Det är något lurt med win 10...

Permalänk
Medlem

Det är något lurt med win 10...

Ger mig fan på att det är något lurt med windows 10. Varför gör ms så enorma påtryckningar för att alla ska skaffa det? Dom är verkligen envisa! Jag kanske är nojig men det finns garanterat bakdörrar och övervakning som man inte märker eller kan stänga av. Måste vara nåt sånt, för ALLA måste ha win 10. Storebror vill se vad du gör! Det finns guider på nätet hur man stänger av övervakningen men fan heller jag håller mig till win 7 så länge det bara går. Punkt!

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med dig på alla punkter vilket är varför jag inte installerat Win 10 ännu. Tyvärr kommer jag nog "uppgradera" innan gratisperioden är över ändå p.g.a. dx12 & att Win 7 supporten försvinner snart.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

"Ok".

Varför vill ett företag att du ska uppgradera till deras senaste produkt? Finns det något företag som inte vill det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

tippar att de kommer köra detta konseptet i framtiden för att snabbare kunna släppa support för äldre operativ.

support kostar att ha i drift.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Batwoman:

Ger mig fan på att det är något lurt med windows 10. Varför gör ms så enorma påtryckningar för att alla ska skaffa det? Dom är verkligen envisa! Jag kanske är nojig men det finns garanterat bakdörrar och övervakning som man inte märker eller kan stänga av. Måste vara nåt sånt, för ALLA måste ha win 10. Storebror vill se vad du gör! Det finns guider på nätet hur man stänger av övervakningen men fan heller jag håller mig till win 7 så länge det bara går. Punkt!

Varför vill ett företag att du har kvar ett gammlat OS?

W7 är istortsett likadant och bakdörrar sägs ha funnits sen W95, om inte tidigare.

Permalänk
Medlem

allt handlat om pengar det kostar mer att ha fler operativsystemen i gång

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Jag håller helt med dig på alla punkter vilket är varför jag inte installerat Win 10 ännu. Tyvärr kommer jag nog "uppgradera" innan gratisperioden är över ändå p.g.a. dx12 & att Win 7 supporten försvinner snart.

Win 7 supporten försvinner först 2020. Fast jag tror nog den bibehålls ännu längre när vi väl kommer dit. Lenovo, t ex, säljer ju sina nya Skylake med Windows 7. Varför? Jo, för deras kunder vill ha Windows 7 och inte Windows 10.

"
Det är på företagets Technet-blogg som det utökade stödet offentliggörs. Stödet utökas med tolv månader, det vill säga fram till juli 2018. Utöver detta kommer Windows 7 få kritiska uppdateringar fram till dess att plattformens officiella stöd upphör i januari 2020, och Windows 8.1 får detsamma fram till 2023.

Microsofts aggressiva plan för att få användare att uppgradera till Windows 10 har fått en del kritik, och denna kovändning kan ses som att bolaget tagit åt sig.
"

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Du får nog ta och flytta ut i skogen utan vare sig dator eller mobil om du inte vill att information ska samlas in om dig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tanken från MS är att det inte skall komma någon Windows 11 utan följa Apples modell med att ställer göra större uppdateringar via Windows Update. Det bli inte till att köpa nya versioner i framtiden. De söker också synergi mellan plattformarna så alla kör Windows 10 i någon smak; På telefonen, på surfplattan, på spelkonsolen, osv.
De har förstått att det är inte sälja nya OS vartannat år som lockar dem med med en större mängd av OS som skall supporteras.
Ser detta som en ren vinst för mig och för MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Tanken från MS är att det inte skall komma någon Windows 11 utan följa Apples modell med att ställer göra större uppdateringar via Windows Update. Det bli inte till att köpa nya versioner i framtiden. De söker också synergi mellan plattformarna så alla kör Windows 10 i någon smak; På telefonen, på surfplattan, på spelkonsolen, osv.
De har förstått att det är inte sälja nya OS vartannat år som lockar dem med med en större mängd av OS som skall supporteras.
Ser detta som en ren vinst för mig och för MS.

Den enda vinsten är Microsofts för anledningen att de gör det här är att de vill få PC-kundbasen att känna igen OS:et när det är dags att köpa en ny telefon, så valet faller på en telefon med Windows.

Vi användare av PC drabbas av detta för vi får ett OS som är framtaget att användas av telefonanvändare med touch screen. Windows 8 var ett horribelt steg åt det hållet och mycket av detta helt onödiga fluff, stora ikonplattor och alla dessa mellanrum utan information (för att telefonanvändarna skall kunna fingra på rätt ikon) finns kvar. Som datoranvändare med tangentbord och mus bör du inte tolerera annat än ett OS framtaget för tangentbord och mus. Inget halvtaskigt mellanting.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av Yorg:

"Ok".

Varför vill ett företag att du ska uppgradera till deras senaste produkt? Finns det något företag som inte vill det?

De flesta företag tar betalt för sina produkter. Om ett företag ger bort en produkt gratis och mer eller mindre tvingar ner den i halsen på folk så finns det alla anledning att ana ugglor i mossen. Du behöver inte ens ha en windows från första början du kan bara installera w10 och det blir aktiverat (tror jag läste det på /.).

I windows 7, som har fler fördelar gentemot 10, och inga nackdelar utom dx12 stöd som fortfarande är oklart hur bra det kommer att bli, så råder det ett ganska enigt konsensus om att du kan stänga av alla övervakningsfunktioner. Det går inte i w10, t.ex så skickas alla sökningar du gör. Faktum är att folk som uppgraderar till w10 uppmuntrar övervakningssamhället. Med windows 7 började ms äntligen skapa sig en bättre framtoning och rykte gentemot kunderna. Detta har de totalt raserat med windows 10. Kortsiktigt tänk om du frågar mig. Han som vara huvudarkitekten för windows 7 vara även mannen bakom framgånen med ms office. Han slutade och jag undrar om det inte var för att ms redan på den tiden som ms började planera framtiden för deras os.

Tyvärr finns ingen seriös konkurrens när det gäller gaming, om det hade varit bara rena kontorsgöromål så tycker jag *nix fungerar lika bra.

Ps. Jag förstår att windows 10 är snyggare och bootar snabbare, men ärligt talat tycker jag inte det är så viktigt. Därför påstår jag att det inte har några 'riktiga' fördelar gentemot windows 7, även om bägge dessa saker givetvis är trevliga.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Ger mig fan på att det är något lurt med windows 10. Varför gör ms så enorma påtryckningar för att alla ska skaffa det? Dom är verkligen envisa! Jag kanske är nojig men det finns garanterat bakdörrar och övervakning som man inte märker eller kan stänga av. Måste vara nåt sånt, för ALLA måste ha win 10. Storebror vill se vad du gör! Det finns guider på nätet hur man stänger av övervakningen men fan heller jag håller mig till win 7 så länge det bara går. Punkt!

OK

Och area 51 är full av aliens, Elvis lever och förintelsen har ej ägt rum...

Permalänk
Medlem

Det gynnar väl Microsoft att sälja så mycket information som möjligt, tvinga på W10 på så många som möjligt för att maximera vinsten dels via inlåsningen till deras butik, dels via de oanvända reklamplatserna i operativsystemet och dels genom den nämnda informationen som säljs.

Det behöver faktiskt inte vara konstigare än så.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Ger mig fan på att det är något lurt med windows 10. Varför gör ms så enorma påtryckningar för att alla ska skaffa det? Dom är verkligen envisa! Jag kanske är nojig men det finns garanterat bakdörrar och övervakning som man inte märker eller kan stänga av. Måste vara nåt sånt, för ALLA måste ha win 10. Storebror vill se vad du gör! Det finns guider på nätet hur man stänger av övervakningen men fan heller jag håller mig till win 7 så länge det bara går. Punkt!

Det är något lurt med Microsoft... Men vad ska man göra åt det? Windows behöver man, så enkelt är det Man får se på Windows 10 som en naturlig del i en värld med FRA, Echelon och NSA

PS. Jag har testat Linux flera gånger och pallar det inte. Alternativet är Apple, men då måste man skaffa deras överprisade datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Det gynnar väl Microsoft att sälja så mycket information som möjligt, tvinga på W10 på så många som möjligt för att maximera vinsten dels via inlåsningen till deras butik, dels via de oanvända reklamplatserna i operativsystemet och dels genom den nämnda informationen som säljs.

Det behöver faktiskt inte vara konstigare än så.

Jag funderar på det där med att "maximera vinsten". Enligt Microsoft är Windows 10 den sista utgåvan av Windows och Windows 10 kommer uppdateras för evigt, typ.

Hur ska Microsoft tjäna pengar på det? När alla sitter med Windows 10 och inga fler köp görs, hur ska de då tjäna pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Jag funderar på det där med att "maximera vinsten". Enligt Microsoft är Windows 10 den sista utgåvan av Windows och Windows 10 kommer uppdateras för evigt, typ.

Hur ska Microsoft tjäna pengar på det? När alla sitter med Windows 10 och inga fler köp görs, hur ska de då tjäna pengar?

De gör det här dels för att sälja information om oss - men också för att få oss att köpa telefoner med Windows, ett enormt segment där de är allvarligt bakom. Se mitt tidigare inlägg om detta elände.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Ger mig fan på att det är något lurt med windows 10. Varför gör ms så enorma påtryckningar för att alla ska skaffa det? Dom är verkligen envisa! Jag kanske är nojig men det finns garanterat bakdörrar och övervakning som man inte märker eller kan stänga av. Måste vara nåt sånt, för ALLA måste ha win 10. Storebror vill se vad du gör! Det finns guider på nätet hur man stänger av övervakningen men fan heller jag håller mig till win 7 så länge det bara går. Punkt!

Microsoft var precis lika pushiga med Windows 7 och Windows 8. Den enda skillnaden är att eftersom att man gjort uppgraderingen helt gratis den här gången kan man utan dåligt samvete göra "reklam" för den senaste versionen i gamla versioner av Windows. Vilket man iofs också gjorde från 8 -> 8.1 som också var gratis.

Nej Microsoft "spionerar" inte mer i Windows 10 än i tidigare versioner, det är en myt. Anonym telemetri har funnits i Windows sedan Windows XP.

http://www.zdnet.com/article/no-microsoft-is-not-spying-on-yo...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Jag funderar på det där med att "maximera vinsten". Enligt Microsoft är Windows 10 den sista utgåvan av Windows och Windows 10 kommer uppdateras för evigt, typ.

Hur ska Microsoft tjäna pengar på det? När alla sitter med Windows 10 och inga fler köp görs, hur ska de då tjäna pengar?

En ren gissning är att informationen som säljs täcker "förlusten" från gratisuppdateringarna, majoriteten av folk som uppdaterat gratis kommer dessutom att behöva köpa Windows 10 igen när de uppgraderar datorn och behöver göra en ren installation (licensen för t.ex. Windows 7 blir inte en Windows 10-licens i och med uppgraderingen vad jag har uppfattat). De har sedan en enorm kundbas att sälja annonser till i och med att Windows 10 har inbyggda reklamplatser i startmenyn, samt användarens godkännande att sälja vidare information om hur denne använder datorn. Med detta ämnar de även att låsa in användaren till deras App-store där de, likt Apple med iPhone, tar en procent av summan från varje köp.

Allt detta skriker om vinstmaximering och innebär att Microsoft troligen tjänar mer på en användare (och under en längre period) än vad de skulle göra vid normal försäljning (vilket ju Windows 10 ändå övergår till nu i sommar).

Jag vill dock understryka att jag spekulerar i vad Microsoft har för planer med t.ex. reklamplatserna och deras agerande med App-butiken, likaså hur mycket de skulle tjäna på en enskild användare. Vad som är säkert är dock att ingenting görs av generositet när det kommer till sådana här saker. Windows 7/8-användare kommer dessutom finnas kvar oavsett så spekulationer om att det skulle vara dyrt att ha en splittrad kundbas är irrelevanta.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Microsoft var precis lika pushiga med Windows 7 och Windows 8. Den enda skillnaden är att eftersom att man gjort uppgraderingen helt gratis den här gången kan man utan dåligt samvete göra "reklam" för den senaste versionen i gamla versioner av Windows. Vilket man iofs också gjortde från 8 -> 8.1 som också var gratis.

http://www.zdnet.com/article/no-microsoft-is-not-spying-on-yo...

Nej, Microsoft var inte lika pushiga med Win 7 och 8, där upplevde man det som frivilligt att skaffa dem, men med Windows 10 känner man sig påtvingad en uppgradering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoWin:

Nej, Microsoft var inte lika pushiga med Win 7 och 8, där upplevde man det som frivilligt att skaffa dem, men med Windows 10 känner man sig påtvingad en uppgradering.

Det enda anledningen till att du känner så är på grund av GWX. Eller hur?

Microsoft gjorde allt de kunde för att Windows 7 och 8 skulle vara förinstallerat på alla datorer, de hade sin största reklamkampanj någonsin med Windows 8 som kostade ~1,5-1,8 miljard dollar m.m.

http://www.theverge.com/2012/10/12/3492648/windows-8-marketin...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterar alltid till nya uppgraderingar så länge det är gratis. Det gäller appar, program och OS både i mobilen eller datorn. Ju snabbare vi uppgraderar desto snabbare kan företagen lägga sina resurser på det nyaste, aktuellaste och förhoppningsvis bästa produkten de har. Detta genererar ännu bättre, snabbare och säkrare produkt i slutändan och naturligtvis mer pengar till företaget eftersom fler och fler tycker om produkten.

Att som företag ha kvar en massa gamla och utdaterade produkter de får hålla på att fixa snabblösningar till, desto trögare går utvecklingen. Företagen vill inte gå och dra på en massa kvarnstenar bakom sig. Utvecklingen är åt ----> det hållet. Inte <-----.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det finns en jättebra programvara som heter "GWX Control Panel" och som kan tankas ner här:

http://ultimateoutsider.com/downloads/

Inte nog med att den tar bort allt som har med "Windows 10 uppdatering" att göra från datorn den rensar också bort nertankade uppdateringar (som ligger och tar plats). SuperBra!

http://www.techspot.com/downloads/6756-.html

http://www.windowscentral.com/how-use-gwx-control-panel-block....

https://www.youtube.com/watch?v=5pcmDTDRGgA

Läs mer denna utmärkta programvara i bland annat dessa länkar. Helt sjukt att det skall behöva finnas men väldigt bra att det gör det. Microsoft är desperata.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det enda anledningen till att du känner så är på grund av GWX. Eller hur?

Microsoft gjorde allt de kunde för att Windows 7 och 8 skulle vara förinstallerat på alla datorer, de hade sin största reklamkampanj någonsin med Windows 8 som kostade en miljard dollar m.m.

http://www.theverge.com/2012/10/12/3492648/windows-8-marketin...

Bortsett från förinstallerade versioner av Win 8 passerade hela det operativsystemet mig som Win 7-användare obemärkt. Fick inte så mycket som en notis i Outlook. Med Windows 10 har jag fått dagliga påminnelser och påbörjade uppdateringar sedan release. Det säger sig självt att Microsoft tillåts mindre finkänsliga metoder för att få ut Windows 10 medan det är gratis mot vad de kunde göra när en uppgradering kostade konsumenten över tusenlappen. Det är bara fjantigt att sitta och låtsas som att skillnaden är obefintlig.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Bortsett från förinstallerade versioner av Win 8 passerade hela det operativsystemet mig som Win 7-användare obemärkt. Fick inte så mycket som en notis i Outlook. Med Windows 10 har jag fått dagliga påminnelser och påbörjade uppdateringar sedan release. Det säger sig självt att Microsoft tillåts mindre finkänsliga metoder för att få ut Windows 10 medan det är gratis mot vad de kunde göra när en uppgradering kostade konsumenten över tusenlappen. Det är bara fjantigt att sitta och låtsas som att skillnaden är obefintlig.

Jag sa inte att skillnaden är obefintlig. Jag sa att förutom GWX är skillnaden obefintlig. Eller kanske till och med mindre iom att Microsoft spenderade ännu mer på reklam för Windows 8 än Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag sa inte att skillnaden är obefintlig. Jag sa att förutom GWX är skillnaden obefintlig. Eller kanske till och med mindre iom att Microsoft spenderade ännu mer på reklam för Windows 8 än Windows 10.

"förutom GWX"

*skratt* GWX är ju helt sanslös och MS är helt desperata i sina försöka att med GWX pådyvla oss 10:an. "hoppsan, det glömde jag". Den till och med tankar ner hela OS:et på folks redan för trånga SSD:er. Den poppar upp överallt och det finns GWX-grejer dolda inne i kritiska uppdateringar. Helt sjukt!!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

"förutom GWX"

*skratt* GWX är ju helt sanslös och MS är helt desperata i sina försöka att med GWX pådyvla oss 10:an. "hoppsan, det glömde jag". Den till och med tankar ner hela OS:et på folks redan för trånga SSD:er. Den poppar upp överallt och det finns GWX-grejer dolda inne i kritiska uppdateringar. Helt sjukt!!

.

Helt normalt i och med att Windows 10 är en gratis uppdatering. Man gjorde likadant från Windows 8.0 till 8.1 så det här är ingenting nytt. Märkligt nog hörde jag inga klagomål då?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Helt normalt i och med att Windows 10 är en gratis uppdatering. Man gjorde likadant från Windows 8.0 till 8.1 så det här är ingenting nytt. Märkligt nog hörde jag inga klagomål då?

Nej, för 8:an var det värsta som någonsin kommit från Microsoft och folk klagade inte för vad det nu än var som ersatte den så kunde det ju knappast vara sämre. Men vi som sitter tryggt med 7:an vill inte tvingas på något.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Nej, för 8:an var det värsta som någonsin kommit från Microsoft och folk klagade inte för vad det nu än var som ersatte den så kunde det ju knappast vara sämre. Men vi som sitter tryggt med 7:an vill inte tvingas på något.

.

Skönt att ingen är tvingad då och att det är en helt valfri uppgradering.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

skön tråd , anledningen är ju ganska enkel. Det är gratis och MS vill att alla ska ligga på samma plattform.

Och de FÅR inte sälja vidare användardata som de samlar in ifrån de som använder produkten. Det står i användaravtalet , har frågat MS själva också och de säger att detta inte kommer att ske.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej Microsoft "spionerar" inte mer i Windows 10 än i tidigare versioner, det är en myt. Anonym telemetri har funnits i Windows sedan Windows XP.

Nå, för den som vill att Windows 10 ska spionera mindre bör titta på Barnucles video https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw .

Och känner man för det kan man även köpa Barnacules t-shirt med texten "Windows 10 We're Watching" http://www.barnaculesshop.com/products/were-watching-black-t-...

Men jag antar att vissa anser att Barnucles, som arbetar som programmerare för Microsoft i 15 år, bara yrar om myter