Permalänk
Medlem

Bra stol för gaming sessioner

Tjenare,

Är på jakt efter en ny stol då min IKEA markus gjort sitt och blivit lite väl skev vilket gör att man konstant måste justera stolen för att den inte ska ha en vinkling.

Införskaffade en AKracing stol, den billigare variant för dryga 2400kr, dock upplevde jag samma problem med den direkt ur boxen. Är detta ett vanligt problem eller bara jag som är känslig?

Uppskattar tips på bra stolar!

Permalänk
Medlem

Jag kör med DXRacer stol köpt på http://www.maxgaming.se Bästa stolen jag någonsin haft.

Permalänk
Medlem

Jag hade starkt sagt att du ska skaffa en DXracer stol istället då den är väldigt ergonomisk, jag har själv problem med ryggen och den har hjälpt mig väldigt mycket och är sjukt nöjd med den stolen. vet inte hur AKracing stolarna är men vad jag har hört så har inte det varit de bästa för ryggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nymph95:

Jag hade starkt sagt att du ska skaffa en DXracer stol istället då den är väldigt ergonomisk, jag har själv problem med ryggen och den har hjälpt mig väldigt mycket och är sjukt nöjd med den stolen. vet inte hur AKracing stolarna är men vad jag har hört så har inte det varit de bästa för ryggen

Samma här, jag får lätt ont och värk i nedre delen av ryggen om jag sitter tokigt. Och DXRacer har varet fantastisk. Kan sitta i flertalet timmar utan att få ont eller känna obehag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tjenare,

Är på jakt efter en ny stol då min IKEA markus gjort sitt och blivit lite väl skev vilket gör att man konstant måste justera stolen för att den inte ska ha en vinkling.

Införskaffade en AKracing stol, den billigare variant för dryga 2400kr, dock upplevde jag samma problem med den direkt ur boxen. Är detta ett vanligt problem eller bara jag som är känslig?

Uppskattar tips på bra stolar!

Om du är känslig så är det Kinnarps eller liknande som gäller en med möjligheter att justera allt,en bättre kinnarps kör över dxracer och akracing totalt. Ja de är dyrare men en Kinnarps kan du ha i + 10 år.

Skrivet av Nymph95:

Jag hade starkt sagt att du ska skaffa en DXracer stol istället då den är väldigt ergonomisk, jag har själv problem med ryggen och den har hjälpt mig väldigt mycket och är sjukt nöjd med den stolen. vet inte hur AKracing stolarna är men vad jag har hört så har inte det varit de bästa för ryggen

AKracing och DXracer har liknande modeller och mest loggan eller just den specifika modellen som skiljer, testat flera i butik etc och de är väldigt snarlika. Kinnarps eller liknande gäller om man vill ha något som går att justera mycket och är ergonomiskt för ryggen.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Jag fick för ett par dagar sedan hem den här stolen http://confidentliving.se/produkt/acro-kontorsstol
Det är den skönaste stolen jag suttit på, man sitter också rakt med ryggen och den känns väldigt ergonomisk. Är väldigt nöjd med stolen, men jag har ingen aning hur länge den håller

Permalänk
Medlem

Riktiga kontorsstollar är alltid bäst och har man tur kan man komma undan billigt då företag säljer ut sina. Stolen jag har nu kostar 8000 kronor ny men fick den för en tusing. Kontorsstollar kan man justrera mycket mer än te.x dxracer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Riktiga kontorsstollar är alltid bäst och har man tur kan man komma undan billigt då företag säljer ut sina. Stolen jag har nu kostar 8000 kronor ny men fick den för en tusing. Kontorsstollar kan man justrera mycket mer än te.x dxracer.

Tror ni har helt rätt att man bör satsa på en redig kontorsstol! Hur hittade du/ni sådana utförsäljningar?

Vad är skillnad mellan DX och AK, det ser ju precis likadan ut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacchus:

Tror ni har helt rätt att man bör satsa på en redig kontorsstol! Hur hittade du/ni sådana utförsäljningar?

Vad är skillnad mellan DX och AK, det ser ju precis likadan ut?

finns ofta begagnat att få tag i.
en 9k kontorsstol är bättre speciellt med material i sittdyna etc..
köpte själv en dxracer och är nöjd då min gamla kinnarp inte riktigt höll måttet längre.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)