Permalänk

Ny dator

Tjena , börjar bli dags att införskaffa sig en ny dator.
Då jag inte är särskild bra på datorer så vänder jag mig till detta forum för hjälp.
Priset jag har att lägga på en dator är 8-12 tusen. Så ni får gärna slänga in lite tips.
Spelar dem flesta nya samt gamlare spelen och vill kunna lira utan "lagg".

Så skulle uppskatta lite hjälp

Permalänk
Medlem

@muckkarduva: Har du läst några av alla andra trådar om datorer i prisklassen?

Har du OS, mus, tangentbord, skärm, hårddisk/SSD, eller annat du kan ta från en gammal dator? Vilken skärm har du tänkt att spela på (upplösning, frekvens)

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Ja, måste finnas 100 aktuella trådar om detta nu. Halva nöjet är ju att efterforska själv och bygga. Annars kan man ju köpa en HP eller Dell färdigbyggd.
Dessutom omöjligt att svara på då ingen vet skärm eller upplösning.

Permalänk
Skrivet av muckkarduva:

Tjena , börjar bli dags att införskaffa sig en ny dator.
Då jag inte är särskild bra på datorer så vänder jag mig till detta forum för hjälp.
Priset jag har att lägga på en dator är 8-12 tusen. Så ni får gärna slänga in lite tips.
Spelar dem flesta nya samt gamlare spelen och vill kunna lira utan "lagg".

Så skulle uppskatta lite hjälp

så dom flesta "spelen" det senaste 10åren men även dom nyaste ? du skulle inte kunna vara lite mer oskarp vad du vill göra ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Jäger: Oj , glömde att tillägga att jag redan hard skärm , tangetbord , mus osv .
Kan också tillägga dem spelen jag spelar just nu är CSGO samt The division.
Vet inte om jag glömt att lägga till något , men hoppas detta kan hjälpa.
Och att bygga en dator själv blir inga problem

Permalänk

@Grönahunden: Dem nya spelen som jag har köpt är ju bland annat fallout 4 , the divison så vill ha en dator som klarar av dem utan problem , spelar även mycket csgo.
Och har ju även skärm , tangetbord osv. Och att bygga ihop en själv blir inget problem. Så om du har lust och är lite mer kunnig än mig så får du gärna länka nåt ihopplock som kommer klara av dem kraven jag har

Permalänk
Avstängd

Kör 1080p på medium i division med ett gtx 960, med alright flyt.
Csgo på ett par tre hundra fps osv,
Jag tycker att det är ganska bra för prislappen på 2k.

Rekommenderar att läsa grafikkorts tester osv på bland annat Sweclockers för att fundera ut i vilken klass av fps du vill ligga i spel.

Permalänk
Skrivet av muckkarduva:

@Grönahunden: Dem nya spelen som jag har köpt är ju bland annat fallout 4 , the divison så vill ha en dator som klarar av dem utan problem , spelar även mycket csgo.
Och har ju även skärm , tangetbord osv. Och att bygga ihop en själv blir inget problem. Så om du har lust och är lite mer kunnig än mig så får du gärna länka nåt ihopplock som kommer klara av dem kraven jag har

att du vill spela mycket csgo som är ett rätt enkelt spel att driva runt jämfört med fallout 4 & the divison, gör ju att csgo faller bort ur ekvationen vad som är relevant?
den måttstocken som du ska använda är då det "spel" som kräver mest av datorn.. tiden hur länge du spelar har ju inget med prestandan att göra..?

denna funkar väl ?
http://www.sweclockers.com/artikel/21102-sweclockers-vinterda...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644