Ubisoft: "PC-versionen av The Division hålls inte tillbaka av konsolversionerna"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

När ett GTX 980 ti med nöd och näppe lyckas hålla 60 bilder i sekunden, då skulle inte jag vilja säga att spelet hålls tillbaka. Men vi har alla olika preferenser. http://gamegpu.ru/mmorpg-/-onlayn-igry/tom-clancy-s-the-divis...

Varför tror du att Crysis fortfarande är nästintill omöjligt att driva på högsta inställningarna? Är det för att det är så tekniskt avancerat att hårdvaran än idag inte har kommit ikapp? Skulle inte tro det. Bara för att något har gjorts från grunden till PC så betyder det inte automatiskt att utvecklarna gör ett bra jobb med det. Tar vi Crysis 2 som ett praktexempel så har de lagt så mycket tessellering på totalt meningslösa saker, (som släta betongblock tex) att det drar ner prestandan ohyggligt mycket helt i onödan. Eller som det faktumet att vattnet är renderat under hela jävla kartan. De har gjort vatten på hela kartan först, och sedan lagt vägar, byggnader etc ovanpå. Rent slarv, inget annat.

Min poäng med detta är att PC-versionerna ofta får väldigt lite kärlek av spelutvecklare idag. Konsolerna prioriteras först, och sedan får PC den tid och omsorg som blir över. Resultatet är uselt optimerad kod, dåliga kontroller och massa konsolelement blir överförda till PC-versionen för att spara tid. Kolla historiskt på Ubisofts spel och säg sedan om jag har fel.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd

Bryr mig oftast inte om dom hålls tillbaks och är mer glad över om hårdvaran håller så länge som möjligt och har man 45fps och skiten inte ser för taskigt ut brukar jag vara nöjd

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo men det är just det, äldre. I moderna spel är det aimbots och pointers till höger och vänster. Det är allderles för mycket "på räls" för min smak. Det känns som om utvecklare förr la ner mer "själ" i arbeter och hade yrkesstolthet. Idag handlar det mest om att pumpa ut vad skit som helst så fort som möjligt. Sen finns det såklart undantag men det mesta är skrattretande.

Absolut, håller med. Spelar själv mest äldre spel av den anledningen du skriver.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Ubisoft plz... Det må vara gjort från botten upp för PC, men inte fan får det löpa fritt p.g.a konsolerna.

En större anledning till att PC versionen inte får löpa fritt är att det är extremt få som har hårdvara som är kraftfull nog att köra riktigt hög grafik. Det finns helt enkelt en väldigt liten marknad för det. Varför lägga massa pengar och resurser på något som ytterst få kan använda?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Du ser inget fel i att utvecklare medvetet underutvecklar en produkt (PC-versioner) bara för att få en annan produkt (konsolversioner) att verka likställda? Det ger inte bara PC-spelare en (diskuterbar) sämre upplevelse i förhållande till vad de borde kunna få, utan håller också tillbaka spels tekniska utveckling rent generellt. Kan vi släppa det här med att alla ska vara kränkta hela tiden och se på omständigheter lite mera sakligt?

Om man ska se det sakligt så rekommenderar jag att kolla in steam surveys och kolla vad folk har för hårdvara. Då kommer du få en bra bild varför utvecklare lägger så lite tid på riktigt höga inställningar. Marknaden är helt enkelt väldigt liten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

För nån dag sen:
Utvecklare - "We do have to kind of keep it (the PC version) in check with the consoles; it would kind of be unfair just to push it so far away from them (the consoles)....."

Idag:
PR avdelningen - "...this is simply not true. From the beginning, the PC version of The Division was developed from the ground up and we're confident players will enjoy the game."

Så, eh.. de säger emot men get inte något argument utan bara påpekar att vi kommer gilla spelet? Snygg vändning, not

Permalänk
Medlem

Spel görs för hårdvaran folk äger - annat är dålig business

Jag spelade betan, första spelet där min 6 år gamla Intel i5 750 agerade flaskhals utan överklockning. Med en rimlig överklock från 2,66 Ghz -< 4,2 Ghz så kunde mitt GTX 970 arbeta på maxcapacitet och då höll jag runt 60 FPS på high (max är ultra) och föll neråt 40-45 FPS när det blev mycket tunga ljussättningar som explosioner etc.

Jag är verkligen en grafiknörd men har tyvärr inte haft kapital till hårdvaran jag vill åt. Men jag kan säga att jag var helt hänförd av The Divisions betan, och då var betan utan vissa inställningar aktiverade och bara provisoriska drivrutiner från Nvidia.

Folk måste förstå att om man bara kan spela på High med ett GTX 970 så har Massive gjort ett så bra jobb de haft möjlighet till. Självfallet vill de optimera sin grafik för att vara så snygg de kan, med så lite hårdvarukraft. Hur kan jag veta det? Scha, de gör ju det delvis för konsol som inte har någon toppenbra hårdvara och de vill ju utnyttja denna maximalt. Kollar man sen på vad folk sitter på för hårdvara i sina datorer så är GTX 970 det mest använda kortet enl steam på ca 4.13% av användarna. Första kortet i deras lista med bättre prestanda är GTX 980 på 0.88% och 980 ti på 0.63%.

För sakens skull har kommer här en lista på Steamanvändares hårdvara. Jag kommer enbart att lista de Grafikkort som rimligtvis kan spela The Division och plocka ur kort som integrerad Intel grafik och budget kort etc. Jag är ingen tokexpert på grafikkort, särskilt äldre modeller av AMD är kunskaperna lite svaga på, och jag kan absolut ha råkat ta bort något kort som borde varit med eller låtit något vara kvar som borde tagits bort. Kort med liknande eller bättre prestanda än GTX 970 har fetmarkerats.

NVIDIA GeForce GTX 970 4.13%
NVIDIA GeForce GTX 960 2.44%
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2.35%
NVIDIA GeForce GTX 760 2.14%
NVIDIA GeForce GTX 660 1.65%
NVIDIA GeForce GTX 650 1.57%
AMD Radeon HD 7900 Series 1.56%
NVIDIA GeForce GTX 860M 1.55%
AMD Radeon HD 8800 Series 1.47%
AMD Radeon HD 7700 Series 1.32%
AMD Radeon R9 200 Series 1.32%
NVIDIA GeForce GTX 770 1.28%
AMD Radeon HD 7800 Series 1.17%
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti 0.97%
NVIDIA GeForce GTX 980 0.88%
NVIDIA GeForce GTX 650 Ti 0.63%
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 0.63%
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 0.60%
NVIDIA GeForce GTX 850M 0.58%
NVIDIA GeForce GTX 780 0.55%
NVIDIA GeForce GTX 670 0.52%

Eftersom vi är nere på en liten del av användarna här så har jag sållat lite hårdare här under

NVIDIA GeForce GTX 560 0.48%
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti 0.47%
NVIDIA GeForce GTX 970M 0.42%
NVIDIA GeForce GTX 950M 0.38%
NVIDIA GeForce GTX 680 0.35%
NVIDIA GeForce GTX 950 0.30%
NVIDIA GeForce GTX 780 Ti 0.25%
NVIDIA GeForce GTX 980M 0.22%

Total andel kort som fetmarkerats 6,66%.Kort som ligger kvar på listan, alltså kan troligen spela The division, men kommer ha problem att spela Full HD, 60 FPS på high eller ens ofta på medium så är den delen 25,52% av steams användare.

Jämför vi då förhållandet mellan de som kan spela med bra inställningar( GTX 970 eller högre) mot de som kan spela det, men som kommer behöva ställa ner inställningarna så har de ett förhållande på ca 1 mot 3,8. Låt oss runda upp det till 1:4 för enkelhetens skull. Den slutsats vi då kan dra utav denna ghetto-matte är att av Massives potentiella kundkrets så kan 1 av 5 spelare lira på High-FullHD-60 FPS. 4 av 5 spelar kommer få sänka till Low eller Medium för att hålla 60 FPS på en Full HD skärm.

För att Massive ska kunna sälja kopior av spelet behöver folk kunna spela det, och då måste ju spelföretag göra spel som passar den hårdvara folk sitter på. Skulle vi kunna övertala 100% av alla människor att bara köpa GTX 980 ti, Titan eller Fury X så skulle vi ju också få se en annan grafisk nivå i de spel som släpps, men folk tycker att GTX 970 är ett "dyrt" kort och då blir det så här.

Disclaimer:

Detta är absolut Ghetto-matte men oavsett ifall vi tar hänsyns till ALLA problem med denna matten så visar den en sak ganska tydligt. Folk har inte hårdvaran som krävs för att göra spel som är särskilt mycket vassare än vad The Division levererar. Vi kan diskutera massa saker som att spelet inte är optimerat etc, men det är sällan något är optimerat idag. Inte ens postens trackingsystem (känns ganska enkelt i jämförelse) fungerar särskilt ofta.

Hoppas ni gillade min lilla statistik lektion!

Ciao

/Chris

Permalänk
Medlem

Men sluta..

Permalänk
Medlem

Ja vill kunna hoppa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Nej precis.. De flesta spel idag är ingen utmaning för folk klarar inte att det är lite svårt. Det är virtual storybooks med ett fåtal knapptryckningar och "cut scenes" till förbannelse. Och ändå ska de ha 599Kr för skiten och undrar varför folk hittar alternativa sätt att få tag i "spelen" på. Fy fan vad det gått utför senaste 15 åren alltså.

Förr, när det var bättre, var spelen mindre grafiskt avancerade, men nog så roliga och skillkrävande ändå!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Uttalande från Ubisoft är totalt IQ-befriat -> Ubisoft får enorma mängder skit -> Ubisoft fattar att dom fuckade upp. Lösningen? Ljuga såklart!

Permalänk
Avstängd

kan vi inte bara börja bojkotta UBISOFT det är inte som om de har gjort ett bra spel sedan settlers 3.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Men ubisoft håll käften... Så länge det är en port så lider den utav konsollerna. inget att hymla om. CD project erkände det och dom har fått lite skit för de men dom har patchat upp pc versionen ordentligt, vilket jag vet att ni inte kommer göra.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

"We do have to kind of keep it (the PC version) in check with the consoles; it would kind of be unfair just to push it so far away from them (the consoles)".

https://www.youtube.com/watch?v=P0ufksZxTWQ
13:45 --> 14:00 ungefär

Antingen Ljuger utvecklaren i videon eller så ljuger marketing avdelningen.

Att hålla tillbaka PC versionen i både Texturer och grafiska inställningar är standard idag trots att PC har bättre hårdvara.

Tänk om de gjort likadant med Wii U och ställt ner all grafiken till den nivån ... vad glada Wii U användarna skulle vara då. Titta så snyggt det blir på min konsoll.

Var ärliga, där är en skillnad på att spela konsoll och på PC, ja, jag säger inte att ena är bättre än de andra sättet men att låsa grafiken så det ser likadant ut på alla är alltid fel. Visa istället upp platformens styrka.

Vill man spela på konsoll gör då det men att som PC användare bli tvungen att Modda skiten ut spelen för att få ut fulla potentialen av spelet är inte kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Varför tror du att Crysis fortfarande är nästintill omöjligt att driva på högsta inställningarna? Är det för att det är så tekniskt avancerat att hårdvaran än idag inte har kommit ikapp? Skulle inte tro det. Bara för att något har gjorts från grunden till PC så betyder det inte automatiskt att utvecklarna gör ett bra jobb med det. Tar vi Crysis 2 som ett praktexempel så har de lagt så mycket tessellering på totalt meningslösa saker, (som släta betongblock tex) att det drar ner prestandan ohyggligt mycket helt i onödan. Eller som det faktumet att vattnet är renderat under hela jävla kartan. De har gjort vatten på hela kartan först, och sedan lagt vägar, byggnader etc ovanpå. Rent slarv, inget annat.

Min poäng med detta är att PC-versionerna ofta får väldigt lite kärlek av spelutvecklare idag. Konsolerna prioriteras först, och sedan får PC den tid och omsorg som blir över. Resultatet är uselt optimerad kod, dåliga kontroller och massa konsolelement blir överförda till PC-versionen för att spara tid. Kolla historiskt på Ubisofts spel och säg sedan om jag har fel.

De "praktexempel" du refererar till handlar ju om att optimera och använda de resurser man har tillgång till på ett bättre sätt. Det är just detta som krävs då man utvecklar för konsoler. Att ett spel utvecklas samtidigt till konsol och PC behöver inte vara enbart till ondo. Det kan ju rent av tvinga en utvecklare att hitta alternativa lösningar, som visar sig kräva hälften så mycket beräkningskraft, och uppnå precis samma resultat.

Kärlek för konsol betyder samtidigt kärlek för PC. De är inte helt olika att utveckla för och en optimering på den ena plattformen kan allt som oftast appliceras på den andra.

Det här med kontroller är ju dock något som kan gå snett, det håller jag med om. Men det finns inte så mycket att "pusha" där på PC. Det är mus och tangentbord som gäller allt som oftast. Jag tycker personligen det borde vara svårt att göra något fel där. Men Fallout-serien är ett bra exempel på hur de nära nog skitit i hur det känns att spela på PC. Det är min personliga åsikt dock. Jag har inte provat Fallout 4 ännu, men Fallout 3 och New Vegas kändes betydligt mycket lättare att manövrera på en konsol. Musen laggade konstigt och de hade samma muskänslighet ADS, som utan ADS, på PC. Helt åt pepparn m.a.o. Andra kanske har en annan upplevelse.

Men det var ju grafik vi pratade om. Med avseende på just grafik - det som faktiskt kräver mycket hårdvara, och eftertanke med hur resurserna i denna hårdvara används - ser jag bara fördelar med en utveckling samtidigt för konsol och PC. Hade Crysis nu utvecklats för konsol, samtidigt som PC, så hade utvecklarna kanske insett att de inte kunnat göra dessa misstag du beskriver. Det hade varit ospelbart. Nu kom det ju till konsol några år senare. Det vore intressant och veta hur de då löste de problemen du beskriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cg_thi:

"We do have to kind of keep it (the PC version) in check with the consoles; it would kind of be unfair just to push it so far away from them (the consoles)".

https://www.youtube.com/watch?v=P0ufksZxTWQ
13:45 --> 14:00 ungefär

Antingen Ljuger utvecklaren i videon eller så ljuger marketing avdelningen.

Att hålla tillbaka PC versionen i både Texturer och grafiska inställningar är standard idag trots att PC har bättre hårdvara.

Tänk om de gjort likadant med Wii U och ställt ner all grafiken till den nivån ... vad glada Wii U användarna skulle vara då. Titta så snyggt det blir på min konsoll.

Var ärliga, där är en skillnad på att spela konsoll och på PC, ja, jag säger inte att ena är bättre än de andra sättet men att låsa grafiken så det ser likadant ut på alla är alltid fel. Visa istället upp platformens styrka.

Vill man spela på konsoll gör då det men att som PC användare bli tvungen att Modda skiten ut spelen för att få ut fulla potentialen av spelet är inte kul.

Alltså varför ska ständigt saker plockas ur sitt sammanhang? (Ursäkta min semi-korrekta engelska)

Q: As a game dev, do you guys ever get restricted based on consoles? Like as far as what you can do? Cause its like we know we can do this on a PC, but we also have to make a game for the consoles to.

A: Its definitely been a factor. One good thing about The Division is that we have always considered the PC as a separate platform. I've worked on projects before were PC versions are ports of consoles, so they carry their limitations over. But we've always been in the mind that we'll have a dedicated build. It hasn't really held it back too much. We do have to kind of keep it (the PC version) in check with the consoles; it would kind of be unfair just to push it so far away from them (the consoles). Its been good to have a dedicated PC build for this game. Yeah I'm really happy that we are pushing the PC build as much as we are. There's a lot more like customized options and stuff than the consoles.

Ljuger han? Jag förstår att vissa är bokstavstroende och är ute efter objektiv sanning, men är det inte lite löjligt? Tycker det låter som han sitter och pratar fritt som vilket snubbe som helst hade gjort på sitt företag. Och folk undrar varför allt färre journalister får prata med spelutvecklare och istället hänvisas till mediatränade PR-representater. Detta är anledningen Internet älskar verkligen att göra en höna av en fjäder.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför swec trollar med dessa rubriker heller, bättre att skriva ubisoft försöker bortförklara deras tidigare uttalanden eller ubi ljuger om division.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

att det är krävande jajjamen men att ett 980ti knappt klarar det på ultra i 1440p stämmer ej
1440p och 144hz kanske blir lite svårt men har aldrig sätt att mitt 980ti gått under 60fps under den period jag körde betan.

Skumt... Enl SCs prestandatest av betan så ligger 980ti på 56fps i snitt och dippar ner till 52fps på high inställningar.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Tycker man att det är konstigt att dagens kort inte klarar 60 fps på maxade inställningar borde ta o kika tillbaka några år på recensioner, det var exakt likadant för 5 år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=KNP1z4OEzKA
Verkar dock va rätt hårt nerfat imo. Men de e ju svårt o veta om dom kompenserat med högre polycount för att spelet ska verka mer tungdrivet än vad det är.

Permalänk
Medlem

Jag va sugen på detta lir, men eftersom det är Ubisoft så skippar jag det. Pallar inte med deras skit längre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej Ubisoft! Ni skämmer bara ut er mer och mer.

De är alltså inte överens att arbeta mot samma mål. Pinsamt, bättre om de håller tyst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Om man ska se det sakligt så rekommenderar jag att kolla in steam surveys och kolla vad folk har för hårdvara. Då kommer du få en bra bild varför utvecklare lägger så lite tid på riktigt höga inställningar. Marknaden är helt enkelt väldigt liten.

Undrar dock hur pass "liten" den egentligen är.
Tänk på att steam survey testar ALLT på steam, så en jämnförelse skulle vara att lista vad alla konsoller har för hårdvara. allt från Xbox One till NES. Det finns ännu gott om xbox360 därute som devs kanske inte utvecklar till, men fortfarande används. Precis som det finns ett stort antal PC burkar som inte längre spelas på (förutom de gamla spelen på burken som den orkar med), som har blivit ersatta av en ny spel-burk.

Folk som faktiskt spelar på sina burkar brukar ju faktiskt försöka uppgradera iallafall grafikkortet till något bättre än Intel.... (just saying)

Permalänk
Medlem

Ubisoft påminner mig om vår regering.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Går ju knappt att driva ens på ett 980ti med allt på ultra i 1440p, så vad mer begär ni egentligen?

DX12 från release (år 2016) och väloptimerat. Next question?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Undrar dock hur pass "liten" den egentligen är.
Tänk på att steam survey testar ALLT på steam, så en jämnförelse skulle vara att lista vad alla konsoller har för hårdvara. allt från Xbox One till NES. Det finns ännu gott om xbox360 därute som devs kanske inte utvecklar till, men fortfarande används. Precis som det finns ett stort antal PC burkar som inte längre spelas på (förutom de gamla spelen på burken som den orkar med), som har blivit ersatta av en ny spel-burk.

Folk som faktiskt spelar på sina burkar brukar ju faktiskt försöka uppgradera iallafall grafikkortet till något bättre än Intel.... (just saying)

Om du tar bort den integrerade grafiken så ser du fortfarande att den dominerande kategorin är kort i mellanklassen eller lägre högklassen. Så ja, många uppgraderar till ett grafikkort. Men ytterst få har kort som klarar ultra-inställningar, eller högre(vilket är vad folk här roppar efter). Majoriteten av korten på steam är kort i mellanklassen eller lägre högklassiga kort, alltså kort som passar bättre för inställningar runt medium och high. Det är där pengarna finns för utvecklare.

Folk klagar på att spel som Witcher 3 fick försämrad grafik, men det är säkert runt 1% av spelarna som hade kunnat använda den maxade grafiken och som påverkas av det då det som är ultra är rätt krävande bara det. Det är förståeligt att utvecklare inte lägger mycket resurser på en så minimal marknad. Det finns definitivt en stor marknad för pc-spel. Men marknaden för riktigt krävande spel som kräver topkort är extremt liten. Det är snarare än extremt högljudd minoritet, och personer som egentligen inte påverkas(personer som ändå knappt kan köra det som till slut blir ultra), men som klagar på ändå.

Att ha olika grafik i reklam/E3 och i slutversionen är ett helt annat problem. Det är snarare missvisande marknadsföring. Men att de anpassar till den extrema majoriteten av spelare ser jag inte som ett stort problem, vilket är vad man gör när man har grafikinställningar som främst riktar sig till lägre mellanklassen och lägre toppklassen på kort och för det mesta struntar i extrema toppen och SLIlösningar på den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

När ska folk fatta att det inte handlar om hur många dit o hur många dit som kan maxa spelet. Det handlar om att kunna och att företagen ska vara ärliga. Jag med mitt 970 hade säkert bara kort medium för fps skull. Men gammal hårdvara i xbone och ps4 ser snyggare ut en mitt medium är irriterande men ingen deal breaker. Som sagt grejjen är att Ubisoft och andra måste fan lära sig göra PC spel som är optimerade och inte hålls tillbaka av konsolerna.

För att klargöra, jag älskar alla maskiner och spelar på dom flesta men vill inte att den "starkaste" blir lidande för att företag betalar pengar för att det inte skall se snyggare ut på den ena. Go indie säger jag bara!

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Så mycket lögner Ubisoft bara gräver o gräver

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Så mycket lögner Ubisoft bara gräver o gräver

Så sant! Kommer snart rasa samman. När mer o mer folk förbokar spel som måste patchas i månader för att ens fungera så fortsätter ju företagen ljuga för att hypa och sälja sitt skräp. När jag var ung så köpte jag en kassett, stack i den o spelade ett färdigt spel och visst buggar och glitchar fanns men f*n inte i samma utsträckning som nu

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Så sant! Kommer snart rasa samman. När mer o mer folk förbokar spel som måste patchas i månader för att ens fungera så fortsätter ju företagen ljuga för att hypa och sälja sitt skräp. När jag var ung så köpte jag en kassett, stack i den o spelade ett färdigt spel och visst buggar och glitchar fanns men f*n inte i samma utsträckning som nu

Du glömmer en viktig sak. De spelen du så glatt spelade på kassetterna var på några megabyte och det var inte 300+ pers som jobbat med att utveckla det i fyra år eller mer. Finns liiiiite mer som kan gå fel numera i en modern titel. Säger inte att detta innebär att det är ok att spel är ofärdiga när de släpps etc...men det kan vara värt att ha i åtanke.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Du glömmer en viktig sak. De spelen du så glatt spelade på kassetterna var på några megabyte och det var inte 300+ pers som jobbat med att utveckla det i fyra år eller mer. Finns liiiiite mer som kan gå fel numera i en modern titel. Säger inte att detta innebär att det är ok att spel är ofärdiga när de släpps etc...men det kan vara värt att ha i åtanke.

Sant sant! Är betydligt mer avancerade spel nu MEN verktygen att göra dom har blivit både simplare att hand ha och mer avancerade.

Mina gamla Amiga spel gjordes inte i UnrealE 4 t.ex där jag nu kan göra ett simplare 2D spel på en dag. Det är sant det du säger men hoppas du förstår hur jag menar

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner