Steam tillåter återköp av No Man's Sky – oavsett speltid

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Dem8n:

Det är ganska enkelt löst, ge fan i att köpa pre-order och köp aldrig dagen det släpps på Steam. Annars får ni skylla er själva då ni varit godtrogna. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Att vara godtrogen idag = IDIOT. ? ?

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

Omg omg omg. Människor som petar och tar allting för seriöst.

People.
Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Equilibrium: Fast spelet fungerar ju inte som annonserat. Klart man ska få ångra sitt köp då.
Väldigt bra att det blev ett sånt bakslag för detta spel, då kanske framtida utvecklare tänker till lite extra innan dom börjar sprida lögner.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Jag köpte och lämnade tillbaka illa kvickt. 14 minuter spelat

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

Jag kan verkligen inte avgöra om du är ironisk eller ej. Givetvis har du möjlighet att returnera en TV eller vad du nu köpt inom en begränsad tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

För att din liknelse ska vara relevant ska TV:n du köpt vara utlovad att vara en 4k TV men i själva verket visar den inte mer än 720p. Och du upptäcker detta först efter ångerrätten på tex 14 dagar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

I Sverige så kan du göra det om du köper en produkt på distans, om den inte skulle uppfylla produktbeskrivningen eller liknande. Och detta verkar ju vara det exakta fallet som många upplever med NMS.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

Så det du säger är att man borde få marknadsföra en produkt hur fan man vill, sen får de som först köper varan "stå sitt kast"? Har man lovat att en massa features ska finnas i spelet i sin marknadsföring, så ska de även finnas när spelet släpps. Har man inte hunnit utveckla alla features man lovade på någon spelmässa etc, måste detta framgå väldigt tydligt vid försäljningen.

Skrivet av bandless:

I Sverige så kan du göra det om du köper en produkt på distans, om den inte skulle uppfylla produktbeskrivningen eller liknande. Och detta verkar ju vara det exakta fallet som många upplever med NMS.

Det behöver inte ens vara på distans för att du ska kunna återlämna en vara som inte uppfyller de löften säljaren givit, så länge du inte redan i butiken anses bör ha uppmärksammat "felet". Men ja, distansavtalslagen ger konsumenten ett mycket bättre skydd, men det går även att häva köp som är gjorda i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tycker det är ytterst idiotiskt att de personer som inte var nöjda med spelet får ta "refund", inte kan du ju göra det om du köper en 4K TV, inte kan du ju bara returnera den och få pengarna tillbaka för att du inte var nöjd med produkten.

Man borde bara få stå sitt kast.

Köper du en produkt i Sverige, så och den inte levererar vad som var annonserat(för att jämföra med spelet, så får du lämna tillbaka den för falsk marknadsföring), och detta gäller generellt inom 14 dagar som ångerrätten är.
Beställer du online, så har du enligt distansköpslagen alltid 14 dagars ångerrätt, och då får du öppna förpackningen och faktiskt prova produkten. Så länge den returneras i orginalkartongen och inte har skador dvs.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

När jag trillade in från en fest vid kl. 0100 på söndag morgon läste jag denna "nyhet" på Reddit. Bestämde mig då för att gå upp igen, full som ett as och sätta igång processen. Hade då ca 8 timmar speltid men kände att det troligtvis inte blir mer, i alla fall inte förrän spelet är som utlovat. När jag vaknade på morgonen, då bakfull istället för full så hade jag fått ett mejl om att beloppet återbetalats.

Anledningen till att jag gjorde det var inte för att få tillbaka mina pengar, ville bara inte att Hello Games skulle få dem. Marknadsföringen kring spelet har vart lögner och därför förtjänar dem inte att få mina pengar.

PS. I mejlet stod det att jag hade mycket mindre speltid än jag egentligen hade. Kan ha vart en bugg som gjort att många fått köpet ångrat.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

@Equilibrium: Fast spelet fungerar ju inte som annonserat. Klart man ska få ångra sitt köp då.
Väldigt bra att det blev ett sånt bakslag för detta spel, då kanske framtida utvecklare tänker till lite extra innan dom börjar sprida lögner.

Ja men det finns ju otaliga spel ute på marknaden som inte har fungerat till 100% som utlovat och sedan har felet blivit fixat and all is well, varför skall det plötsligt vara en skillnad nu?

Skrivet av Rexic:

Jag kan verkligen inte avgöra om du är ironisk eller ej. Givetvis har du möjlighet att returnera en TV eller vad du nu köpt inom en begränsad tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp det kan man, och jag glömde att man inte får göra fel på internet.

Skrivet av knaz:

För att din liknelse ska vara relevant ska TV:n du köpt vara utlovad att vara en 4k TV men i själva verket visar den inte mer än 720p. Och du upptäcker detta först efter ångerrätten på tex 14 dagar.

Jepp glömde att man inte får göra fel på internet.

Skrivet av bandless:

I Sverige så kan du göra det om du köper en produkt på distans, om den inte skulle uppfylla produktbeskrivningen eller liknande. Och detta verkar ju vara det exakta fallet som många upplever med NMS.

Jepp glömde att man inte får göra fel på internet.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@RedFLip:
Exakt, No Man's Sky använder inte ens ingame screenshots på sin Steam sida, de använder handgjorda bilder med saker som inte ens existerar i spelet från trailern etc.

Freighters som skjuter mot pirater med lasrar? existerar inte.
Stora fleets som flyger i formation? existerar inte.
Sentinel walkers som går runt? existerar inte, de spawnar endast när de jagar dig.
Stora dinosaurier som inte ser missbildade ut? existerar inte.
krashad freigther? existerar inte.
Sandplaneter? existerar inte.

Samt att det ser ut som samtliga screenshots har gått igenom en ordentlig omgång av Photoshop. Allt är en lögn som lovar spelaren att "du kan hitta det här!". Så folk spenderar tid i hopp om att hitta något, men det finns inget att hitta, springer man runt på första planeten man spawnat på i trettio minuter så har man sett allt No Man's Sky har att erbjuda. Och när man sett igenom alla lögner så finns fortfarande målet att nå mitten, något "amazing" skulle ju hända då! Vilket också visade sig vara en rak lögn.

Vid den punkten har de flesta spenderat närmare tio timmar i No Man's Sky, när de inser att det helt enkelt inte existerar något mer än vad de såg i den första halvtimmen av spelet, resten av tiden var slösad tid i falskt hopp om att hitta lovade saker som visade sig vara lögner.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Pepsin:

NYHET!! Steam tillåter återköp av No Man's Sky – oavsett speltid!

Uppdatering: Fast egentligen var det inte så.

Eller hur. Bara ta bort nyheten istället.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@RedFLip:
Exakt, No Man's Sky använder inte ens ingame screenshots på sin Steam sida, de använder handgjorda bilder med saker som inte ens existerar i spelet från trailern etc.

Freighters som skjuter mot pirater med lasrar? existerar inte.
Stora fleets som flyger i formation? existerar inte.
Sentinel walkers som går runt? existerar inte, de spawnar endast när de jagar dig.
Stora dinosaurier som inte ser missbildade ut? existerar inte.
krashad freigther? existerar inte.
Sandplaneter? existerar inte.

Samt att det ser ut som samtliga screenshots har gått igenom en ordentlig omgång av Photoshop. Allt är en lögn som lovar spelaren att "du kan hitta det här!". Så folk spenderar tid i hopp om att hitta något, men det finns inget att hitta, springer man runt på första planeten man spawnat på i trettio minuter så har man sett allt No Man's Sky har att erbjuda. Och när man sett igenom alla lögner så finns fortfarande målet att nå mitten, något "amazing" skulle ju hända då! Vilket också visade sig vara en rak lögn.

Vid den punkten har de flesta spenderat närmare tio timmar i No Man's Sky, när de inser att det helt enkelt inte existerar något mer än vad de såg i den första halvtimmen av spelet, resten av tiden var slösad tid i falskt hopp om att hitta lovade saker som visade sig vara lögner.

