Permalänk
Medlem

Vart hitta denna kabel ?

Har ett gammalt midi-keyboard som jag skulle vilja använda men har tyvärr tappat bort ström sladden till den.
Jag har kollat upp vad för sladd det är och det står att den ska använda en DC12V71.0A adapter och jag har kollat runt men har inte hittat något sånt.

Är det någon här som vet vart man skulle kunna hitta en sån ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReCon!:

Har ett gammalt midi-keyboard som jag skulle vilja använda men har tyvärr tappat bort ström sladden till den.
Jag har kollat upp vad för sladd det är och det står att den ska använda en DC12V71.0A adapter och jag har kollat runt men har inte hittat något sånt.

Är det någon här som vet vart man skulle kunna hitta en sån ?

Du måste nog läst fel, för inte kan den kräva 71A inte?

Det är liksom 850W!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Du måste nog läst fel, för inte kan den kräva 71A inte?

Det är liksom 850W!

Det står exakt såhär på hemsidan "Levereras med DC12V71.0A adapter" i beskrivningen.
Det är denna jag pratar om http://www.hobbex.se/sv/artiklar/meike-mk-931.html

Permalänk
Medlem

läser du manualen så finns det andra mer realistiska värden .

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

läser du manualen så finns det andra mer realistiska värden .

Ja antagligen men nu har jag inte någon manual då allt förutom själva keyboarden har blivit borttappat då det var ett antal år sedan jag köpte den.

Jag går och tittar på tillverkarens hemsida och återkommer.

Edit:
Verkar inte kunna hitta någon hemsida för meiko men kollade runt på andra ställen som säljer och fått fram "DC12V, 500mA(ACAdaptor)" låter mer rimligt ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ReCon!:

Har ett gammalt midi-keyboard som jag skulle vilja använda men har tyvärr tappat bort ström sladden till den.
Jag har kollat upp vad för sladd det är och det står att den ska använda en DC12V71.0A adapter och jag har kollat runt men har inte hittat något sånt.

Är det någon här som vet vart man skulle kunna hitta en sån ?

http://lmgtfy.com/?q=mk+931+ac+adapter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReCon!:

DC12V71.0A

Klar felskrivning, ett shift-slag fattas på 7:an skulle jag tro, då går man från '7' till '/', velket betyder: DC12V/1.0A, vilket låter mer troligt, annars som sagt kolla manualen på Hobbex hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag har ett keyboard med 9v @ 500mA (som jag dock kör på 12v, den gamla kabeln gick sönder...) så det låter rätt! Du borde kunna hitta något på typ Kjell & Co. eller något liknande.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Tråd kan låsas då jag har hittat vad jag behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReCon!:

Ja antagligen men nu har jag inte någon manual då allt förutom själva keyboarden har blivit borttappat då det var ett antal år sedan jag köpte den.

Jag går och tittar på tillverkarens hemsida och återkommer.

Edit:
Verkar inte kunna hitta någon hemsida för meiko men kollade runt på andra ställen som säljer och fått fram "DC12V, 500mA(ACAdaptor)" låter mer rimligt ?

Enligt manualen krävs det 500mA eller mer.
Denna skulle fungera bra: http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...

Men har du inget Kjell nära, gå in till närmaste liknande typ av affär, även clas ohlsson och sånt säljer. Fråga efter en nätadapter som ger ut 12v och minst 500mA.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"