hur bygga så blingblingkortens utseende avnjuts bäst

Permalänk
Avstängd

hur bygga så blingblingkortens utseende avnjuts bäst

Måste höra med er som är lite mer kunniga en jag.
Nu med alla blingbling grafikkort som kommer kan jag då lägga in blingblingkortet i en glascylinder och stoppa allt i en cylinderformad akvarium med fisk i...eller hur kan jag på bäst sätt hotta upp så blingblinget kommer till sin fördel med

Visa signatur

Att läsa datormanualer utan att ha hårdvaran är lika frustrerande som att läsa instruktionsböcker om sex utan att ha mjukvaran.
- Arthur C. Clarke

Permalänk
Medlem

Om du hittar fisk som kan överleva i mineralolja så går det nog, med risk för att det blir file o fish på köpet. Fast det är klart om du kastar i lite ströbröd och powergamar så kan du ju få lite friterat som mellanmål.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Nu menar jag faktiskt allvar @pixzie ch @thor, det går ju att göra med tjock cylinderglas emellan....eller för tråden framåt och ge idéer hur man annars kan se blingblinget bäst för det finns ju där av en anledning inte för att den svarta lådan ska ha kul antar jag.... ☺️

Visa signatur

Att läsa datormanualer utan att ha hårdvaran är lika frustrerande som att läsa instruktionsböcker om sex utan att ha mjukvaran.
- Arthur C. Clarke

Permalänk
Medlem

Hmm, mja, om du limmar fast cylindern mot bottnen av akvariet så kan du ju få ut kablarna därigenom. Men har du tänkt att sätta hela datorn i denna cylinder, eller är det bara GPUn? Om det bara gäller grafikkortet så kan du kanske lösa det med någon form av RISER lösning, googla på "riser gpu".

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

...Och vad försiggår här egentligen!?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelements:

...Och vad försiggår här egentligen!?

Precis min tanke.

Så du vill ha en dator nersänkt i ett akvarium? Eller tänker du en dator som är i en oljekyld tank med en fisk i ett separat akvarium i tanken?

I vilket fall som helst så kommer du ju värma upp akvariet där fisken är. Och då blir det ju en halvkokt fisk tillslut kan jag tänka mig (poor fish )

Och då måste du ju separera värmen mellan tankarna på något sätt, och det förstör nog idén. Om det nu var så du tänkte

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Tänker du verkligen utsätta en fisk för det där blingbling-skräpet?? Djurskyddet nästa.

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara lite ball å ha vattekylar reservoaren i form av ett akvarium

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zelements:

...Och vad försiggår här egentligen!?

Jag undrar det också.

Medan vi väntar på bygglogg från TS i galleriet så låser jag tråden då den uppenbart gått i riktningen spamtråd.

*Låst*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X