Varför finns inte Twitch som app i TV:n 2016?

Permalänk

Varför finns inte Twitch som app i TV:n 2016?

Hur kan det vara så att med snart fyra månader till 2017 så finns fortfarande inte twitch som nedladdningsbar app i smart TV:n? Jag har en samsung och det finns hur mycket skit som helst att ladda ner men inte twitch, det är helt orimligt att det inte finns än. Jag vet att man kan ha en chromecast/köra via dator/ladda ner manuellt men mitt problem är att jag är ute hos mina föräldrar just nu med bara en TV, det är en samsung, 2015-modell och det verkar inte gå att fixa in twitch i TV:n om jag inte har en usb/dator. Hur som helst, min poäng med tråden var bara att klaga att twitch inte finns som en "standard-app" som är nedladdningsbar. Finns det något argumemt för att det inte skulle finnas....

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av agdraömn:

Hur kan det vara så att med snart fyra månader till 2017 så finns fortfarande inte twitch som nedladdningsbar app i smart TV:n? Jag har en samsung och det finns hur mycket skit som helst att ladda ner men inte twitch, det är helt orimligt att det inte finns än. Jag vet att man kan ha en chromecast/köra via dator/ladda ner manuellt men mitt problem är att jag är ute hos mina föräldrar just nu med bara en TV, det är en samsung, 2015-modell och det verkar inte gå att fixa in twitch i TV:n om jag inte har en usb/dator. Hur som helst, min poäng med tråden var bara att klaga att twitch inte finns som en "standard-app" som är nedladdningsbar. Finns det något argumemt för att det inte skulle finnas....

Argumentet är väl att ingen har gjort en sån app men det kan DU ändra på, DIY >
https://www.samsungdforum.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Argumentet är väl att ingen har gjort en sån app men det kan DU ändra på, DIY >
https://www.samsungdforum.com/

Intressant, tror jag ska försöka mig på att göra en. Gjort en del Android applikationer tidigare, kan väl inte vara så jäkla svårt. Ska kolla upp lite det här med Toast, återkommer sen.

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att testa när jag läste din tråd. Följde en enkel guide på YouTube för att installera det bara. Ingen dator eller USB-minne behövs.

https://www.youtube.com/watch?v=YA8BsbJku_k

Permalänk
Medlem

Därför är Chromecast bäst.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

@mrqaffe: önskar jag hade kunskapen! jag undrar väl mer varför twitch själva inte har gjort en sådan app, verkar ju onekligen finnas ett stort intresse för det

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av agdraömn:

@mrqaffe: önskar jag hade kunskapen! jag undrar väl mer varför twitch själva inte har gjort en sådan app, verkar ju onekligen finnas ett stort intresse för det

Du får fråga Baxtex om han får till en app, jag antar att det inte går att tjäna pengar på det men nån bore ju kunna hobbyprogramera det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@Oggs: Den där guiden följde jag på TV:n hemma hos mig. Mina föräldrar har en 15/16 modell och det verkar inte gå att fixa twitch på den enkelt, kollat runt en jävla massa..

Permalänk
Medlem

Håller med, definitivt en app som saknas till tv'n. Jag saknar också möjligheten att casta från twitch till min panasonic plasma, den stödjer bara chromecast på den punkten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@agdraömn: Ok. Eftersom att jag saknade en del menyval som visades i videon fick man ta lite alternativa vägar som fanns i beskrivningen och kommentarerna på videon, men jag antar att du har sett det också?

Appen i sig är ganska kass med långa laddtider och saknar funktion för att logga in - som lite plåster på såren kanske.

Permalänk
Medlem

Jag har twitch som app på min tv, den har playbutiken som Android har tror jag. Det e den enda appen jag har laddat ner än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anledningen är att olika tillverkare har olika os implementerat och de orkar inte göra en för varje tillverkare. Troligen har de valt Android baserade tv system till att börja med (om det finns där, hörde tidigare i tråden att de verkar ha en). Tror själv att är problemet att för få använder funktionerna i smart tvn för att företagen ska bry sig. Särskillt twitch som släppte androidappen ganska sent och de flesta sitter på en klient med bra webbläsare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

@Oggs: ja testat allt jag kan hitta nu, bl.a. det vanligaste tipset att hålla ner knappen länge på en app så kommer ip-settings upp där istället. Det fungerade inte, insett att TV:n är 2016-modell..

@infigo: tycker ändå att det är konstigt, twitch ägs väl av amazon och borde således ha ganska höga mål (och pengar) att ta över spelstreaming-marknaden helt. Då borde man se till att jobba stenhårt att få ut sin tjänst till så många kunder så möjligt, speciellt där efterfrågan är relativt stor (utgår från det med tanke på alla trådar som finns i diverse forum angående detta).

Permalänk
Medlem

Har twitch på min smart-tv (någon Sony, 6 månader gammal), var bara att ladda ner från Google play.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker också att det verkar konstigt att Samsung tv inte har inbyggt twitch stöd utan att gå via 3e utvecklare. Vi borde alla maila samsung och twitch o be om appstöd.

Permalänk
Medlem

Om du har en PS3 som är kopplad till tvn så har du tillgång till twitch via den.

Permalänk
Skrivet av Airwolf:

Tycker också att det verkar konstigt att Samsung tv inte har inbyggt twitch stöd utan att gå via 3e utvecklare. Vi borde alla maila samsung och twitch o be om appstöd.

Mailade dem förra året, fick dock inget vettigt svar

Skickades från m.sweclockers.com