Absolut!
Har själv följt hela krashen, då jag tänkt köpa det, men som tur var så hade jag inte pengar just då för det

Det blir en jävla svår sits för Steam/Valve. De behöver ju inte följa våran ångerrätt.
Men No man sky har varit en hemsk marknadsföring.
Han vägrar svara ordentliga svar på frågor om PvP osv. vilket skapar spekulationer, vilket i sin tur bygger upp hype.
Visar sedan en build av spelet som är så långt ifrån vad spelarna kommer att få, nån jävla måtta får det vara.
Hade de bara sagt "This build is what the game will look like in a future patch, we're not currently there just yet" så hade de ju iaf säkrat sig på det sättet, men icke.
Tyvärr ser man nu vad som händer när ett litet indie-bolag får sån hype. Och inte har en PR-avdelning för att sköta vad som ska sägas och hur det ska sägas osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Så det du säger är att man borde få marknadsföra en produkt hur fan man vill, sen får de som först köper varan "stå sitt kast"? Har man lovat att en massa features ska finnas i spelet i sin marknadsföring, så ska de även finnas när spelet släpps. Har man inte hunnit utveckla alla features man lovade på någon spelmässa etc, måste detta framgå väldigt tydligt vid försäljningen.

Hmm nja men man borde vara mer öppen med det att människan inte är perfekt. Och att det inte alltid går som man vill. Känns bara som att för många förväntar sig att allt skall vara perfekt utan fel.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd

Priser
Over 50 awards and nominations
The Game Awards Most Anticipated Game

Game Critics Awards
Best Original Game
Best Independent Game
Special Commendation for Innovation

IGN Game of Show E3 2014
IGN Best PlayStation 4 Game E3 2014
Polygon Editors' Choice Award
The Mirror Most Ambitious Game
Push Square Game of the show

Hur är detta möjligt? Hur många har inte blivit lurad att köpa spelet pga dessa bluffawards?

Förköp aldrig ett spel, vänta till släppet och kolla när vanligt folk gör en recension på youtube, där får man en betydligt ärligare uppfattning om spelet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RedFLip:

Tyvärr ser man nu vad som händer när ett litet indie-bolag får sån hype. Och inte har en PR-avdelning för att sköta vad som ska sägas och hur det ska sägas osv.

Ja det här sammanfattar det väl rätt väl tycker jag också.

Marknadsföring som stämmer är inge kul. Och det är rimligt med kritik när marknadsföringen inte stämmer.
But it takes two to tango. Folk har förbokat i mängder utan att veta vad de förbokade och har anförtrott sig till marknadsföringen och byggt upp hype bortom rimlighet.
Vad kan man vänta sig av en liten spelstudio? Troligen inte en tung marknadsföringsavdelning iaf.

För små studios, Nej förresten, för alla studios... Låt bli att förboka.
Spel är så pass lätta att kolla reviews på i efterhand. Är man ändå sugen på att vara först så tar man faktiskt en risk. Den risken har man själv valt att ta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hmm nja men man borde vara mer öppen med det att människan inte är perfekt. Och att det inte alltid går som man vill. Känns bara som att för många förväntar sig att allt skall vara perfekt utan fel.

Det är klart att det inte alltid går som man vill, även om "människan" i det här fallet är ett helt företag. Men om man som företag vill sälja en produkt och marknadsför den med vissa löften om funktionalitet så måste man även leva upp till det. Man kan inte säga "det kommer en uppdatering någon gång senare som löser det" eller "Skyll dig själv om du köper spelet på releasen". Jag har köpt många spel som inte varit helt hundra vid releasen, till exempel hade Destiny nätverksproblem så att man ibland blev utkastad, men det löste sig relativt fort, så jag kunde acceptera det. Halo Masterchief Collection däremot hade sådana enorma problem att jag refunda det efter någon vecka. Det gick varken att hitta matcher online eller joina varandra för co-op. Det är helt enkelt inte acceptabelt.

Vad exakt problemen är i det här spelet, vet jag inte, så jag kan inte uttala mig ifall det bara är "småfel" eller inte. Men att döma av folks åsikter så är det inte bara "småfel". Då får helt enkelt utvecklaren bita i det sura äpplet och ge tillbaks pengarna. Man kan inte sälja luftslott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Så det du säger är att man borde få marknadsföra en produkt hur fan man vill, sen får de som först köper varan "stå sitt kast"? Har man lovat att en massa features ska finnas i spelet i sin marknadsföring, så ska de även finnas när spelet släpps. Har man inte hunnit utveckla alla features man lovade på någon spelmässa etc, måste detta framgå väldigt tydligt vid försäljningen.

Det behöver inte ens vara på distans för att du ska kunna återlämna en vara som inte uppfyller de löften säljaren givit, så länge du inte redan i butiken anses bör ha uppmärksammat "felet". Men ja, distansavtalslagen ger konsumenten ett mycket bättre skydd, men det går även att häva köp som är gjorda i butik.

Jag tror en del kan argumentera vad t.ex. en DLC ska kosta inte har något att göra med originalprodukten, att det inte är fel på produkten bara för att det DLC-löftet har brutits. Vid distans spelar detta ingen roll i Sverige, det är lite dit jag ville komma, ett tydligare exempel än att stå och prata subjektiva värdering med en butiksförsäljare.

Hoppas du är med på vad jag menar.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Fick mitt refundat.

Återbetalt: 29 aug @ 11:11am
No Man's Sky - 59,99€
Delsumma 47,99€
Skatt 12,--€
Totalt 59,99€

Enligt mitt steam hade jag spelat 25 timmar. Även om det var kul ett tag så är det otroligt enformigt. Och inte alls vad Hello Games och Sean Murrey har gått ut i media och sagt vad det är och vad man kommer kunna göra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Det är ganska enkelt löst, ge fan i att köpa pre-order och köp aldrig dagen det släpps på Steam. Annars får ni skylla er själva då ni varit godtrogna. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Ja! Sluta omedelbart, ni möjliggör en marknad där företag som *host* Ubicr**p och Sony m.fl kan släppa all möjlig skit som inte ens sett en dag QA tid. Dom smäller över risken på köparen med early access och lovar ingenting utom häftiga trailers som får det att vattnas i munnen på alla fps tonåringar.

DU är marknaden. Vägra köp grisen i säcken, visa bolagen att du är villig att spendera på kvalité men ALDRIG på skit. Tvinga bort de dåliga aktörerna från marknaden med din plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Artikeln är uppdaterad nu med ny info.

Väldigt förvirrande med ingressen som förkunnar UPPDATERAD men sedan bara förtäljer samma som innan. Man får intrycket att uppdateringen är att det går att göra återköp oavsett tid.

Skrivet av Er1kssoN:

Sluta förköpa spel/köpa på releasedagen så slipper ni krångel.

Skrivet av THB:

Exakt, när ska folk lära sig att inte förköpa spel.
Sluta genast upp med dom dumheterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jonasies:

Detta.

Vänta några dagar/veckor på att idioterna som köpte spelet första dagen har hunnit spela ett tag och kommit med sina åsikter. Då så slipper man sådana här bekymmer.

Skrivet av Dem8n:

Det är ganska enkelt löst, ge fan i att köpa pre-order och köp aldrig dagen det släpps på Steam. Annars får ni skylla er själva då ni varit godtrogna. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Söderbäck:

Ja det här sammanfattar det väl rätt väl tycker jag också.

Marknadsföring som stämmer är inge kul. Och det är rimligt med kritik när marknadsföringen inte stämmer.
But it takes two to tango. Folk har förbokat i mängder utan att veta vad de förbokade och har anförtrott sig till marknadsföringen och byggt upp hype bortom rimlighet.
Vad kan man vänta sig av en liten spelstudio? Troligen inte en tung marknadsföringsavdelning iaf.

För små studios, Nej förresten, för alla studios... Låt bli att förboka.
Spel är så pass lätta att kolla reviews på i efterhand. Är man ändå sugen på att vara först så tar man faktiskt en risk. Den risken har man själv valt att ta.

Allvarligt, om spelet är släppt ska det vara färdigt. Är det inte det får man kräva pengarna tillbaka helt enkelt, så fattar de. Är det beta tar man en risk, inte om det är färdigt, och således inget trams om att "skylla sig själv". Konsumentköplagar finns av just den anledningen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Jag köpte och lämnade tillbaka illa kvickt. 14 minuter spelat

Vad hann du se på 14 minuter som gjorde att du lämnade tillbaka det undrar jag. Tror knappt du hinner få igång skeppet på den tiden.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GilbertG:

Väldigt förvirrande med ingressen som förkunnar UPPDATERAD men sedan bara förtäljer samma som innan. Man får intrycket att uppdateringen är att det går att göra återköp oavsett tid.

Allvarligt, om spelet är släppt ska det vara färdigt. Är det inte det får man kräva pengarna tillbaka helt enkelt, så fattar de. Är det beta tar man en risk, inte om det är färdigt, och således inget trams om att "skylla sig själv". Konsumentköplagar finns av just den anledningen.

Tror jag har uttryckt mig lite för kort i förra inlägget. My bad.
Det är som du säger rimligt att förvänta sig en viss nivå när spel släpps och det är rimligt att begära återköp. Falsk marknadsföring är väl inte något som ska belönas. Det håller jag med om. Det var inte så enkelt att jag bara ville framföra "skyll dig själv".
Det var väl egentligen känslorna som rör detta ämne som svallar lite väl högt kan jag tycka. Hypen är på det sättet drabbande för kund och för företag. Vingklipp hypen en liten aning för ens egna välmående.
Det här var inte det första ofärdiga spelet som släpptes och det kommer inte vara det sista. Så man tar faktiskt en risk när man förbokar ett spel även om det inte är en beta man förbokat. Det gör man när man går och ser en film också.

Jag väntade själv på no mans sky-releasen och lät spelet släppas innan jag tog ställning till köp. Lade köpet på is och väntade istället in deus ex (ett annnat spel som fått sin beskärda del av kritik) som jag sedan köpte några dagar efter release.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag hade förhandsbokat spelet och spelade i 7 timmar, innan jag blev trött på skiten. Begärde återbetalning i morse, som blev beviljad några timmar senare. Kommer få lite över 450 kr tillbaka, "tack vare" skatten som dras av på fullpriset. Ska köpa spelet när det väl är 75% rea på det, eller mer. Lär inte dröja länge till...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har försökt två gånger att få tillbaka pengarna på Steam, men varje gång citerar de "max två timmars speltid". Senaste svaret fick jag igår, även då jag i den beskrivningen påpekade att flera andra fått tillbaka pengarna med liknande speltid (29 timmar).

Jag började plöja igenom spelet i förhoppningar om att några av funktionerna de lovade skulle ploppa upp, ju närmare galaxens centrum man kommer. Men nepp.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Medlem

@Foppemoa:
Då gjorde du fel, du skulle påpekat att marknadsföringen av spelet inte matchade innehållet, och att du febrilt har letat efter de utlovade funktionerna och innehållet men upptäckt att de utlovade funktionerna och innehållet helt saknades.

Nämner du att "men andra fick" så kommer du garanterat att nekas oavsett vad du skriver. Så det är nog kört för dig.

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig artikel! Hela texten bygger på ett påstående som är falskt, med en kort rättelse i slutet. Plocka ner artikeln eller lägg rättelsen redan i ingressen. Lat "journalistik" på hög nivå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ja men det finns ju otaliga spel ute på marknaden som inte har fungerat till 100% som utlovat och sedan har felet blivit fixat and all is well, varför skall det plötsligt vara en skillnad nu?

Det finns ju exempel på raka motsatsen också som med spelet Towns där utvecklarna bara sket i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Köpte också mitt ex där, hur gick det för dig?

Verkar inte gå. Har inte orkat kontakta GMG, men enl. deras refund policy så är den avverkad när du har aktiverat produkten.
Jag bryr mig egentligen inte så mycket hehe, det kanske blir ett bra spel tillslut

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts