Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta från ett par gaming headset och gå till ett par hörlurar med en modmic. Problemet är att jag inte kan något om ljud ;/ Och när man är okunnig på något så är det lätt att dra sig mot de dyra sakerna...

Har kollat på sennheiser hd650 vilket verkar som ett bra par lurar. Men har nu börjat inse att det kanske är lite overkill för mig och kanske lite mycket pengar för mig. Först är det tillräckligt svårt att hitta ett par bra hörlurar. Sen måste man in i träsket med amp, dac:s och allt vad det heter vilket jag är helt lost i.

Finns det någon bra combo för någon som vill ha bra ljud i spel och musik, Och som inte ska vara någon proffisionell mixing hörlur för 10000 utan bara en lur med trevligt ljud Tacksam för hjälp!

Edit: Kollat på Asus inbyggda ljudkort men tydligen så ska inbyggda ljudkort vara dåligt, Och man ska istället gå för något externt. Varför?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Funderar på att byta från ett par gaming headset och gå till ett par hörlurar med en modmic. Problemet är att jag inte kan något om ljud ;/ Och när man är okunnig på något så är det lätt att dra sig mot de dyra sakerna...

Har kollat på sennheiser hd650 vilket verkar som ett bra par lurar. Men har nu börjat inse att det kanske är lite overkill för mig och kanske lite mycket pengar för mig. Först är det tillräckligt svårt att hitta ett par bra hörlurar. Sen måste man in i träsket med amp, dac:s och allt vad det heter vilket jag är helt lost i.

Finns det någon bra combo för någon som vill ha bra ljud i spel och musik, Och som inte ska vara någon proffisionell mixing hörlur för 10000 utan bara en lur med trevligt ljud Tacksam för hjälp!

Edit: Kollat på Asus inbyggda ljudkort men tydligen så ska inbyggda ljudkort vara dåligt, Och man ska istället gå för något externt. Varför?

Du behöver något lite roligare till ett par HD650, men HD650 är inte svaret på allting och det är inte philips X2 heller..Även om det är den enda man ser folk rekommendera nu för tiden. Bra lurar absolut! men inte för allt och alla.

Det finns många smidigare alternativ tycker jag. Tex German Maestro 8.35D om du vill ha ett sound mot studiohållet. Sony MDR 1A om du vill ha något lättlyssnat och roligt med skön värme. Superlux hd681 evo passar in där också.. Finns många många mer att nämna men det är mina personliga rekommendationer i alla fall. Ingen av ovan nämnda behöver förstärkning mer än ditt ljudkort..
Om ditt ljudkort är av undermålig kvalitet och du tycker det låter illa, då är det dac/amp som gäller men inte ett krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Du behöver något lite roligare till ett par HD650, men HD650 är inte svaret på allting och det är inte philips X2 heller..Även om det är den enda man ser folk rekommendera nu för tiden. Bra lurar absolut! men inte för allt och alla.

Det finns många smidigare alternativ tycker jag. Tex German Maestro 8.35D om du vill ha ett sound mot studiohållet. Sony MDR 1A om du vill ha något lättlyssnat och roligt med skön värme. Superlux hd681 evo passar in där också.. Finns många många mer att nämna men det är mina personliga rekommendationer i alla fall. Ingen av ovan nämnda behöver förstärkning mer än ditt ljudkort..
Om ditt ljudkort är av undermålig kvalitet och du tycker det låter illa, då är det dac/amp som gäller men inte ett krav.

Och om man inte vet hur varmt, skönt, och lättlyssnat ljud låter vad brukar uppfattas som bäst ljud av en nybörjare som inte lyssnar på dom individuella frekvenserna? Har det inbyggda kortet i Msi gaming moderkortet vilket är ok?

Och om jag då vill testa vad olika hörlurar låter som då allt verkar väldigt individuellt om vad som låter bra, finns det några bra ljudbutiker i Stockholm där man kan testa diverse hörlurar?

Permalänk
Skrivet av Foxmaner:

Funderar på att byta från ett par gaming headset och gå till ett par hörlurar med en modmic. Problemet är att jag inte kan något om ljud ;/ Och när man är okunnig på något så är det lätt att dra sig mot de dyra sakerna...

Har kollat på sennheiser hd650 vilket verkar som ett bra par lurar. Men har nu börjat inse att det kanske är lite overkill för mig och kanske lite mycket pengar för mig. Först är det tillräckligt svårt att hitta ett par bra hörlurar. Sen måste man in i träsket med amp, dac:s och allt vad det heter vilket jag är helt lost i.

Finns det någon bra combo för någon som vill ha bra ljud i spel och musik, Och som inte ska vara någon proffisionell mixing hörlur för 10000 utan bara en lur med trevligt ljud Tacksam för hjälp!

Edit: Kollat på Asus inbyggda ljudkort men tydligen så ska inbyggda ljudkort vara dåligt, Och man ska istället gå för något externt. Varför?

Jag köpte ett par HD650 lurar med en o2 + odac från Headnhifi: http://www.headnhifi.com/amplifiers/OBJ_O2_ODAC_digital2

Fungerar perfekt för spel, jag kör en del cs go (Global förfan) och man hör alltid var dem kommer ifrån, sen ska vi inte tala om musik! Streamar från spotify med det integrerade ljudkortet och jävlar vad det låter bra, jag lyssnar på all sorts musik. Funderar dock på att införskaffa mig ett bra ljudkort för att lyfta det lite till, kanske någon har rekomendationer om ett?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sumsangen:

Jag köpte ett par HD650 lurar med en o2 + odac från Headnhifi: http://www.headnhifi.com/amplifiers/OBJ_O2_ODAC_digital2

Fungerar perfekt för spel, jag kör en del cs go (Global förfan) och man hör alltid var dem kommer ifrån, sen ska vi inte tala om musik! Streamar från spotify med det integrerade ljudkortet och jävlar vad det låter bra, jag lyssnar på all sorts musik. Funderar dock på att införskaffa mig ett bra ljudkort för att lyfta det lite till, kanske någon har rekomendationer om ett?

Du behöver ett oerhört dyrt ljudkort om den ens finns nått som är bättre än "O" för uppspelning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sumsangen:

Jag köpte ett par HD650 lurar med en o2 + odac från Headnhifi: http://www.headnhifi.com/amplifiers/OBJ_O2_ODAC_digital2

Fungerar perfekt för spel, jag kör en del cs go (Global förfan) och man hör alltid var dem kommer ifrån, sen ska vi inte tala om musik! Streamar från spotify med det integrerade ljudkortet och jävlar vad det låter bra, jag lyssnar på all sorts musik.

För att förtydliga: om du använder ODAC:en via USB för ljudet, så används inte det interna ljudkortet alls

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo dynamik är roligt, glöm bara inte att läsa manualen.

Har du testat Perfect Declipper ? Hitta av en slump "brickwallhater", en lirare som använder detta program för få tillbaka dynamiken i komprimerad musik. Testade en gång själv nu på random komprimerad musik. Jag kan inte tyda graferna men blev det bättre eller bara lägre volym ?
Kanske funkar det bättre på musik som inte klipper så mycket som den låt jag valde.

Orginal

Perfect Declipper

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Myllerman:

Har du testat Perfect Declipper ? Hitta av en slump "brickwallhater", en lirare som använder detta program för få tillbaka dynamiken i komprimerad musik. Testade en gång själv nu på random komprimerad musik. Jag kan inte tyda graferna men blev det bättre eller bara lägre volym ?
Kanske funkar det bättre på musik som inte klipper så mycket som den låt jag valde.

Orginal

http://www.forumbilder.com/images/2016/02/27/TheDollyrots-BarefootandPregnant-01-ComeAndGetIt.gif

Perfect Declipper

http://www.forumbilder.com/images/2016/02/27/TheDollyrots-BarefootandPregnant-01-ComeAndGetIt-DC.gif

Man kan aldrig korrekt återskapa nått på det sättet, har det klippt så är informationen borta och det handlar om att gissa snarare än återskapa, detsamma gäller för lossykomprimeringar, informationen är borta för alltid.
Jag bryr mig inte om att försöka processa nått så det låter behagligare om det är skräp från början, jag byter musik för det finns tillräckligt mycket som har vettig teknisk kvalitet så man behöver inte ödsla tid på att försköna skiten.

Medelnivån sänks för att man ska kunna räkna fram nya peakar som "kanske borde ha funnits" men det är ingen processning jag är intresserad av, att byta skiva är vettigare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man kan aldrig korrekt återskapa nått på det sättet, har det klippt så är informationen borta och det handlar om att gissa snarare än återskapa, detsamma gäller för lossykomprimeringar, informationen är borta för alltid.
Jag bryr mig inte om att försöka processa nått så det låter behagligare om det är skräp från början, jag byter musik för det finns tillräckligt mycket som har vettig teknisk kvalitet så man behöver inte ödsla tid på att försköna skiten.

