Flyttade runt på fläktar och nu går datorn sjukt segt

Permalänk

Du kan börja installera om med DDU och sedan klicka väck allt utom drivers och ev ljud ifall du använder det.
Dvs ingen jävla Ge-Exp osv

Dessutom ska där stå -high samt -threads 4 i launch-options för CS

Permalänk
Skrivet av Slarre:

Det låter typ som när jag testade att köra CS:GO i crossfire. Det är konstigt att du kan spela ett par minuter innan det blir dåligt igen. Du tabbar inte ut emellan? Om inte, har du testat att tabba ut och in igen? Det är småsaker som felar till det ibland , men jag antar att det inte är problemet.
Kan inte komma på någonting om vad felet kan vara.. kanske testa att ta bort din config-fil eller installera om spelet?

Vet inte riktigt vad var och sv-inställningarna du pratar om är, men förklara gärna.

Detta är konstigt alltså. Startade nyss The Division igen och det funkar felfritt nu?! Kör på över 60fps hela tiden? Så det måste alltså vara något fel på cs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericmaster:

Detta är konstigt alltså. Startade nyss The Division igen och det funkar felfritt nu?! Kör på över 60fps hela tiden? Så det måste alltså vara något fel på cs?

Då låter det ju som att det garanterat är CS det är fel på. Det kan bli lite skumt genom att någon inställning är fel, så testa ta bort configen, starta/verifiera spelet och kolla om det fungerar och kör de startkommandon som man bör köra också för att se om det blir bra.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Skrivet av Slarre:

Då låter det ju som att det garanterat är CS det är fel på. Det kan bli lite skumt genom att någon inställning är fel, så testa ta bort configen, starta/verifiera spelet och kolla om det fungerar och kör de startkommandon som man bör köra också för att se om det blir bra.

Tror du det går bra om jag installerar om spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericmaster:

Tror du det går bra om jag installerar om spelet?

Kanske. Men ligger det i inställningarna så är det din configfil du är ute efter. Installerar du om så kan det vara så att den filen stannar kvar.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Skrivet av Slarre:

Kanske. Men ligger det i inställningarna så är det din configfil du är ute efter. Installerar du om så kan det vara så att den filen stannar kvar.

Hur får jag bort configen? har ingen config.cfg fil :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericmaster:

Hur får jag bort configen? har ingen config.cfg fil :/

Du borde ha en under typ \Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg\config(.ini bör det vara. kan vara .cfg).
Hittar du inte så ta bort spelet, kolla igenom både steammappen efter allt som har med CS att göra och ta bort det. Kolla även igenom din användarprofil (oftast C:\användare\"namn"\spel" osv och ta bort allt CS-relaterat. Sen så installerar du om det. Men det bör finnas en config som du ska kunna ta bort och sen antingen validera spelet genom att högerklicka på CS:GO i steam, gå in på inställningar och köra en validering av filerna eller bara starta. I något av fallen ska den skapa en ny config med standardinställningar åt dig.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED