Nytt grafikort som krånglar med det gammla?

Permalänk

Nytt grafikort som krånglar med det gammla?

Hej jag har uppgraderat mitt gamla grafikkort med ett nytt GTX 970 men jag märker ingen bättre performance. Det jag tror som har gått fel är att min dator värkar välja mitt gammla graifkort över det nuvarande? Så här ser det ut när jag går in på min Device Manager:

Får detta error när jag vill komma åt Nvidia Control Panel:

Är det safe att avinstallera mitt gamla grafikort av högerklicka det i Device Manager och "Uninstall"?, eller bör jag göra det på något annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random12345:

Hej jag har uppgraderat mitt gamla grafikkort med ett nytt GTX 970 men jag märker ingen bättre performance. Det jag tror som har gått fel är att min dator värkar välja mitt gammla graifkort över det nuvarande? Så här ser det ut när jag går in på min Device Manager:

http://i.imgur.com/8TBnlXA.png

Får detta error när jag vill komma åt Nvidia Control Panel:

http://i.imgur.com/Gxyysfd.png

Är det safe att avinstallera mitt gamla grafikort av högerklicka det i Device Manager och "Uninstall"?, eller bör jag göra det på något annat sätt?

Har du kopplat in skärmen i grafikkortet och inte moderkortet?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

du bör avaktivera den inbyggda grafikkortet i bios.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk

@lowngcawt: TACK! det verkade fixa allt lag jag hade!

Trots att det värkar fungera bra nu så antar jag att det bör vara bra om jag får bort det tidigare installerade gpu kortet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random12345:

@lowngcawt: TACK! det verkade fixa allt lag jag hade!

Trots att det värkar fungera bra nu så antar jag att det bör vara bra om jag får bort det tidigare installerade gpu kortet också.

Du behöver inte avinstallera drivrutiner för den inbyggda GPUn i din CPU, kör på som du gör nu bara

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Får jag bara fråga vad du hade för grafikkort innan? Eftersom du troligen satt och spela på den inbyggda grafiken sen innan?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

@Jaegrlicious: Körde på en gammal GTX 260 och sitter nu på en GTX 970

Permalänk
Inaktiv

Som sagt du har nog använt det inbyggda grafikkortet hela tiden.