Medelnivån sänks för att man ska kunna räkna fram nya peakar som "kanske borde ha funnits" men det är ingen processning jag är intresserad av, att byta skiva är vettigare.

Ja man undrar hur korrekt det kan bli när den gissar fram. Kommer bara göra det på album som som verkligen behöver det så dom eventuellt blir lite roligare att lyssna på.

Permalänk

Går i funderingar om att skaffa ett par nya lurar och är ganska okunnig så jag vänder mig till er kompetens!

I nuläget har jag ett par Denon AHD-600 utan externt ljudkort (har iofs en audiobox, länk längre ner), DAC, AMP och/eller vad allt det där nu heter. Jag tycker att passformen är lite dålig samtidigt som jag inte är supernöjd med ljudet, jag kan tycka att de saknar lite detaljrikedom och är lite väl bastunga. Av denna anledning tittar jag på att köpa nya, ska försöka beskriva användningsområden samt budget och generella tankar nedan.

Användningsområden: Används till datorn, då oftast spel, voice comm, spotify och så. Framförallt så har jag lurarna i plugget och jag är ganska svårstörd så för min del stör det inte så mycket om det läcker in lite ljud, jag prioriterar komfort över det. Däremot vill jag inte vara ett svin och läcka ut för mycket ljud till min omgivning.

Budget: Lite oklart, beror på hur mycket kringutrustning ni rekommenderar, det enda jag har vad gäller ljudkort just nu är: https://www.presonus.com/products/AudioBox-USB. Som jag förstått det är det mest anpassat för inspelning och inte uppspelning?

Säg 3k-5k för hörlurar enbart

Vad gäller musikstil så lyssnar jag på mycket akustisk musik, lite indie och en del "vanlig" populärmusik.
Exempelartister: Air review, Bright Eyes (rekommenderar varmt albumet cassadaga!), Coldplay, Den Svenska Björnstammen, Ed sheeran, Håkan hellström, Veronica maggio, Local natives, The mighty oaks.

Ursäkta världens längsta post, hoppas jag var tydlig med vad målet är iaf!

Permalänk
Medlem

Fortsätter att leta efter ett par bra hörlurar. Men har stött på ett problem... Ohm ska tydligen vara hur tungdrivna hörlurarna är och därmed behöva en bättre förstärkare. Men betyder mer ohm bättre ljud? börjat kolla ifrån hd650 lite och kollat på Philips x2 och undrar om det blir bättre ljud när hd650 behövde 250 ohm och Philips endast 50?
Edit: Philips var tydligen 30 ohm. Klarar mitt inbyggda ljudkort det? Är ett msi Gaming 5, är det några stora förluster mot en separat DAC?

Permalänk
Medlem

@dagonhite: För den bugeten kan jag rekomendera Sennheiser Momentum Wireless

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagonhite:

Går i funderingar om att skaffa ett par nya lurar och är ganska okunnig så jag vänder mig till er kompetens!

I nuläget har jag ett par Denon AHD-600 utan externt ljudkort (har iofs en audiobox, länk längre ner), DAC, AMP och/eller vad allt det där nu heter. Jag tycker att passformen är lite dålig samtidigt som jag inte är supernöjd med ljudet, jag kan tycka att de saknar lite detaljrikedom och är lite väl bastunga. Av denna anledning tittar jag på att köpa nya, ska försöka beskriva användningsområden samt budget och generella tankar nedan.

Användningsområden: Används till datorn, då oftast spel, voice comm, spotify och så. Framförallt så har jag lurarna i plugget och jag är ganska svårstörd så för min del stör det inte så mycket om det läcker in lite ljud, jag prioriterar komfort över det. Däremot vill jag inte vara ett svin och läcka ut för mycket ljud till min omgivning.

Budget: Lite oklart, beror på hur mycket kringutrustning ni rekommenderar, det enda jag har vad gäller ljudkort just nu är: https://www.presonus.com/products/AudioBox-USB. Som jag förstått det är det mest anpassat för inspelning och inte uppspelning?

