Vad vi kan förvänta oss av Division betan

Permalänk
Medlem

alltså kasst är det ju inte ? visst det är absolut inget nytt men dom missions som finns i betan tyckte jag var bra tycker ni är lite väl taskiga, det är trots allt ett svenskt spel var lite stolta era jävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

alltså kasst är det ju inte ? visst det är absolut inget nytt men dom missions som finns i betan tyckte jag var bra tycker ni är lite väl taskiga, det är trots allt ett svenskt spel var lite stolta era jävlar

Håller med, vissa sidemissions är faktiskt riktigt trevliga med bra variation. Men spelar man solo kan jag förstå att det inte är så tilltalande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon som vet hur man kan tvinga på SLI inställningar. Verkar som dom har spärrat sli i betan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nogger123:

Någon som vet hur man kan tvinga på SLI inställningar. Verkar som dom har spärrat sli i betan?

Borde gå med nVidia Inspector.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar känslan, trodde inte stilen med att skjuta 60 skott för att ha ihjäl någon skulle vara något jag tyckte om, men så farligt var det inte. Kanske att ha med "elites"i spelet är lite att ta i men annars så.
New York känns dock lite dött... men det är det väl iofs också.

Skulle mycket väl kunna tänka mig köpa det, men det gäller att lura med resten av gänget också.

EDIT:
Ni som klagar på att ni saknar saker att göra, typ 90% av innehållet är ju inte med.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av pinxphaze:

Borde gå med nVidia Inspector.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det någon trevlig guide hur man fixar det?

Permalänk
Medlem

Får inte alls SLI att fungera och eftersom att jag bara har ett GTX 570 har jag inte prestanda nog att testa betan haha. Men det ser ju fräckt ut i alla fall, även om 5 fps.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nogger123:

Finns det någon trevlig guide hur man fixar det?

Man lägger bara till spelets exe-fil i spelets profil i inspector.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om man köper spelet får man fortsätta spela någon form av stängd beta tillsvidare?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Om man köper spelet får man fortsätta spela någon form av stängd beta tillsvidare?

Nope

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

vet någon om där kommer finnas fler saker att göra i dark zone sen när spelet släppts för så som det är i dark zone nu så känns det lite tråkigt och inte mycket att göra

Permalänk
Medlem

Känns inte bekvämt att spela i tredjeperson med FPS rörelse/kamerakontroll som alltid är låst frammåt relativt till karaktären. Perspektivet man alltid tittar från känns helt fel dessutom. Riktigt jobbigt spel att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsn:

vet någon om där kommer finnas fler saker att göra i dark zone sen när spelet släppts för så som det är i dark zone nu så känns det lite tråkigt och inte mycket att göra

Ja de har väl sagt att de kommer köra vissa events och liknande i DZ, men någon mer detaljerad information har de inte släppt ännu vad jag vet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Här är min feedback på spelet:
UIn känns för plottrigt (popups och questmarkeringar), för lätt att bli rogue av "misstag" i dark zone.
Combat-systemet var roligt, fast dock som någon poängterade innan så känns det lite låst på något sätt med kameravinkeln.
Uppdraget i betan var alldeles för kort för att jag ens ska kunna få mersmak av spelet.
Sedan känns hela spelet för instanserat så det känns rakt inpå märkligt.

Jag teamade upp med en kompis, kan hända att det var buggigt också, men jag såg honom aldrig inuti våran bas även om kartan indikerade det, och verkar inte finnas någon quest sharing i teamet utan han ställde sig frågandes när jag fightade några andra mobs i någon quest som inte han hade.

Jag kommer inte att köpa spelet.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

Här är min feedback på spelet:
UIn känns för plottrigt (popups och questmarkeringar), för lätt att bli rogue av "misstag" i dark zone.
Combat-systemet var roligt, fast dock som någon poängterade innan så känns det lite låst på något sätt med kameravinkeln.
Uppdraget i betan var alldeles för kort för att jag ens ska kunna få mersmak av spelet.
Sedan känns hela spelet för instanserat så det känns rakt inpå märkligt.

Jag teamade upp med en kompis, kan hända att det var buggigt också, men jag såg honom aldrig inuti våran bas även om kartan indikerade det, och verkar inte finnas någon quest sharing i teamet utan han ställde sig frågandes när jag fightade några andra mobs i någon quest som inte han hade.

Jag kommer inte att köpa spelet.

