Oneplus ger bort VR-lösningen Loop VR

Permalänk
Melding Plague

Oneplus ger bort VR-lösningen Loop VR

Inför släppet av den smarta telefonen Oneplus 3 ger företaget bort 30 000 stycken telefonhållare, som ger användare förtur att beställa telefonen genom en handelsportal i virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra med "riktiga" headsets den här gången, kartongvarianterna som de gav bort förra året har aldrig varit mycket att hänga i granen, går sönder väldigt lätt och blir lätt ofräscha. De här ser ut att vara användningsbara på riktigt, även efter lanseringen av telefonen.

Frakt på 63 kronor i.o.f.s. men det får ändå anses vara ett bra pris för ett vr-headset. Liknande kostar flera hundralappar på svenska marknaden.

Edit: Nu står det att de är slut på produktsidan, trist.

Tragikomiskt är också att nyhetsbrevet där det står att de ger bort headseten gick ut 16:38, alltså när de var slut. Lite dåligt skött kan man tycka.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Fastnar varje gång efter jag tryckt place order. I både Chrome, IE och Edge.

Vill tillägga att detta var innan de tog slut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag har google cardboard och det finns verkligen ingenting att göra med den förutom att kolla på ett par små demo. Inte värd frakt kostnaden tycker jag.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Devil May Cry:

Fastnar varje gång efter jag tryckt place order. I både Chrome, IE och Edge.

Vill tillägga att detta var innan de tog slut.

Samma här. Utöver det Live chat ej nåbar och support ticket leder till 404. Bra grejor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Var det inte bara ett halvår sedan de släppte OnePlus 2? Ska de släppa 2 nya modeller om året nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkz:

Var det inte bara ett halvår sedan de släppte OnePlus 2? Ska de släppa 2 nya modeller om året nu?

28:e juli enligt wikipedia, så mer än ett halvår är det allt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Det jag tycker är lite konstigt är att fler inte hoppar på det riktiga VR-headset tåget. De flesta man ser hit och dit baseras på att man sätter en jäkla mobil i framkant.

Vad har vi nu:

Oculus Rift.
HTC Vive
PlaystationVR
StarVR
Infinitus Prime
Samt någon prototyp utvecklad av både nVidias Douglas Lanman samt Stanford som bygger på en "Light-field" teknik. Gud vet när eller om en sådan enhet hittar ut i handeln.

Finns det fler? Tycker det är få.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Det tog slut fort!

Permalänk

Out of stock. Jefla tease med en sådan nyhet. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Xaves
Har inte hört om Infinitus Prime så försökte få fram någonting om den...

Vad bra att veta att den har fler "Yes" än sina konkurrenter...

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Det jag tycker är lite konstigt är att fler inte hoppar på det riktiga VR-headset tåget. De flesta man ser hit och dit baseras på att man sätter en jäkla mobil i framkant.

Mobil vr är en del av det riktiga vr-headset tåget. Bara för att man inte kan rita lika många polygons som en pc eller konsol gör dem inte värdelösa.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Pinsamt dåligt, försökte ett par gånger med 3 olika webbläsare på datorn samt 2 olika på telefonen.
Samma javascript-fel om och om igen tills dom tog slut.
Kan tänka mig att deras telefoner håller samma nivå.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades knipa ett headset - håller tummarna på att telefonen blir lika bra som deras Oneplus One var när det begav sig!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Sådana här headset finns att köpa billigt på ebay eller aliexpress. Köpte nyss ett för under hundralappen med frakt inräknat och det lär vara av samma kvalla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equadex:

Mobil vr är en del av det riktiga vr-headset tåget. Bara för att man inte kan rita lika många polygons som en pc eller konsol gör dem inte värdelösa.

Wow. Okej, du struntade totalt i min fråga och gick till attack mot mitt ordval. Men för att reflektera till det du sade:

Mobilt-VR är inte ens i närheten av vad man får med en dator och ett riktigt headset + rörelsekontroller. Mobilt-VR har klara nackdelar i latenser, kontroller, kvalitativt utbud, immersivitet (eng. immersivity), bakåtkompatiblitet och visuell kvalitet (det handlar inte bara om polygoner min vän).

Har aldrig påstått att Mobilt-VR är värdelöst, det är något som du uttalat dig om.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

VR för smartphones är helt enkelt ett sätt att fästa mobilen framför ögonen så man kan kolla på filmer etc på flyg/tåg utan att se ut som en idiot. Mer användbart än ett stort och bökigt standalone VR headset, då man kan använda det på flygande fot.

Permalänk
Medlem

När kommer ica basic modelen? Menar, bra pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

VR för smartphones är helt enkelt ett sätt att fästa mobilen framför ögonen så man kan kolla på filmer etc på flyg/tåg utan att se ut som en idiot. Mer användbart än ett stort och bökigt standalone VR headset, då man kan använda det på flygande fot.

Utan att se ut som en idiot var det ja.
Man ser ju helt klart ut som en idiot om man sitter med det på tåget.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Märkligt, lyckades knipa ett alldeles nyss! Än är det kanske inte för sent?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enity:

Utan att se ut som en idiot var det ja.
Man ser ju helt klart ut som en idiot om man sitter med det på tåget.

haha, ellerhur! Men kan väl se användningen på flyg, möjligtvis.. Men då är fan en surfplatta mer användbar i alla lägen. Enda positiva med VR är väl att ingen kan se vad du glor på så vill man se xxx rullar på tåg/flyg utan att kunna "hjälpa sig själv" så är det kanske ett bra val. x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag lyckades knipa ett headset - håller tummarna på att telefonen blir lika bra som deras Oneplus One var när det begav sig!

Jag hoppas också på extremt ostabil anslutning i OP3.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nu finns dom i lager igen. Sajten verkar även vara "fixad".

EDIT; Kanske slut igen? Lyckades iaf beställa.

Permalänk
Medlem

@ELF:

Jag vet att många haft problem med anslutningen, men inte jag. 4G kunde svaja ibland men 3G har varit osvikligt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Nu finns dom i lager igen. Sajten verkar även vara "fixad".

EDIT; Kanske slut igen? Lyckades iaf beställa.

Lyckades även jag precis som du beställa en nu runt 20:28. Är dock högst osäker på om man verkligen kommer få en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fastnar varje gång efter jag tryckt place order. I både Chrome, IE och Edge.

Vill tillägga att detta var innan de tog slut.

Exakt! Jag satt i 20 minuter och försökte göra en order. Varpå varje gång jag tröttnade på att vänta fick lägga till Headsettet på nytt. Varje gång jag la till det i kundvagnen igen stod det att det fanns i lager. Men efter 20 minuter var ju såklart produkten slut!

Notera att jag provade med både Chrome och IE11......
Bra där OnePlus...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@cider123:
Now you get it!
Lite privat utrymme i publika områden. Det finns tåg som tar lång tid, åka till Åre från Stockholm till exempel.

Permalänk

Lyckades precis beställa efter 5 timmar av auto-refresh! @ 21:22

Permalänk
Medlem

@calexandersson: Försöker fortfarande.....

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Skönt att vara ute i god tid

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.