Asus F302UA Startar om efter Sleep

Permalänk

Asus F302UA Startar om efter Sleep

Hej Jag har provat att ändra en massa inställningar fram och tilbaka för att få min laptop att sluta starta om när jag ska väcka den efter sleep. Men jag får inte till det.

Jag har av-aktiverat Hybrid-sleep och hibernate, samt även av-aktiverat "turn on fast-startup"
Vilka inställningar ska jag avända mig av för att få sleep att fungera? Ska SSDn stängas av under sleep eller ska jag av-aktivera även detta?

Permalänk

Ok, jag kan svara själv nu då jag lyckats lösa problemet.

Jag vet inte riktigt om det var någon enskilld lösning eller en kombination som fixade sleep/wake up men stegen jag utförde var iaf:

1: Ladda ner/flasha nyaste BIOS:et från Asus support-sida. (206 tror jag det hette)
2: Ladda ner/installera Intel drivrutinerna under VGA på support-sidan (Även fast dom var äldre än dom som jag hade installerade.)
3: Vet inte om det gjorde någon skillnad men jag körde även Power troubleshootern som ligger på controllpanelen under troubleshooters.

Permalänk
Skrivet av burton666:

Ok, jag kan svara själv nu då jag lyckats lösa problemet.

Jag vet inte riktigt om det var någon enskilld lösning eller en kombination som fixade sleep/wake up men stegen jag utförde var iaf:

1: Ladda ner/flasha nyaste BIOS:et från Asus support-sida. (206 tror jag det hette)
2: Ladda ner/installera Intel drivrutinerna under VGA på support-sidan (Även fast dom var äldre än dom som jag hade installerade.)
3: Vet inte om det gjorde någon skillnad men jag körde även Power troubleshootern som ligger på controllpanelen under troubleshooters.

Skönt att det löste sig. Jag ska använda detta som referens ifall någon har problemet i framtiden. Tack!