Permalänk
Medlem

Outlook konto hackad.

Hej jag behöver verkligen hjälp.

För någon månad sedan så märkte jag lite ovanlig aktivitet på mitt Outlook konto. Jag har verkligen inget lätt lösenord att gissa så det är rätt märkligt hur dom lyckas komma in. I vilket fall, jag har dessutom aktiverat "Tvåstegsverifiering" och "Appar för identitetsverifiering". SÅ även när kom lyckas gissa mitt lösenord så borde dom inte kunna komma in utan min mobil för att verifiera användaren. Ändå händer det?

Sedan dess har jag bytt lösenord varje dag, jag har tagit bort och installerat om mitt "Tvåstegsverifiering" och "Appar för identitetsverifiering" flera gånger om (just in case). Men varje gång jag loggar in och kollar så står det att en annan ip adress har loggat in på mitt konto. Tyvärr så använder personen/personerna en VPN misstänker jag då det alltid är olika ip-adresser.

Nu sist så byte jag även min primära e-post och aktiverade en ny så man inte kan logga in med min gamla som jag alltid gjort tidigare. Och ändå så får jag det här problemet med att någon kommer in på mitt konto.

Jag fattar inte hur det går till. Jag har Norton på min dator som virus skydd, jag använder annars min Ipad och min Iphone med senaste uppdateringarna. Kan någon hjälpa mig och få ett stop på det här?

Bäst vore att skapa ett nytt mail konto på någon annan tjänst så jag slipper outlook skiten och deras skit support. Men tyvärr så har jag alla mina konton knutna till mitt outlook konto sedan flera år tillbaka att jag inte vill radera det och förlora den ifall jag behöver återställa någon i framtiden.

Jag hoppas det finns någon här på sweclocker som varit med om någon liknande och vet hur man får stop på det. Eller någon som kan hjälpa mig att skydda mig från dessa hackare.

Det konstiga är att dom verken rört mitt paypal konto eller någon annat som är knutit till min mail. Det känns mest som att det är någon som vill bevisa att vad jag än gör och hur många gånger jag än byter mitt lösenord så kan jag inte få stop på det.

Tack på förhand!

Visa signatur

OS: Windows 10 64 bitar| Model/Chassi: Asus GT10AC | Moderkort: | CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4430S @ 2.70GHz | Ram: 12GB | GPU: NVIDIA Geforce GTX 760 | HDD: 1TB | SSD: 128GB | [https://www.asus.com/se/Tower-PCs/G10AC/overview/]

Permalänk
Inaktiv

Jag tror snarare att något är fel i rapporterna och att ingen loggat in på ditt konto.

Har du tvåstegsverifiering ska du ju få ett SMS eller något till bara din mobil.

Permalänk

Hur vet du att kontot har blivit hackat? Vad innebär "ovanlig aktivitet"?

Permalänk
Medlem

Kanske är det din mobil som är missdådaren? Internet via 3G/4G brukar oftast innebära dynamisk IP som byts ut då och då, och inte någon statisk (fast IP).

Kan även vara så att ditt "stationära" internet är dynamiskt och inte statiskt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@anon81912:
Jo det är just detta som bekymrar mig väldigt mycket. Jag har klickat på knappen "det var inte jag". Men Microsoft hjälper ju inte till i sådana här situationer. Utan länkar bara till råd om säkrare lösenord.

@Thomas Torsson:
Om du loggar in och klickar på "kontoinställningar" > "Säkerhet och sekretess" > "Visa min senaste aktivitet".
Så kan man se vilka konton som har loggat in på din Outlook. Då jag vet att jag verken bor i Stockholm eller Malmö så blir jag lite misstänksam vem det är som har loggat in.

@XFTality:
Så kanske det kan vara!
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på tidigare. Finns det något bra sätt att bekräfta detta?

Visa signatur

OS: Windows 10 64 bitar| Model/Chassi: Asus GT10AC | Moderkort: | CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4430S @ 2.70GHz | Ram: 12GB | GPU: NVIDIA Geforce GTX 760 | HDD: 1TB | SSD: 128GB | [https://www.asus.com/se/Tower-PCs/G10AC/overview/]

Permalänk
Medlem

Min hotmail har strulat senaste dagarna, kan ej logga in med telefonen osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyonoki:

@XFTality:
Så kanske det kan vara!
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på tidigare. Finns det något bra sätt att bekräfta detta?

Använd http://whatismyipaddress.com/ lite då och då. Byts din IP ut mot någon annan efter ett tag så innebär det att du har en dynamisk IP.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@Thomas Torsson:
Om du loggar in och klickar på "kontoinställningar" > "Säkerhet och sekretess" > "Visa min senaste aktivitet".
Så kan man se vilka konton som har loggat in på din Outlook. Då jag vet att jag verken bor i Stockholm eller Malmö så blir jag lite misstänksam vem det är som har loggat in.

Är inte detta bara att du har loggat in? Fast IPn är spårad via din ISP?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

@Kare:

Jo vist är det så. Jag kollade precis och det är precis som du säger. Självklart så är det massa andra adresser som ligger under "Ogiltig inloggning" så uppenbarligen var dom lyckade adresserna jag själv hela tiden. Tänkte aldrig så långt dock. Jag får tackar så mycket för hjälpen. Förhoppningsvis så kanske någon mer paranoid person för nytta av denna tråden framöver.

Mvh,

Visa signatur

OS: Windows 10 64 bitar| Model/Chassi: Asus GT10AC | Moderkort: | CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4430S @ 2.70GHz | Ram: 12GB | GPU: NVIDIA Geforce GTX 760 | HDD: 1TB | SSD: 128GB | [https://www.asus.com/se/Tower-PCs/G10AC/overview/]

Permalänk
Medlem

Det är med 100% säkerhet dina 4G/3G uppkopplingar som genererar malmö/stockholm inloggningarna. Det händer mig då och då att jag får inloggningar på mitt goole konto från lund, malmö och stockholm trots att jag bor i Göteborg. Testade ett par gånger att logga in och ut på mobilen och fick då varningsmail.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

@mini-ryttge:

Jag vet. Jag kollade också och det är precis som Kare sa.

Visa signatur

OS: Windows 10 64 bitar| Model/Chassi: Asus GT10AC | Moderkort: | CPU: Intel(R) Core(TM) i5-4430S @ 2.70GHz | Ram: 12GB | GPU: NVIDIA Geforce GTX 760 | HDD: 1TB | SSD: 128GB | [https://www.asus.com/se/Tower-PCs/G10AC/overview/]