Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ska köpa ny mobil, men jag är osäker

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny mobil, men jag är osäker

Hejsan

Jag ska köpa en ny mobiltelefon eftersom min xperia Z3 gått sönder (var jätte nöjd med den)
Jag funderar på att köpa en Nexus 6P, men jag är rädd för att jag kommer tycka att den är för stor (5,7") Vad finns det för andra alternativ om man vill ha en något mindre telefon?
Har tittat en del på xperia Z5 också, men den känns allt för lik min Z3 och jag vill prova något nytt. Har också funderat lite på samsung S7 men den är så satans dyr! vill inte lägga mer än 6000kr
Har ganska höga krav på telefoner så jag är ute efter en premium telefon. Nexusen verkar väldigt prisvärd men som sagt är rädd för att telefonen kommer kännas för stor. Hade helst sett att den var vattentät också.

vad har ni för förslag?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Är du rädd för att en telefonmodell blir för stor så kolla om du har nån polare som har den specifika modellen. Eller kolla i affärer bland demo-ex om du kan få klämma lite och känna av innan ett eventuellt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Är du rädd för att en telefonmodell blir för stor så kolla om du har nån polare som har den specifika modellen. Eller kolla i affärer bland demo-ex om du kan få klämma lite och känna av innan ett eventuellt köp.

Ja jag ska åka och göra det imorgon tänkte jag:) men tänkte om det kanske kommer upp någon mer telefon som är värd att klämma och känna på

Permalänk
Medlem

Kika på Huawei P9 också. Verkar kunna vara en riktigt fin lur.

Permalänk
Medlem

HTC 10 men den är dyr, säger också Huawei P9!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Huawei P9 verkar intressant, men skulle jag köpa idag skulle det bli en Samsung Galaxy S7 Edge.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Har en Nexus 6P, gick från en Nexus 5. Går inte riktigt längre att ha mobilen på ett bekvämt sätt i framfickan på byxorna, utan det är jackans innerficka som gäller. Men när man väl har blivit van är det inga problem längre och en underbar mobil i övrigt!