Säg 3k-5k för hörlurar enbart

Vad gäller musikstil så lyssnar jag på mycket akustisk musik, lite indie och en del "vanlig" populärmusik.
Exempelartister: Air review, Bright Eyes (rekommenderar varmt albumet cassadaga!), Coldplay, Den Svenska Björnstammen, Ed sheeran, Håkan hellström, Veronica maggio, Local natives, The mighty oaks.

Ursäkta världens längsta post, hoppas jag var tydlig med vad målet är iaf!

Du bör provlyssna, för att i det prissegmentet så finns det en drös hörlurar. Sennheiser HD600/650/700, Philips Fidelio X2, Beyerdynamic DT770/880/990, Shure SRH1540/1840, Hifiman HE-400S/i etc.

Skrivet av Larszon:

@dagonhite: För den bugeten kan jag rekomendera Sennheiser Momentum Wireless

Varför rekommenderar du dem för användning i hemmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Du bör provlyssna, för att i det prissegmentet så finns det en drös hörlurar. Sennheiser HD600/650/700, Philips Fidelio X2, Beyerdynamic DT770/880/990, Shure SRH1540/1840, Hifiman HE-400S/i etc.
Varför rekommenderar du dem för användning i hemmet?

Om du läste hela hens inlägg ser du att hen använder hörlurarna mest i plugget(skolan) vilken innebär att hen INTE vill ha öppna lurar såsom alla du nämnde förutom Shure srh1540 och dt770. Jag har shure srh1540 och tycker de är ganska bra och relativt luftigt ljud men de är väldigt besvärliga att ha med sig för att de är såpass stora och går ej att vika ihop och samma sak gäller för DT770. Om man vill ha hörlurar man kan ta med sig men ändå använda hemma för 4-5k så är momentum wireless bland det bästa på marknaden.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Skrivet av Larszon:

@dagonhite: För den bugeten kan jag rekomendera Sennheiser Momentum Wireless

Ska kika vidare mer på det! Inte ens tänkt en tanke på trådlöst men det kanske är värt att kika på just för utanför-hemmet-användning. Tack!

Skrivet av oatp1b1:

Du bör provlyssna, för att i det prissegmentet så finns det en drös hörlurar. Sennheiser HD600/650/700, Philips Fidelio X2, Beyerdynamic DT770/880/990, Shure SRH1540/1840, Hifiman HE-400S/i etc.
Varför rekommenderar du dem för användning i hemmet?

Alright, låter väldigt vettigt. Får väl trilla in på hifi-klubben eller dylikt med lite olika namn och tankar i bakhuvudet! Tack!

Permalänk

Vad tror ni om hd650 för gaming? bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men betyder mer ohm bättre ljud?

Nej, ohm betyder elektriskt motstånd och det säger inte ett smack om hur bra en hörlur eller högtalare låter.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@dagonhite:
Momentum wireless går att använda som trådade hörlurar om man vill eller får slut batteri. Men se till att provlyssna hörlurar innan du köper, alla har olika öron. Hörlurar jag tycker låter bra kanske inte du tycker låter lika bra.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte rätt nyligen en Sony MDR 1A hörlur. För priset så var sladden dock väldigt kort, och kan inte kopplas in i moderkortet på baksidan. Min stora fråga här är lite om det finns några kapabla förlängningar, eller om vilken 3,5 kontaktsladd som helst fungerar.

Jag har varit tvungen att koppla den till chassits frontpanel som inte direkt gör ljudet någon nämnvärd rättvisa

Permalänk
Medlem

Tänkt åka på lite demo dagar nästa helg och tänker slå två flugor i en smäll. Tittar på nya in-ear som en present till mig själv. Tänker mig Max 1500kr och har tittat på några alternativ. I nuläget har jag AKG q350 har jag för mig modellen heter, är in-ear. Stör mig på att sladden är lite för kort och att pluggarna är lite för hårda. Skall användas främst till arr åka buss och lite stadsvandring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag köpte rätt nyligen en Sony MDR 1A hörlur. För priset så var sladden dock väldigt kort, och kan inte kopplas in i moderkortet på baksidan. Min stora fråga här är lite om det finns några kapabla förlängningar, eller om vilken 3,5 kontaktsladd som helst fungerar.

Den har en proprietär anslutning så vilken 3,5 som helst är inte garanterat att fungera men vilken förlängningsladd som helst funkar. Vill du använda miken också behöver du 3,5mm 4pin hona till 2x 3,5mn 3pin hane och 2 förlängningssladdar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite på Internet efter O2+ODAC att bygga själv men det är lite rörigt känner jag. Var är det billigast att köpa den kombon i delar som man bygger själv? Jag vill ha USB+RCA IN på baksidan och 3,5/6,3 mm ut på framsidan. Input på framsidan är inte nödvändigt.

Edit: Ställer två frågor till. Hur mycket har jag att vinna på att använda ovanstående kombo till mina Fidelio X2 istället för att koppla dem direkt till mitt Creative X-Fi Xtreme Music (det från 2005) ljudkort i datorn? Räcker det kanske med endast en O2, lite dålig uppfattning om hur bra DACen på det ljudkortet är, samt hur bra kortet i övrigt är?

Hur mycket har jag att vinna på att koppla min skivspelare till en O2 istället för att använda hörlursutgången på min Pioneer VSX-827 hemmabioreceiver?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har precis testat Asus SupremeFX 2015(Asus Maximus VIII Hero) i några timmar med Sennheiser HD600, det låter riktigt bra. "Svart" bakgrund, inga störningar, låg distorsion, varmt mjukt och fylligt, går att spela högt - kort sagt inga speciella problem med ljudet. Fullt njutbart på alla sätt.

Det är möjligt att mitt Xonar Essence ST, Steinberg UR22 eller min Yamaha studiomixer kan låta marginellt bättre vid ett rent A/B-test, men spontant att bara plocka upp HD600 och köra så låter SupremeFX fullt övertygande. De flesta lär inte behöva bättre än så.

SupremeFX har en låg utgångsimpedans på 2 Ohm(eftersträvansvärt) samt kan driva lurar på upp till 600 Ohm, alltså i stort sett alla lurar på marknaden.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag köpte rätt nyligen en Sony MDR 1A hörlur. För priset så var sladden dock väldigt kort, och kan inte kopplas in i moderkortet på baksidan. Min stora fråga här är lite om det finns några kapabla förlängningar, eller om vilken 3,5 kontaktsladd som helst fungerar.

Jag har varit tvungen att koppla den till chassits frontpanel som inte direkt gör ljudet någon nämnvärd rättvisa

Köp vilken du vill..Dock så kan det vara värt att inte köpa den billigaste du kan hitta om du vill att den ska hålla. Kommer inte förändra ljudkvalit´en ett skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludvigstr:

Vad tror ni om hd650 för gaming? bra?

Jag har HD650 och använder dem för gaming. Det är som du säkert vet tungdrivna lurar som kräver sitt ljudkort & hörlursförstärkare för att komma till sin rätt. Men under användning så låter t.ex. Battlefield jättebra, kanske inte är det mest precisa ljudet, men å andra sidan så hör du ljudet som det var tänkt. Mina Astro A40 är mer "precisa", det är lättare att höra fotsteg med dem. Men A40 har inte alls den dynamik och levande ljudbild som HD650 har. Köp om du vill ha bra, fina lurar, men du kan klara dig med billigare alternativ.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Har kikat runt lite på Internet efter O2+ODAC att bygga själv men det är lite rörigt känner jag. Var är det billigast att köpa den kombon i delar som man bygger själv? Jag vill ha USB+RCA IN på baksidan och 3,5/6,3 mm ut på framsidan. Input på framsidan är inte nödvändigt.

www.headnhifi.com är helt klart enklast.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

www.headnhifi.com är helt klart enklast.

Fint! Är detta allt jag behöver för att bygga skrivbordsversionen av O2? (ingen ODAC alltså, bara stärkare)

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av wixia:

Fint! Är detta allt jag behöver för att bygga skrivbordsversionen av O2? (ingen ODAC alltså, bara stärkare)

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/cart_zpswbv2tkzj.png

Varför inte bara ta "O2 Headphone Amplifier Full Kit" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte bara ta "O2 Headphone Amplifier Full Kit" ?

För att det är inte skrivbordsversionen, den har strömanslutning och 3.5 mm input på framsidan. Vill ha ström och RCA input på baksidan

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Fint! Är detta allt jag behöver för att bygga skrivbordsversionen av O2? (ingen ODAC alltså, bara stärkare)

http://i90.photobucket.com/albums/k259/wixia/cart_zpswbv2tkzj.png

Ser väl vettigt ut. Men tror inte du får med några batterier om du skulle vilja köra den portabelt.

Jag har en (gammal) bygg-guide på min blogg här http://phimusic.blogspot.se/2013/07/o2-construction-guide.htm...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare