Det är något lurt med win 10...

Permalänk
Avstängd

Jag jobbar med systemutveckling och programmering..
Spelar även en hel del.

Jag kan säga att skillnaden mellan w7 och w10 är helt underbar, allt är så mycket bättre i 10an , säg vad man vill men det är betydligt snabbare.

Jag förstår att microsoft pushar på, en stor del handlar nog om piratkopierade tidigare verisioner.
Kan lova att ingen här på sweclockers inte känner någon eller själv som har kört piratkopierat Windows Xp, W7 eller w8..
Så för att microsoft ska kunna på någorlunda kontroll över detta plus att kunna få ner antalet exploits och backdoors som är "förinstallerade i vissa loadeers", tro fan dom då väljer att låta folk uppgradera gratis från Windows 7 verisioner samt sälja Windows 10 betydligt billigare än tidigare och med den saken just att du aldrig mer behöver köpa ett Windows, om det nu är som dom säger.

Ligger nog betydligt mer tankar bakom än vad folk med foliehattar tror...

So what om fbi har en baackdoor in till ditt Windows? Ska dom hålla koll på hur många timmar du porrsurfat eller vad fan är det egentligen folk är så rädda för, har aldrig någonsin förstått mig på det.

Visa signatur

My setup:
[Intel Core i7-5960X @ 4ghz] - [Asus X99-deluxe] - [48GB Corsair Dominator Platinum] - [Geforce Gtx 780TI SLI] - [Corsair AX1200i] - [Kingston 240GB SSD m.2] - [4x 64GB OCZ-Vertex SSD in raid] - [6x 2TB Wd Red] - [Asus ROG SWIFT PG278Q]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Hippie:

Nå, för den som vill att Windows 10 ska spionera mindre bör titta på Barnucles video https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw .

Och känner man för det kan man även köpa Barnacules t-shirt med texten "Windows 10 We're Watching" http://www.barnaculesshop.com/products/were-watching-black-t-...

Men jag antar att vissa anser att Barnucles, som arbetar som programmerare för Microsoft i 15 år, bara yrar om myter

Han jobbade på Microsoft och fick sparken. Jag förstår varför. Han är otroligt butt-hurt nu och har spridit anti-Microsoft-propaganda i många år.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Skönt att ingen är tvingad då och att det är en helt valfri uppgradering.

Förutom de mängder av Windows 7-användare som fick sina datorer uppdaterade till Windows 10 över natten bara för att de hade på automatisk uppdatering..

https://www.rockpapershotgun.com/2016/03/16/windows-10-stop-u...

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Förutom de mängder av Windows 7-användare som fick sina datorer uppdaterade till Windows 10 över natten bara för att de hade på automatisk uppdatering..

https://www.rockpapershotgun.com/2016/03/16/windows-10-stop-u...

Ingen får Windows 10 utan att godkänna EULA först. Det kan man säkert göra av misstag om man inte vet vad man pysslar med. Sen så schemaläggs ju en tidpunkt för uppdatering, den kan man ändra och stänga av.

Jag kan lova dig att ingen som vet vad han eller hon håller på med har fått Windows 10 utan att själv godkänna det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

@Batwoman: måste vara något lurt med ios och android med, nä av med foliehatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ingen får Windows 10 utan att godkänna EULA först. Det kan man säkert göra av misstag om man inte vet vad man pysslar med. Sen så schemaläggs ju en tidpunkt för uppdatering, den kan man ändra och stänga av.

Jag kan lova dig att ingen som vet vad han eller hon håller på med har fått Windows 10 utan att själv godkänna det.

Man skall inte behöva "Veta vad man håller på med" för att slippa en nedgradering av sitt operativsystem, något av det mest basala i hela datorn. Det skall inte behövas någon särskilt kunskapsnivå för att undvika Microsofts offensiver som någon jäkla hinderbana.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ingen får Windows 10 utan att godkänna EULA först. Det kan man säkert göra av misstag om man inte vet vad man pysslar med. Sen så schemaläggs ju en tidpunkt för uppdatering, den kan man ändra och stänga av.

Jag kan lova dig att ingen som vet vad han eller hon håller på med har fått Windows 10 utan att själv godkänna det.

Mjo tills man plötsligt får Windows 10 installerat fast man inte accepterat något alls. Helt underbart när man kommer fram till datorn och den sitter mitt i Windows 10 installation.

Skrivet av dallan87:

Jag jobbar med systemutveckling och programmering..
Spelar även en hel del.

Jag kan säga att skillnaden mellan w7 och w10 är helt underbar, allt är så mycket bättre i 10an , säg vad man vill men det är betydligt snabbare.

Jag förstår att microsoft pushar på, en stor del handlar nog om piratkopierade tidigare verisioner.
Kan lova att ingen här på sweclockers inte känner någon eller själv som har kört piratkopierat Windows Xp, W7 eller w8..
Så för att microsoft ska kunna på någorlunda kontroll över detta plus att kunna få ner antalet exploits och backdoors som är "förinstallerade i vissa loadeers", tro fan dom då väljer att låta folk uppgradera gratis från Windows 7 verisioner samt sälja Windows 10 betydligt billigare än tidigare och med den saken just att du aldrig mer behöver köpa ett Windows, om det nu är som dom säger.

Ligger nog betydligt mer tankar bakom än vad folk med foliehattar tror...

So what om fbi har en baackdoor in till ditt Windows? Ska dom hålla koll på hur många timmar du porrsurfat eller vad fan är det egentligen folk är så rädda för, har aldrig någonsin förstått mig på det.

Varför diskutera privatliv och integritet med en person som inte kan ens förstå eller vill förstå och blåser bort allt med "rent mjöl i påse" eller "Ska dom hålla koll på hur många timmar du porrsurfat". Men med tanke på att Microsoft håller reda på hur ofta du startar appar, varför inte ta med filändelser och filnamn också...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Att drifta windows 7, 8 kostar rätt så jävla mycket.

Hur som helst, 10/10 blogg. Skaffa inte w10 om du inte vill

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Mjo tills man plötsligt får Windows 10 installerat fast man inte accepterat något alls. Helt underbart när man kommer fram till datorn och den sitter mitt i Windows 10 installation.

Windows 10 installeras inte automatiskt, nej.

Visa signatur

My setup:
[Intel Core i7-5960X @ 4ghz] - [Asus X99-deluxe] - [48GB Corsair Dominator Platinum] - [Geforce Gtx 780TI SLI] - [Corsair AX1200i] - [Kingston 240GB SSD m.2] - [4x 64GB OCZ-Vertex SSD in raid] - [6x 2TB Wd Red] - [Asus ROG SWIFT PG278Q]

Permalänk
Medlem

Jag kör windows 10 och kommer fortsätta med det vill man inte köra med det så göra man det inte. Har många kompisar som är otroligt ANTI Win10, men det får dom vara , då dom får bygga sina egna uppfattningar som saker, jag gillar det och kommer köra på sen att dom spionerar osv så gör dom nog det med dom andra Win-verisionerna som används idag oxå, kanske inte lika öppet men det sker nog

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

@Commander:

Kan du förklara vad det är du är så rädd för att någon annan ska se som du har på datorn och på vilket sätt skulle det skada dig som person?

Visa signatur

My setup:
[Intel Core i7-5960X @ 4ghz] - [Asus X99-deluxe] - [48GB Corsair Dominator Platinum] - [Geforce Gtx 780TI SLI] - [Corsair AX1200i] - [Kingston 240GB SSD m.2] - [4x 64GB OCZ-Vertex SSD in raid] - [6x 2TB Wd Red] - [Asus ROG SWIFT PG278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Jag funderar på det där med att "maximera vinsten". Enligt Microsoft är Windows 10 den sista utgåvan av Windows och Windows 10 kommer uppdateras för evigt, typ.

Hur ska Microsoft tjäna pengar på det? När alla sitter med Windows 10 och inga fler köp görs, hur ska de då tjäna pengar?

Folk kommer väl köpa nya datorer i framtiden med eller??

Det dom tjänar mest pengar på är nyinköpta produkter med Windows 10.Inte på användare som envist sitter kvar på sina gamla Windows

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Ni har inte hört det från mig, men det ryktas att Windows 10 har kopplingar till både 11:e september och månlandningen som aldrig ägde rum. Känns som att vi borde starta en deckarklubb här på Sweclockers för att börja nysta i det här mysteriet.
Swecrockers skulle vi kunna heta, eftersom vi är lika lömska som krokodiler.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Mycket snack om Windows 10 vs 7. Jag tycker att 8.1 är klart bäst. Sure, man måste installera t.ex. Start8. GWX Control Panel är ett måste. Många fördelar mot både 7 + 10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Ni har inte hört det från mig, men det ryktas att Windows 10 har kopplingar till både 11:e september och månlandningen som aldrig ägde rum. Känns som att vi borde starta en deckarklubb här på Sweclockers för att börja nysta i det här mysteriet.
Swecrockers skulle vi kunna heta, eftersom vi är lika lömska som krokodiler.

Haha det var det roligaste och bästa inlägget jag läst på länge.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Skulle säga skaffa windows 10 till att spela och diverse annat.
Vill du vara annonym så kör något annat operativsystem till dem hemliga/annonyma sakerna.

Permalänk
Medlem

Det värsta är att de pushar på att det ska uppdateras vare sig datorn fungerar med win10 eller inte.
Kollade som tur var upp syrrans och mina föräldrars laptops innan de uppdaterade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Låt oss nu för sakens skull säga att Microsoft samlar in data.
i en dator har du 10.000-tals filer av olika slag till olika program m.m.

Vi säger att det i dagsläget finns 1 000 000 000 datorer med Windows 10,

Inser ni vilken enorm kapacitet det krävs för att spara och gå igenom ett sånt material?
Tror ni på fullaste allvar att Microsoft sitter och betalar folk för att titta igenom detta material?

och OM så skulle vara fallet, Hur stor tror du risken är att dom skulle intressera sig för ngt av ditt innehåll?

Ni fick en hjärna när ni föddes, Använd den!

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

Ospelbara spel

Skrivet av dallan87:

Jag jobbar med systemutveckling och programmering..
Spelar även en hel del.

Jag kan säga att skillnaden mellan w7 och w10 är helt underbar, allt är så mycket bättre i 10an , säg vad man vill men det är betydligt snabbare.

Jag förstår att microsoft pushar på, en stor del handlar nog om piratkopierade tidigare verisioner.
Kan lova att ingen här på sweclockers inte känner någon eller själv som har kört piratkopierat Windows Xp, W7 eller w8..
Så för att microsoft ska kunna på någorlunda kontroll över detta plus att kunna få ner antalet exploits och backdoors som är "förinstallerade i vissa loadeers", tro fan dom då väljer att låta folk uppgradera gratis från Windows 7 verisioner samt sälja Windows 10 betydligt billigare än tidigare och med den saken just att du aldrig mer behöver köpa ett Windows, om det nu är som dom säger.

Ligger nog betydligt mer tankar bakom än vad folk med foliehattar tror...

So what om fbi har en baackdoor in till ditt Windows? Ska dom hålla koll på hur många timmar du porrsurfat eller vad fan är det egentligen folk är så rädda för, har aldrig någonsin förstått mig på det.

Jag har mycket spel och många äldre vilka W10 gör ospelbara genom att det täpper igen det man kallar säkerhetshål i deras kopieringsskydd.
Det kan inte vara bortom din vetskap om du både spelar och programmerar. Jag har inte kunnat hitta hur jag tar bort W10ans blockering av mina äldre spel. Kan du fixa det åt mej har jag inget emot W10 men nu har jag stängt av alla uppdateringar och kör w7 fortfarande samt offline. Jag kan inte ens spela mina gamla spel offline om W10 installeras. W10 är som Josef Stalin och sänder oss till GULAGARKIPELAGEN att dö i ensamhet. nån kanske skulle göra en lista på vilka spel som kvaddas, jag törs inte prova för jag vill ha mina spel spelbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det värsta är att de pushar på att det ska uppdateras vare sig datorn fungerar med win10 eller inte.
Kollade som tur var upp syrrans och mina föräldrars laptops innan de uppdaterade.

Hmm detta är inget jag har märkt. dom det inte vart kompatibelt med för mig har det talat om det och avbrutit.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hello Kitty:

Jag har mycket spel och många äldre vilka W10 gör ospelbara genom att det täpper igen det man kallar säkerhetshål i deras kopieringsskydd.
Det kan inte vara bortom din vetskap om du både spelar och programmerar. Jag har inte kunnat hitta hur jag tar bort W10ans blockering av mina äldre spel. Kan du fixa det åt mej har jag inget emot W10 men nu har jag stängt av alla uppdateringar och kör w7 fortfarande samt offline. Jag kan inte ens spela mina gamla spel offline om W10 installeras. W10 är som Josef Stalin och sänder oss till GULAGARKIPELAGEN att dö i ensamhet. nån kanske skulle göra en lista på vilka spel som kvaddas, jag törs inte prova för jag vill ha mina spel spelbara.

Microsoft har täppt till de hålen i Windows Vista, 7 och 8 också med säkerhetspatchar, så gamla spel med vissa typer av kopieringsskydd (SafeDisc, SecuROM) fungerar inte längre där heller.

http://www.windowscentral.com/recent-update-windows-7-8-and-v...

Vill du fortsätta spela dem så kan du se till att använda en NO-CD patch.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Hmm detta är inget jag har märkt. dom det inte vart kompatibelt med för mig har det talat om det och avbrutit.

Antar att det varit pga minne eller cpu då?
I de här fallen beror det på GPU'n, syrrans går att köra med win10 om man trixar in en äldre drivrutin och mina föräldrars slutade jag läsa när jag såg att folk hade problem så vet inte om det också gick att få till, de klarar sig med win7 tills det är dags för ny dator.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Man skall inte behöva "Veta vad man håller på med" för att slippa en nedgradering av sitt operativsystem, något av det mest basala i hela datorn. Det skall inte behövas någon särskilt kunskapsnivå för att undvika Microsofts offensiver som någon jäkla hinderbana.

***bort/mod*** W10 ÄR bättre än w7 på i stort sett ALLA sätt. Släpp stoltheten nu och erkänn att du kanske inte är helt på spåret i denna diskutionen.
Vi vet idag varför IOS, Android, Windows osv osv samlar in en massa användardata. Detta behöver inte tjatas om i tråd efter tråd av mörkrädda paranoida foliehattar här på Swec. Har ni anledning till att smyga med saker som eventuellt FBI/CIA, Kriminalunderrättelsetjänsten (KUT) eller vad sjutton ni tror, skulle vara intresserade av, är det BRA att de kan få reda på det så vi andra kan leva lite tryggare.

INGEN har installerat w10 utan att ha godkänt det. Om någon gjort det på grund av att de inte förstår vad de läser skall man inte trycka på uppdateringsknappen. Så enkelt är det. Man kan inte slå huvudet i en vägg och sen klaga på att ingen sagt att det gör ont.

Att man inte gillar utseendet eller har lite svårt att hitta de första veckorna är ingen anledning till att grina här. Det finns en skitbra sökknapp längst ned till vänster som hittar allting på datorn.

Nedgradering?? Det dummaste jag hört.

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

W10 ÄR bättre än w7 på i stort sett ALLA sätt. Släpp stoltheten nu och erkänn att du kanske inte är helt på spåret i denna diskutionen.
Vi vet idag varför IOS, Android, Windows osv osv samlar in en massa användardata. Detta behöver inte tjatas om i tråd efter tråd av mörkrädda paranoida foliehattar här på Swec. Har ni anledning till att smyga med saker som eventuellt FBI/CIA, Kriminalunderrättelsetjänsten (KUT) eller vad sjutton ni tror, skulle vara intresserade av, är det BRA att de kan få reda på det så vi andra kan leva lite tryggare.

INGEN har installerat w10 utan att ha godkänt det. Om någon gjort det på grund av att de inte förstår vad de läser skall man inte trycka på uppdateringsknappen. Så enkelt är det. Man kan inte slå huvudet i en vägg och sen klaga på att ingen sagt att det gör ont.

Att man inte gillar utseendet eller har lite svårt att hitta de första veckorna är ingen anledning till att grina här. Det finns en skitbra sökknapp längst ned till vänster som hittar allting på datorn.

Nedgradering?? Det dummaste jag hört.

Skulle uppskatta om du slutade upp med att lägga ord i min mun. Läser du mina inlägg ser du att jag konstaterar att operativsystemet samlar in data och att Microsoft tar sig rätten att sälja denna. Jag lägger ingen som helst värdering i det i och med att jag redan tillåter detsamma genom mängder av webbsidor. Jag motsätter mig deras metoder att trycka ned operativsystemet i halsen på redan nöjda användare.

Gällande begreppet "nedgradering" så är det högst subjektivt och hör således hemma i min kommentar, som ju om inte annat anges är en subjektiv åsiktsyttring. För de som får mängder av program och spel obrukbara vid en uppdatering så är Windows 10 objektivt sämre. För de som inte sitter på Windows 7 Professional och således inte får någon kontroll över vilka uppdateringar som installeras i Windows 10 även om de skulle vilja det - Är Windows 10 objektivt sämre. För mig som inte vill ha reklampelare integrerade i mitt operativsystem eller önskar ett utökat beroende av Microsofts butik - Är Windows 10 objektivt sämre.

Jag råder dig att lära dig tolkning av åsikt och fakta innan du klankar ned på någon annans definition av upp-respektive nedgradering i framtiden.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Skulle uppskatta om du slutade upp med att lägga ord i min mun. Läser du mina inlägg ser du att jag konstaterar att operativsystemet samlar in data och att Microsoft tar sig rätten att sälja denna. Jag lägger ingen som helst värdering i det i och med att jag redan tillåter detsamma genom mängder av webbsidor. Jag motsätter mig deras metoder att trycka ned operativsystemet i halsen på redan nöjda användare.

Gällande begreppet "nedgradering" så är det högst subjektivt och hör således hemma i min kommentar, som ju om inte annat anges är en subjektiv åsiktsyttring. För de som får mängder av program och spel obrukbara vid en uppdatering så är Windows 10 objektivt sämre. För de som inte sitter på Windows 7 Professional och således inte får någon kontroll över vilka uppdateringar som installeras i Windows 10 även om de skulle vilja det - Är Windows 10 objektivt sämre. För mig som inte vill ha reklampelare integrerade i mitt operativsystem eller önskar ett utökat beroende av Microsofts butik - Är Windows 10 objektivt sämre.

Jag råder dig att lära dig tolkning av åsikt och fakta innan du klankar ned på någon annans definition av upp-respektive nedgradering i framtiden.

vart har du läst att MS tar sig rätten att sälja användardata? jag har fått svar ifrån MS själva att de inte FÅR eller SKA sälja vidare någon data.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Låt oss nu för sakens skull säga att Microsoft samlar in data.
i en dator har du 10.000-tals filer av olika slag till olika program m.m.

Vi säger att det i dagsläget finns 1 000 000 000 datorer med Windows 10,

Inser ni vilken enorm kapacitet det krävs för att spara och gå igenom ett sånt material?
Tror ni på fullaste allvar att Microsoft sitter och betalar folk för att titta igenom detta material?

och OM så skulle vara fallet, Hur stor tror du risken är att dom skulle intressera sig för ngt av ditt innehåll?

Ni fick en hjärna när ni föddes, Använd den!

Så du menar att "all data" som Google använder är, no business?

Fan vakna..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har någon som påstår att Microsoft säljer data vidare någon källa på det? Jag tror inte det så jag tycker ni kan ta av er foliehattarna, uppgradera till W10 och njuta av ett grymt OS.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Har någon som påstår att Microsoft säljer data vidare någon källa på det? Jag tror inte det så jag tycker ni kan ta av er foliehattarna, uppgradera till W10 och njuta av ett grymt OS.

Uppgradera till Linux och njut av frihet och integritet. En plattform av operativsystem som respekterar dig, helt enkelt.

Det är ingen foliehatt av Windows samlar information om dig. Det är heller ingen foliehatt att känna sig obekväm med att din privata information samlas in centralt av ett företag vars prioritet är, så klart, att tjäna pengar - på dig.

Att vara orolig för övervakningssamhället är inte att vara en foliehattare, det är att förstå de sociala, politiska och ekonomiska effekterna det har. Demokratin, eller det som är kvar av den, bygger på att folk ska kunna säga vad de vill, men övervakningen och datainsamlingen har bevisats göra folk tysta.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

vart har du läst att MS tar sig rätten att sälja användardata? jag har fått svar ifrån MS själva att de inte FÅR eller SKA sälja vidare någon data.

EULA för Windows 10 specificerar att Microsoft har fritt fram att samla in all data de vill, vad de gör med datan nämns inte i större utsträckning än vad det gör i Googles EULA, det vill säga att Microsoft har full kontroll över den. Deras EULA säger ingenting om att de inte kommer att dela din data, därav tänker jag också ta för givet att det är precis vad de gör.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Det finns en jättebra programvara som heter "GWX Control Panel" och som kan tankas ner här:

http://ultimateoutsider.com/downloads/

Inte nog med att den tar bort allt som har med "Windows 10 uppdatering" att göra från datorn den rensar också bort nertankade uppdateringar (som ligger och tar plats). SuperBra!

http://www.techspot.com/downloads/6756-.html

http://www.windowscentral.com/how-use-gwx-control-panel-block....

https://www.youtube.com/watch?v=5pcmDTDRGgA

Läs mer denna utmärkta programvara i bland annat dessa länkar. Helt sjukt att det skall behöva finnas men väldigt bra att det gör det. Microsoft är desperata.

När jag hör något om GWX så tänker jag tillbaka på vad som hände första Juni 2015 även med en artikel här, GWX.exe installerades på datorn tillsammans med ett antal andra program efter en viktigt windows update, win7 KB2990214 och win8 KB3035583 och det jag gjorde då var att avinstallera nämnda uppdatering.
Och har sen dess läst på om alla uppdateringar eftersom man har möjligheten att göra det i Windows 7.
Så tydligen är denna GWX panel ett hjälpmedel mot just microsofts påtryckningar, men väljer den bort alla telemetry och andra windows uppdateringar som man bör se upp med?
http://www.wilderssecurity.com/threads/list-of-windows-7-tele...

edit.

Skrivet av AMD-Hippie:

Nå, för den som vill att Windows 10 ska spionera mindre bör titta på Barnucles video https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw .

Bra video, det är så där en tutorial ska vara, med sådana här finns det en möjlighet att man kan fundera på win10, där information ges.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!