Köpte ASUS RT-N56U, fick RT-N56UB1!? + problem.

Permalänk

Köpte ASUS RT-N56U, fick RT-N56UB1!? + problem.

Förra veckan kom åskan. Jag höll på koppla ifrån alla elektronik saker så fort jag hörde den, men åskan var snabb denna gång och slog ut Telias bredband, telejacket (har ADSL) samt min router innan jag hann koppla bort dem. Vi beställde nytt bredband från Telia samt kabel och jag skaffade mig en ny router från Siba.

Kopplade in allt igår och etc. Telias TG799 var redan bryggad. Första problemet jag hade med ASUS routern var att in-loggningen inte stämde alls som det stod på routern. Det vill säga, namn: admin Lösenord: admin. Men det var bara att fabriksåterställa den och vips så kunde jag skapa eget lösenord m.m.

Men, routern är väldig ostabilt trådlöst till min dator. För det första så har jag 3 SSID. ASUS (2.4Gh), ASUS_5G (5Gh) samt ASUS_5G 2 (?). Och nästan alltid jag går ut på en sida på internet så säger den att det är "anslutnings problem", hämtar sidan igen och sida kommer upp med en gång då, väldigt irriterande. Nu kan jag bara fråga brorsan för jag arbetar om dagarna nu, men hans dator är kopplat till en av LAN portarna och det ska tydligen inte ha visat något som helst problem. Så då är det väll det trådlösa som är felet?

Jag har inte uppdaterat Firmwaret (3.0.0.4.378_7220). Någon som vet vilken den senaste versionen är då jag hoppas den versionen fixar detta.

Och som det stog på rubriken. Både kartongen och kvitot säger att det är en ASUS RT-56U, men det är det inte, utan ASUS RT-56UB1. Är det någon skillnad på dem och varför stog inte detta på kartongen eller ens kvittot?

Permalänk
Medlem

Förmodligen står B1 för att det är hårdvarurevision B1.
https://www.asus.com/se/Networking/RTN56U_B1/

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

@Bael: Så man kan ladda ner den vanliga ASUS RT-N56U Firmware versionerna och installera dem också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brända Kalorier:

@Bael: Så man kan ladda ner den vanliga ASUS RT-N56U Firmware versionerna och installera dem också?

Tror jag inte man kan!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless