Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om dina linser "bloomar över totalt så det blir svårt att se mellan till mörka scener" och detta sker exakt likadant på den andra Vive du testat så tror jag nog att du överdriver för dramatisk effekt. Annars har ni haft total otur med två felaktiga Vives.

Jag skulle inte tippa på att det är fel på två Vives, jag tror inte heller det kan vara fel i stil med detta då linserna är lika, vore något fel så skulle man nog märka av andra konstigheter. Angående överdrift så är den enligt mig så pass hög att jag skulle kunna tänka mig att lämna tillbaka den.

Permalänk

vilket fraktbolag är det som levererar vive i sverige? börjar bli smått irriterad dom drog min betalning i fredag och nej inte reserverad, för det står minus. jag har fortf inte fått ngt mail om att dom skickat kitet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

vilket fraktbolag är det som levererar vive i sverige? börjar bli smått irriterad dom drog min betalning i fredag och nej inte reserverad, för det står minus. jag har fortf inte fått ngt mail om att dom skickat kitet :/

Jag fick min genom DHL. Gick hur snabbt och smidigt som helst.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

vilket fraktbolag är det som levererar vive i sverige? börjar bli smått irriterad dom drog min betalning i fredag och nej inte reserverad, för det står minus. jag har fortf inte fått ngt mail om att dom skickat kitet :/

Fick från DHL Tjeckien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Jag fick min genom DHL. Gick hur snabbt och smidigt som helst.

Skrivet av duked:

Fick från DHL Tjeckien.

Skickades från m.sweclockers.com

okej. ja om det kunde gå snabbt för mig med

Permalänk
Medlem

@mellander90: beror ju på vad man är ute efter, har du ett stort rum du kan ha som vr rum så är det absoult viven du ska ha, stilla sittande kan nog riften vara snäppet vassare med bättre panel osv!

Permalänk
Skrivet av anntz:

@mellander90: beror ju på vad man är ute efter, har du ett stort rum du kan ha som vr rum så är det absoult viven du ska ha, stilla sittande kan nog riften vara snäppet vassare med bättre panel osv!

ahh har ju inte jättestort rum så. men kan nog köra room scale med d jag har men dom skickar aldrig mitt headset.......

Permalänk
Medlem

Har nu precis kört lite vive-demon för kompisar idag. Känns så kul att man har gett dom upplevelser och förmodligen ett minne för livet! Så härligt att se reaktioner där dom knappt fattar att det är sant.

Detta är något, som aldrig hade blivit detsamma med ett headset utan room-scale! VR är möjligen en dimension mer, men roomscale är då typ 2 dimensionspinnar ytterligare. Det blir så intuitivt, instinktiva rörelse. Man släpper verkligheten! Man blir besviken när man upptäcker att det inte går sparka i spelet...

Permalänk
Skrivet av oqvist:

på min bank har jag ett separat fält för reserverade transaktioner. På huvudkontot står de som dragna. Du beställde 10 dar före mig så förhoppningsvis är jag 10 dagar efter

förresten har du fått mail med trackingnr om att dom skickat ditt kit? eller bara mail att dom dragit pengarna? för dom har bara dragit pengar för mig, men inget mail

Permalänk
Medlem

Fått mail med trackingnummer bara.

Nu fick jag mail om betalning

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Har nu precis kört lite vive-demon för kompisar idag. Känns så kul att man har gett dom upplevelser och förmodligen ett minne för livet! Så härligt att se reaktioner där dom knappt fattar att det är sant.

Kul! Vad körde du för program/demos?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Kul! Vad körde du för program/demos?

Skickades från m.sweclockers.com

The labs och Tiltbrush är standard. The labs har lite långa laddtider, annars är det nog bra att börja med.

Brookhaven experiment gav dom lite scary moments och kul att få prova på pistolen. Personligen hinner man tröttna innan man spelat igenom demot.

Sedan körde man givetvis mina egna projekt man gjort i Unity. Allt blir så oerhört coolt i Roomscale och med dom objekt jag lagt in i scenen så blir det intressant...

Dom ville se project cars också, men det bör man ta sist då det blev illamående av detta för dom som är ovana...

Permalänk
Medlem

@dblade: Tack för tipsen! (men synd att Brookhaven inte räcker längre än så...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

@wirefire: Tack för tipsen! (men synd att Brookhaven inte räcker längre än så...)

Ett tips om du ska dema The Lab för folk som aldrig använt VR innan är att man kan starta direkt till en specifik upplevelse genom att lägga till startkommandon i Steam.

-xortex, -slingshot -longbow, -humanbody, -solarsystem, -vesperpeak, -park, -lavatube, -venice... osv. Jag kommer inte ihåg alla men man kan googla.

Man får antingen skapa flera genvägar i Steam eller skriva in manuellt när man vill byta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ett tips om du ska dema The Lab för folk som aldrig använt VR innan är att man kan starta direkt till en specifik upplevelse genom att lägga till startkommandon i Steam.

-xortex, -slingshot -longbow, -humanbody, -solarsystem, -vesperpeak, -park, -lavatube, -venice... osv. Jag kommer inte ihåg alla men man kan googla.

Man får antingen skapa flera genvägar i Steam eller skriva in manuellt när man vill byta.

/hulle.

Awsome, just laddtiderna har gjort att jag undvikit The Labs för nyfikna när tiden brister.

Permalänk
Medlem

@Hulle:

Tackar Hulle, kan visa sig vara ett måste vid demonstrationer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ett tips om du ska dema The Lab för folk som aldrig använt VR innan är att man kan starta direkt till en specifik upplevelse genom att lägga till startkommandon i Steam.

-xortex, -slingshot -longbow, -humanbody, -solarsystem, -vesperpeak, -park, -lavatube, -venice... osv. Jag kommer inte ihåg alla men man kan googla.

Tackar! Bättre att styra dom rakt in i konfettin än att försöka förklara för dom hur dom skall göra göra. Just laddtiderna på the labs är oändligt långa också!

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Fått mail med trackingnummer bara.

Nu fick jag mail om betalning

hmm konstigt jag har inte fått trackingnr, men dom har dragit min betalning. pratade nyss med htc kundtjänst på (eng) och han sa att allt såg okej ut med betalning osv och att ngn gång i juni skickar dom väl trackingnr och produkten

Permalänk
Medlem

Härligt hur alla trådar slutar i huruvida skribenten har fått sitt tracking-ID på paketet eller ej...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Härligt hur alla trådar slutar i huruvida skribenten har fått sitt tracking-ID på paketet eller ej...

tråden har väl inte slutat?

är det ngn som kört detta spelet?

eller hoover junkies? är dom värda att köpa

Permalänk

försöker få igång headsetet mär jag kollar i steam vr programmet så hittar den mitt headset och kontroller samt basstationerna funkar. men när jag ska börja markera inne i installlationsprogrammet steam vr eller vad det heter så står det att headset inte är på samt kontroller? vad gör jag kan ngn hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

är det ngn som kört detta spelet?

Jo, Brookhaven är helt ok, men att bara stå på en plats...

Hover Junkers verkar lida av valet mellan tomma servrar i EU eller hög ping i NA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Hover Junkers verkar lida av valet mellan tomma servrar i EU eller hög ping i NA.

hmm, det där låter inge kul då vi håller på med ett MP-lir. Är marknaden så liten i EU? Jag har kört latency emulator upp till 40ms med bra resultat, efter det är upplevelsen sådär

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade Vive igår på Inet och var grymt imponerad, är så mycket mer häftigt än vad man kan förstå via youtube m.m. Man är verkligen i en annan värld.

Bildkvalitén var helt ok, det gick bra att läsa all text i demon. Den var mycket lättare än jag förväntat mig, tänkte mig typ en massiv sak som hänger på näsan, var det inte. Blev inte heller alls varmt i ansiktet under demon. Kablarna var väl det som kändes lite störande då man känner dem tydligt på ryggen hela tiden.

Nu är man sjukt sugen på att köpa en!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

hmm, det där låter inge kul då vi håller på med ett MP-lir. Är marknaden så liten i EU? Jag har kört latency emulator upp till 40ms med bra resultat, efter det är upplevelsen sådär

När jag försökte utvärdera om Hover Junkers var ett lämpligt inköp hittade lite trådar som denna: https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4inyfj/hover_junkers_i...

även om tillgången på vive är bättre nu så är det nog bra att ha en plan för att minska risken med moment 22 i tomma servrar (ex: lattja med vapen och shooting range medans man väntar i lobbyn).

Permalänk
Avstängd

Sant, hover junkers stödjer inte dedikerade servrar heller va?
Det gör vi (eller snarare det kommer vi göra, men inte i early access v1)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain:

Ni får väl säga till om ni behöver lite beta-testare

Permalänk
Avstängd

Yes

Visa signatur
Permalänk

Testade HTC vive häromdagen och blev faktiskt chockad över hur "immersive" upplevelsen var. Jag trodde att det faktum att luktsinne, viktlöshet och låg upplösning skulle bryta fördjupning och ge lite av "en stor skärm" känsla men så var ju itne fallet alls. Jag har dessutom inte så bra syn (har glasögon) så är van att inte se allt helt skarpt i den riktiga världen heller

När du väl är inne i ett spel så är du verkligen i den världen, viktlöshet blir normaltillstånd och ja, helt otrolig upplevelse. Spelade ett spel när man sköt robotar och tog emot skott med en sköld. Den lilla vibrationen i kontrollerna kändes på riktigt (som att skölden faktiskt blockerade dom hårda energibollarna), något som inte det hade gjort med en kontroll som vibrerar till ps4an. Detta var det absoluta bevisat att min hjärna hade blivit lurad, den trodde jag var i världen. Är helt såld, gå tillbaks och gama på sin tv/monitor känns inte alls samma sak nu....

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk

testade HordeZ och måste säga att det är riktigt fränt men (läskigt) men ni borde testa det, kan rekomendera det