The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Ni som spelar Witcher 3, gör ni det med Xbox-kontrollen eller kör ni med mus och tangentbord? Har precis köpte det samt en xboxkontroll och har nu äntligen lite ledig tid...

Omöjligt att spela utan 360 kontroll för min del körde enbart med det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

New Region Trailer
(En del spoilers kanske för er som är känsliga)

Eller ladda ner i extremt hög kvalite här på Gamersyde:
http://www.gamersyde.com/hqstream_the_witcher_3_wild_hunt_new...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

@Slinger:
Jag spelade igenom hela Witcher 3 med mus och tangentbord och tycker att det funkade bra.
Det bästa är nog att man inte behöver använda slow-mo menyn för att byta vilken Sign(magi) man använder utan kan använda tangentbordet för varje Sign. Jag tycker det blir en mer flytande känsla i combat när man inte behöver pausa varje gång man byter spell.

Dock har jag bara testat lite snabbt med kontroller för något år sedan.

Körde med kontrollen och tyckte inte att det vara några problem att byta sign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Ni som spelar Witcher 3, gör ni det med Xbox-kontrollen eller kör ni med mus och tangentbord? Har precis köpte det samt en xboxkontroll och har nu äntligen lite ledig tid...

Har spelat runt 70 timmar med mus+tangentbord och ca 10 med kontroll. Båda fungerar bra för mig.

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Både funkar väldigt bra, tycker nog tangentbord och mus är lite smidigare dock.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Någon som fått problem efter nya patchen? Massa folk på reddit skriver om problem.

Permalänk
Medlem

Japp!

Jag hade bara en mod installerad; Debug Console Enabler, men det gick inte ens att gå in i spelet.

Nu håller jag på och installerar om spelet så får vi se hur det går.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 9800x3d, Asus Rog Strix X870E-E, DDR5 6200 2x48GB , Asus RTX 5090 Tuf 32GB GDDR7, Noctua NH-D15S chromax.black, LG 45GX950A-B, Meganex 8k

Permalänk
Medlem
Skrivet av nima01:

Japp!

Jag hade bara en mod installerad; Debug Console Enabler, men det gick inte ens att gå in i spelet.

Nu håller jag på och installerar om spelet så får vi se hur det går.

Har fortfarande inte fattat vad man har den moden till?

Tog du bort modmappen innan du installerade patchen / dlcn btw?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Någon som fått problem efter nya patchen? Massa folk på reddit skriver om problem.

Inga problem för mig. Funkar lika bra som innan patchen.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Entusiast

Expansionen är släppt, hoppas den håller samma kvalité som vanilla och hearts of stone!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat mindre än en timme, men vilka karaktärer, miljöer, färger, humor, mystik och underhållande dialekter. Underbart!

Perfekt inledning att värma upp efter 6 månaders uppehåll också.

(Blood and Wine såklart)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Är Heart & Stone värd att skaffa? Lutar åt köp av B&W mot slutet av veckan så frågan är ju om det bara blir denna eller seasons pass. Trist dock att GOG inte kört någon (vettig) kampanj på seasons pass under det år de salufört den.

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930: Jag hade hoppat H&S om du inte redan spelat det. Blood & Wine verkar flera nivåer över i kvalitet, på alla plan. Jag köpte season pass direkt, tror det kostade $27 då och det är det absolut värt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Entusiast

@anon5930 & @MultiMan:
Själv tyckte jag Hearts of Stone var riktigt bra, priset mellan expansion pass och enbart Blood and Wine är endast $5 så jag hade inte tvekat en sekund att köpa båda två samt börja med HoS.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

@anders190: Jag hade hoppat H&S om du inte redan spelat det. Blood & Wine verkar flera nivåer över i kvalitet, på alla plan. Jag köpte season pass direkt, tror det kostade $27 då och det är det absolut värt.

Skrivet av Firkraag:

@anders190 & @MultiMan:
Själv tyckte jag Hearts of Stone var riktigt bra, priset mellan expansion pass och enbart Blood and Wine är endast $5 så jag hade inte tvekat en sekund att köpa båda två samt börja med HoS.

Hm, ganska skillda åsikter angående HoS. Får se hur det blir. Men BoW blir det definitivt.

Får se om jag fortsätter på mina ett år gamla sparfiler, starta new game plus eller starta om helt med ny sparfil. Alternativ tre lockar mycket men kommer också ta upp mycket tid, vilket förvisso detta spel lätt förtjänar.

Tack för input!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hm, ganska skillda åsikter angående HoS. Får se hur det blir. Men BoW blir det definitivt.

Får se om jag fortsätter på mina ett år gamla sparfiler, starta new game plus eller starta om helt med ny sparfil. Alternativ tre lockar mycket men kommer också ta upp mycket tid, vilket förvisso detta spel lätt förtjänar.

Tack för input!

hade faktiskt samma tanke. Men för mig blir det att skaffa season pass och börja med en ny sparfil

Perfekt timing nu när man inte kommer ha Internet på en månad

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är Heart & Stone värd att skaffa? Lutar åt köp av B&W mot slutet av veckan så frågan är ju om det bara blir denna eller seasons pass. Trist dock att GOG inte kört någon (vettig) kampanj på seasons pass under det år de salufört den.

Jag köpte season pass i helgen för 230 kr på GOG det är ett bra pris tycker jag.

Permalänk
Medlem

Måste man klara grundspelet innan man kliver på senaste expen? måste fan spela klart , fastnade på DOOM och har precis klarat det. Ligger väll på ca 70 timmar i kampanjen just nu.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

@Oneone: Jag var nära att stryka med direkt på lvl39 i en av de tidigaste konfrontationerna, men det är säkert artrosfingrar och 6 månaders uppehåll som gjorde det, men jättelätt är det inte. Überbältan i arenan kräver sin man. Kör man potions är det lättare, men jag försöker undvika det. Dock bara några timmar in än. (på normal svårighetsgrad, vad det nu heter i W3... sword & story?)

Otroligt vackert i Toussaint!

Tillägg
Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Multiman okej! är typ lvl 25 eller något så kanske ska klara kampanjen innan då

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hej vänner,

Jag sitter med The Witcher "vanilla" alltså utan någon expansion och har spelat mig till lvl 20.
När kan jag börja nyttja expansionerna?Är det endast för högre levels eller får jag ut någonting av dom redan från början?

Mvh Timmy

Permalänk
Hedersmedlem

@Pany: Jag tror de rekommenderar minst lvl30 för Toussaint, och det stämmer nog rätt bra. Edit: verkar vara lvl35, men lite lägre går säkert.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Tack så mycket för ditt svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

hade faktiskt samma tanke. Men för mig blir det att skaffa season pass och börja med en ny sparfil

Perfekt timing nu när man inte kommer ha Internet på en månad

Lutar mot det här med. Har verkligen inget emot att göra allt en gång till. Får se hur det blir.

Inget internet på en månad, är du inte bra på att klättra på väggar och tak redan så lär du bli det snart nog.

Skrivet av Rasmus117:

Jag köpte season pass i helgen för 230 kr på GOG det är ett bra pris tycker jag.

Oj, var riktigt bra erbjudande ändå. Hade för mig det var dyrare men blir ett köp bara jag kommit hem.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Lutar mot det här med. Har verkligen inget emot att göra allt en gång till. Får se hur det blir.

Inget internet på en månad, är du inte bra på att klättra på väggar och tak redan så lär du bli det snart nog.

Oj, var riktigt bra erbjudande ändå. Hade för mig det var dyrare men blir ett köp bara jag kommit hem.

nä verkligen inte. Är ju så otroligt bra spel så

Haha skoja inte! Ska flytta så var lite tidig med att säga upp abonnemanget haha

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Ser att min xp har resetats till 0 när jag var nära att levla upp...

Sen har de ändrat om Ursine armor också vafan, den är ful nu

Permalänk
Medlem

Det är klart man ska spela Heart of Stone:)

Köpte Blood of Wine och ser verkligen fram emot att få spela dettta mästerverk igen !

Permalänk

Jag beställde Blood and Wine fysisk kopia från CDON till PC men idag kom en PS4 version fram. Roligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

nä verkligen inte. Är ju så otroligt bra spel så

Haha skoja inte! Ska flytta så var lite tidig med att säga upp abonnemanget haha

Hehe jo, blir eventuellt att starta om redan nu ikväll. Har lite fullt upp med en andra genomspelning av Uncharted 4 (svårighetsnivå Crushing... urgh...) så får se vad det blir. Men blir att sätta igång imorgon om inte annat. Känns det som att det tar för lång tid att komma igång med Blood & Wine så blir det nog att fortsätta från mina gamla sparfiler.

Hehe, typiskt det. 4G i värsta fall då antar jag.

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag beställde Blood and Wine fysisk kopia från CDON till PC men idag kom en PS4 version fram. Roligt.

Rick-rollad av självaste CDON alltså? Ouch.

Hoppas de löser det smidigt. Extremt klantigt från deras sida och störande som kund.