Just i basen hamnar man ju i en egen instans. Och quests delas definitivt, en jag spelade med igår klarade också uppdraget jag hade tagit så ni råkade nog ut för en bugg skulle jag tro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tro detta är ett spel "om man nu gillar de mycke" är kul i ett par veckor max.

Detta är ett spel man ska köra med kompisar.

Permalänk

Blir nog ett köp för mig. Dock avvaktar jag en månads tid och ser vad som händer med spelet, samt är jag nyfiken på vad mer som händer i DZ. Trots allt så kommer nog end gamet vara i DZ och då måste det finnas mer skojsiga saker att göra där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nogger123:

Finns det någon trevlig guide hur man fixar det?

Finns en profil för betan om du kör senaste , men SLI fungerar inte i betan just nu det blir sjuk jävla stuttering. Alla på forumet har problem med SLI vilket fungerade bra i Closed beta. Så någon har fuckat up. Får nog vänta på riktiga drivers och en release av spelet.

När jag kör SLI med 780 får jag fruktansvärd stuttering och fpsen går upp med kanske 10-20 så absolut inte värt.

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/46kpl8/division...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Gillar inte styrningen riktigt det är för mycket animeringar. Sitter man klistrad mot en mur och hoppar över så kan man inte vända när man är inne i "hoppa över animationen". Om man ser att jaha där är en fiende så blir det irriterande om man inte kan göra något förrns man har klättrat färdigt. Samtidigt är det väldigt lätt att i stridens hetta komma åt någon knapp av misstag- Jahapp då är man inne i en till animering och då hinner man dö...

Det är lite spåna grejer.

Jag tycker det blev rätt kul tillslut...Kanske blir riktigt bra med lite optimeringar?

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Har haft skitroligt i helgen med the Division. Fick in 32 timmar played. Visst finns saker som behöver fixas, men jag kan knappt vänta till release!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Körde igår med min bror, fantastiskt roligt att springa runt i Dark Zone. Blir ett garanterat köp!

Permalänk
Medlem

Det enda som är roligt är att skjuta ett par salvor bredvid en PVE-carebear och så skjuter han tillbaka och blir rogue, sen dödar jag honom och snor all loot.

Det kan man inte sätta ett pris på, men jag köper inte spelet ändå. Dels för att man har så kass burk och dels för att jag inte har några att lira med, däremot verkar det sjukt kul att gå ihop 4st och springa runt och döda allt och alla för att sedan gömma sig i tunnelbanan

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta mer info än det vi fick uppleva i betan men det verkar ju omöjligt, de har inte avslöjat mycket om spelet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Har försökt hitta mer info än det vi fick uppleva i betan men det verkar ju omöjligt, de har inte avslöjat mycket om spelet.

Det finns lite information spritt överallt, men dom kunde verkligen ha varit lite mer öppna med det tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av shelter:

Har försökt hitta mer info än det vi fick uppleva i betan men det verkar ju omöjligt, de har inte avslöjat mycket om spelet.

vad för info är du ute efter?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Tyckte att jag läst att man får alla dom här speciella outfitsen, paramedic, police osv, om man köper Gold edition/season pass. Men jag hittar ingen information om det nu, någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tyckte att jag läst att man får alla dom här speciella outfitsen, paramedic, police osv, om man köper Gold edition/season pass. Men jag hittar ingen information om det nu, någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt vissa så var detta ngt fel som uppstod så det ska inte vara så, dom som har hunnit ladda ned det under "felet" har fortfarande dom kvar på konsollen, men frågan är om dom blir disablede innan spelet går live

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Enligt vissa så var detta ngt fel som uppstod så det ska inte vara så, dom som har hunnit ladda ned det under "felet" har fortfarande dom kvar på konsollen, men frågan är om dom blir disablede innan spelet går live

Så en del har till och med lyckats ladda ner det redan? Känns ju skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Så en del har till och med lyckats ladda ner det redan? Känns ju skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns uppe i någon dag så ja det har folk lyckats med, men gissningsvis kommer dessa antagligen bli disablade eller tillgänlgiga för alla med season pass

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Fanns uppe i någon dag så ja det har folk lyckats med, men gissningsvis kommer dessa antagligen bli disablade eller tillgänlgiga för alla med season pass

Ah okej, hoppas alla med season pass får tillgång till det. Gillar verkligen idén med t.ex paramedic och healing boost

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden