Grafikkort till datorrenovering - 1.5k budget

Permalänk
Medlem

Grafikkort till datorrenovering - 1.5k budget

Tja Sweclockers! Jag håller på att renovera min dator och behöver nytt grafikkort, Jag vill ha det bästa grafikkortet för runt 1.5k. Jag har själv funderat på ett MSi Geforce GTX 750ti Gaming, vad är era förslag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fiskmåz:

Tja Sweclockers! Jag håller på att renovera min dator och behöver nytt grafikkort, Jag vill ha det bästa grafikkortet för runt 1.5k. Jag har själv funderat på ett MSi Geforce GTX 750ti Gaming, vad är era förslag?

begagnat 970, vad har du för spec i övrigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Begagnat 780, 970 eller kanske 390. Springer cirklar runt 750 Ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

begagnat 970, vad har du för spec i övrigt?

Kommer inte igåg exakt, AMD 4 core processor 3.9hz
Crucial balistix 2×4 gb ram. Gigabyte m.kort

Permalänk
Medlem

@alle22 @andreaz1 köper helst inte beg.

Permalänk
Skrivet av Fiskmåz:

@alle22 @andreaz1 köper helst inte beg.

om du inte vill ha begagnat är det väl dehär du har att välja på http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=350#rparams=l=s27975053... fast skulle satsa på begagnat, mycket mer prestanda för pengarna

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem

Finns inte något vettigt alternativ idag för dom pengarna om man vill ha nytt, Min rek är att leta efter ett GTX960 4G
Men du får möjligtvis gå upp några hundralappar

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat? Kan vara relevant för vissa grafikkort drar mycket ström. IMO är er budget ganska låg för ett nytt kort om ni vill ha mycket prestanda för pengarna. Kolla gärna upp benchmarks på alla kort som är rekommenderade och kolla så att det matchar era krav. Vilken upplösning spelar ni i?

Beg kort har just nu riktigt bra prestanda/kr typ ett gtx 780 är riktigt starkt kort ( ca 7-10% svagare än ett gtx 970) brukar gå runt för en 1200kr.

Tror ett Gtx 960 eller ett r9 380 skulle kunna passa ert system utan att flaskhals om ni ska köpa nytt alltså. Annars för 1500kr skulle gtx 750 ti kanske fungera alternativt ett R7 370? Gtx 950 kan också fungera bra.

Ni kan också välja att vänta på RX470 och RX 460 som skall leverera bra prestanda för en billig peng.

Gärna rätta mig om något är fel!

Gärna berätta om ni är villiga att expandera er budget eller ifall den är fast. Själv skulle jag rekommendera beg kort om er budget är fast annars om ni kan expandera skulle nytt också fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Finns inte något vettigt alternativ idag för dom pengarna om man vill ha nytt, Min rek är att leta efter ett GTX960 4G
Men du får möjligtvis gå upp några hundralappar

Okej, får titta på det, jag kan gå upp till ungefär 2k om det behövs, men gör det helst inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taquiyt:

Vad har du för nätaggregat? Kan vara relevant för vissa grafikkort drar mycket ström. IMO är er budget ganska låg för ett nytt kort om ni vill ha mycket prestanda för pengarna. Kolla gärna upp benchmarks på alla kort som är rekommenderade och kolla så att det matchar era krav. Vilken upplösning spelar ni i?

Beg kort har just nu riktigt bra prestanda/kr typ ett gtx 780 är riktigt starkt kort ( ca 7-10% svagare än ett gtx 970) brukar gå runt för en 1200kr.

Tror ett Gtx 960 eller ett r9 380 skulle kunna passa ert system utan att flaskhals om ni ska köpa nytt alltså. Annars för 1500kr skulle gtx 750 ti kanske fungera alternativt ett R7 370? Gtx 950 kan också fungera bra.

Ni kan också välja att vänta på RX470 och RX 460 som skall leverera bra prestanda för en billig peng.

Gärna rätta mig om något är fel!

Gärna berätta om ni är villiga att expandera er budget eller ifall den är fast. Själv skulle jag rekommendera beg kort om er budget är fast annars om ni kan expandera skulle nytt också fungera.

Har ett Corsair 600W så det är nog inga problem. Jag kan sträcka budgeten till ca 2k om det verkligen behövs.

Permalänk
Medlem

Note: Jag spelar för det mesta simpla spel som cs och minecraft.

Permalänk
Medlem

1050 kommer nog snart annars. 750 är ju ändå två generationer gammalt kort. Du kan få ett begagnat 770 för dryga halva priset men du ville inte ha begagnat men problemet är att det inte finns något nytt i den prisklassen fören 1050 eller RX460 och RX470 kommer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

1050 kommer nog snart annars. 750 är ju ändå två generationer gammalt kort. Du kan få ett begagnat 770 för dryga halva priset men du ville inte ha begagnat men problemet är att det inte finns något nytt i den prisklassen fören 1050 eller RX460 och RX470 kommer.

Hade inte tänkt på det, riktigt bra ide för jag ska inte göra mitt köp för om en månad ungeför, är det ungefär då det kommer komma? Har du någon aning om nypriset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskmåz:

Hade inte tänkt på det, riktigt bra ide för jag ska inte göra mitt köp för om en månad ungeför, är det ungefär då det kommer komma? Har du någon aning om nypriset?

Det är bara rykten och ännu inget bekräftat, men förväntas släppas Q3 2016, men exakt när är det ingen som vet. Om du pallar vänta 1-3 månader så kommer 1050 säkert vara ett kort som möter dina krav.
Att köpa ett 750Ti nu ser jag som direkt dumt då det som sagt är riktigt gammalt och ingen bra investering för framtiden.
Du kan få ett GTX 960 för de pengarna du vill lägga, men inte heller det när någon särskilt bra framtidsinvestering.
Jag säger som resten; köp begagnat GTX 970 eller vänta.
Vad vill du kunna spela på din dator?

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon15:

Det är bara rykten och ännu inget bekräftat, men förväntas släppas Q3 2016, men exakt när är det ingen som vet. Om du pallar vänta 1-3 månader så kommer 1050 säkert vara ett kort som möter dina krav.
Att köpa ett 750Ti nu ser jag som direkt dumt då det som sagt är riktigt gammalt och ingen bra investering för framtiden.
Du kan få ett GTX 960 för de pengarna du vill lägga, men inte heller det när någon särskilt bra framtidsinvestering.
Jag säger som resten; köp begagnat GTX 970 eller vänta.
Vad vill du kunna spela på din dator?

Jag spelar mest cs och minecraft, simpla spel som inte behöver ett oveekill grafikkort. Men jag kan vänta tills när 1050 släps, det verkar som det bästa alternativet.