Zenbook ux305ua-fc022t färg?

Permalänk
Medlem

Zenbook ux305ua-fc022t färg?

Hej, sitter och funderar på om jag beställa en dator av denna modell, men undrar över färgen.

På prisjakt är det listat att den är i färg: guld.
Men går man in på Asus hemsida för ux305ua:
https://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZENBOOK-UX305UA/overvi...
... så står det att det finns att välja på färgerna:
Taktil Aurora Metallic eller klassisk Obsidian Stone

Om det är guld den säljs i, är det i så fall samma guld som i UX303UB-R4073T ?
Går man in på någon av de som säljer den, exempelvis cdon.com så skriver de precis som prisjakt att den är i guld.

Så frågan är om återförsäljarna och prisjakt har listat fel färg eller om det alternativet bara inte finns med på Asus hemsida för denna dator?

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JNetwork:

Hej, sitter och funderar på om jag beställa en dator av denna modell, men undrar över färgen.

På prisjakt är det listat att den är i färg: guld.
Men går man in på Asus hemsida för ux305ua:
https://www.asus.com/se/Notebooks/ASUS-ZENBOOK-UX305UA/overvi...
... så står det att det finns att välja på färgerna:
Taktil Aurora Metallic eller klassisk Obsidian Stone

Om det är guld den säljs i, är det i så fall samma guld som i UX303UB-R4073T ?
Går man in på någon av de som säljer den, exempelvis cdon.com så skriver de precis som prisjakt att den är i guld.

Så frågan är om återförsäljarna och prisjakt har listat fel färg eller om det alternativet bara inte finns med på Asus hemsida för denna dator?

Tack!

Hej,

Aurora Metallic är vårt namn för guldnyansen på UX305. Den drar lite åt beige-mocka hållet och är hel-matt.
Icicle Gold är vårt namn för guldnyansen på UX303, och den är mer så som man föreställer sig att guldfärg är. Ytan är inte lika matt som på UX305, och locket har Zen-cirkelmönstret.

Det är inte så många som skulle förstå vad "Aurora Metallic" eller "Icicle Gold" är för färg, så kort och gått är båda guld.

Visa signatur
Permalänk

FC022T vs FC013T

@kinc

Vad är grejen med FC022T vs FC013T för UX305UA? ÄR det samma Aurora Metallic eller vad skiljer dem åt?

Permalänk
Medlem

@ASUS_Caroline
Bumpar tråden lite då jag undrar samma sak som @bjornhallberg
"Vad är grejen med FC022T vs FC013T...?"