Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Modifiera USB headset till trådlös via bluetooth?

Permalänk
Medlem

Modifiera USB headset till trådlös via bluetooth?

Hej!

Har ett Steelseries Siberia V3, som jag panikköpte under blackfriday (väldigt missnöjd, suprise suprise...). Skulle vilja bli av med sladden och funderar på om det är möjligt att modifiera dem till att använda bluetooth istället?

Har några bluetooth-adaptrar liggandes som jag tänkte att jag kan använda i datorn. Sen är då frågan hur det ska gå till på hörlurssidan?
Kommer behöva någon form av batterier så klart (5V?), någon form av sändare, av/på knapp, och gärna någon lösning där man kan ladda batterierna under användning.

Någon som har lite koll och vet vad för slags prylar man ska kolla på? Något jag har glömt?

Tack!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Tack!

Hittade några som hade gjort så, metoden är ju rätt "straight-forward" med 3,5mm.

Inte hittat någon som gjort samma mod fast med ett USB-headset, där även mic ingår. Problemet är att jag måste tvunget ha USB för att micen ska fungera, så kan inte överge headsetet för ett par lurar+mic med 3,5mm och genomföra modifikationen på.

Behöver ju som sagt även någon form av batterilösning, tänker litiumbatterier, men man har ju hört en och annan läskig sak med att dom exploderar vid felanvändning, så här vill man ju vara säker på sin sak om man ska ha dem runt huvudet... Finns det någon säkrare lösning?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Du kanske ska vara medveten om att BT-standarden inte har stöd för hög ljudkvalitet OCH mikrofon över en förbindelse. Det är *mycket* störande och en stor anledning att du inte ser så många headset med BT, det är alltid en speciallösning (dubbla BT-förbindelser eller liknande).

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T