till källare från fibernät

Hej!
Ska flytta in till ett källarplan av en villa. Internet kommer jag få via WiFi från ett fibernät.
Då jag spelar en del och kollar på film m.m så tänkte jag höra mig för om det finns något bra tillbehör som gör att jag får bättre WiFi-signal?

Kommer att behöva köpa nån form av USB-adapter att stoppa in i stationära datorn för att ens kunna koppla upp WiFi till datorn, om det nu skulle spela någon roll. Är det då den USB-adapterna jag ska punga ut pengar på, eller något annat separat som gör att WiFi-signalen blir starkare nere i källaren?

Tackar på förhand om ni har något tips!

Permalänk
Medlem

@Turbojan: Dra sladd eller använd dig av accesspunkter, homeplug kanske fungerar i värsta fall?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@Turbojan: Dra sladd eller använd dig av accesspunkter, homeplug kanske fungerar i värsta fall?

Tack för svaret. Sladd är inte en möjlighet utan kommer behöva köra trådlöst. Frågan är, jag kollade in lite accesspunkter, t.ex denna https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/accesspunktrepeater... . Den förbättrar alltså WiFi-signalen, plus att jag kan dra nätverkskabel från accespunkten till datorn? Det tycker jag ju låter som ett bra alternativ!