Permalänk
Medlem
Skrivet av flimbo:

Vilken server har mest svenskar för tillfället? Alternativt tips på nån trevlig stor svensk guild för oss som räda mer knappt hinner och skiter i pvp.

Swescale helt klart, eller som blizzard kallar den; Stormscale.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av flimbo:

Vilken server har mest svenskar för tillfället? Alternativt tips på nån trevlig stor svensk guild för oss som räda mer knappt hinner och skiter i pvp.

Vet inte vilken som har flest svenskar, men Frostmane har en hel del (åtminstone Alliance). Nu kommer jag att lira Twisting Nether (Horde) och där verkar det inte alls finnas lika många svenskar... många turkar dock.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag nyfiken, vad är poängen med att spela med andra svenskar ?
Man kör ju ändå engelska i chatt ju.

Permalänk
Lego Master

@Svensktiger:
På vanilla-tiden hade jag och dåvarande sambon ett nordiskt gille på Emerald Dream, och det var en väldig skillnad att kunna sitta och snacka svenska på TS med de man spelade med. Sen är det skillnad på hur folk spelar, beroende på var man kommer ifrån, känns det som. Det var trevligt att spela med folk som hade samma syn på många saker som en själv. Men det kan ju vara inbillning och confirmation bias.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

@BasseBaba dollarkurser samt att en lvl 100 boost ingår i köpet (värt $50)

Gillar inte att dom håller på och säljer högre levels.. är ett av dom större felen känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nu blir jag nyfiken, vad är poängen med att spela med andra svenskar ?
Man kör ju ändå engelska i chatt ju.

Ganska skönt att kunna köra svenska både i guildchatten och på TS.

Permalänk
Medlem

Nån som vet när släppet är? 00.01 inatt?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Nån som vet när släppet är? 00.01 inatt?

jepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Gillar inte att dom håller på och säljer högre levels.. är ett av dom större felen känns det som.

På vilket sätt? Gissar på att du tänker på att lära sig klassen.
Sannolikheten är stor att den som köper sig level 100 annars hade låtit någon boostat dom eller köpt en extern tjänst istället och därmed inte haft mer koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flimbo:

Nu är väl alla chattar X-realm ändå? En server ingår i ett kluster av tre-fyra st?
Shattered Hand har historiskt sett haft många svenskar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu är väl alla chattar X-realm ändå? En server ingår i ett kluster av tre-fyra st?
Shattered Hand har historiskt sett haft många svenskar.

Tror det bara är på de gamla expansionernas ställen som det är X-realm. Broken Shores kommer precis som Draenor var innan 7.0.3 inte att vara X-realm.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Tror det bara är på de gamla expansionernas ställen som det är X-realm. Broken Shores kommer precis som Draenor var innan 7.0.3 inte att vara X-realm.

Osäkert om det påverkar chatten dock. Men alla ställen som inte påverkas av x-realm för allt utan bara genom grupper är bra ställen i min bok

Permalänk
Medlem

Jag bestämde mig för ca 5 minuter sedan att ge Legion en chans! Har inte spelat sedan Vanilla.
Det billigaste sättet att skaffa legion? Jag har faktiskt inte wow-vanilla på mitt nuvarande acc och behöver ju införskaffa det. Skulle också vilja dinga 100 direkt, måste man köpa direkt från blizzard då eller?:)

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat wow, hur gör man med lvl 100 boosten? Skapar en ny gubbe aktiverar boost, drar till legion stället eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Aldrig spelat wow, hur gör man med lvl 100 boosten? Skapar en ny gubbe aktiverar boost, drar till legion stället eller?

Boosta inte om du aldrig spelat innan.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med köer nu in på servrarna? Hur många 1000 pers har ni i kö?

Sitter på jobbet och kommer hem runt 12, så det passar perfekt så länge det inte är kö in på realmsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Vet inte vilken som har flest svenskar, men Frostmane har en hel del (åtminstone Alliance). Nu kommer jag att lira Twisting Nether (Horde) och där verkar det inte alls finnas lika många svenskar... många turkar dock.

Vi är en större community som lirar på TN. Vi är cirka 1800 medlemmar, och vi spelar mycket annat än WoW. Men ser ut som att en 10-15 stycken kommer spela WoW just på TN.

www.alphas.se

Annars är det mycket CS:GO, Arma 3 samt Dota som gäller generellt. Men allt spelas verkligen.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

På vilket sätt? Gissar på att du tänker på att lära sig klassen.
Sannolikheten är stor att den som köper sig level 100 annars hade låtit någon boostat dom eller köpt en extern tjänst istället och därmed inte haft mer koll.

Att nå max lvl är något man ska behöva kämpa för, inte något man ska kunna köpa eller bli samma dag man börjar.
Det är så jag tycker iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Att nå max lvl är något man ska behöva kämpa för, inte något man ska kunna köpa eller bli samma dag man börjar.
Det är så jag tycker iaf.

Knappast en kamp längre, bara segt grindade. Sen ser jag det mer som ett gratis realm och factionsbyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Boosta inte direkt!
Jag läste nånstans att en de nya grejerna man kan göra i Legion är att prova en klass INNAN man bestämmer sig.
Har inte hört så mycket om det men hittade det här:

Class Trials will allow players to try various characters at level 100 as a part of a limited tutorial experience within the Broken Shore and allows players to play beyond the tutorial portion to experience the class through to acquiring their Artifact weapon. The short tutorial experience will focus on teaching many of the class’ core abilities. Players can apply a boost token at any time to keep the character they used during the Class Trial.

Ligger i sängen med telefonen och skriver så du får bannemig googla själv.

Ett råd är att spela från början och inte boosta en gubbe förrän senare. Det blir så mycket att lära sig direkt med en boost. Om du kör en karaktär från level 1 så har man en snällare inlärningskurva, du får se så mycket mer, man lär sig klassen grundligare och framförallt så är det förbannat coolt att "dinga" maxlevel för första gången.

Gör som du själv känner, men läs på om "Class trials" enligt den citerade texten ovan. Det kanske besparar dig en massa strul...Och 60 euro:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Kör upp en karaktär 1-110 själv om du aldrig kört innan, sen kan du spara din boost till en alt när du fått in lite känsla för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Kör upp en karaktär 1-110 själv om du aldrig kört innan, sen kan du spara din boost till en alt när du fått in lite känsla för spelet.

Jag pallar inte levla i wow, jag skiter i det. tack ändå:)

Permalänk
Medlem

@Silcan: Okej, nej det kan vara bland det tråkigaste som finns om man ska göra det själv iaf.

Permalänk
Medlem

Kanske missat något men ni vet att man får gratis boost när man köper spelet/legion va? Men nej man ska inte dra den för snabbt, vänta på class trials. Men oavsett är det risk att man får class envy. Så oavsett om du kör direkt eller avvaktar, vad nöjd med valet ditt.

Tror det är svårt att gå fel om man tar något som har alla "roles": druid, monk, pally.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

@Silcan: Okej, nej det kan vara bland det tråkigaste som finns om man ska göra det själv iaf.

Jaha, du tog åt dig. Nej men alltså, jag tankade hem wow och provade lite idag förut. Men starter områden var ju grymt fult grafiskt sett och questarna fick en att somna. Så ja tänkte om man kunde skippa detta iom boosten men eftersom ni tycker det e skit så. tack endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jaha, du tog åt dig. Nej men alltså, jag tankade hem wow och provade lite idag förut. Men starter områden var ju grymt fult grafiskt sett och questarna fick en att somna. Så ja tänkte om man kunde skippa detta iom boosten men eftersom ni tycker det e skit så. tack endå.

Att köra 1-100 själv handlar mer om att du ska hinna lära dig spelet än att du ska få "uppleva" spelet. Man slås varje gång man kör ny gubbe av hur dåliga de första questen är. De lever mest på nostalgi.

Permalänk
Medlem

Någon som varit inne och spelat? Höll servrarna vid start?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Någon som varit inne och spelat? Höll servrarna vid start?

Inte nå problem ö.h.t. Låg på stadiga 70ms hela tiden, är lvl 105 snart 106

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Inte nå problem ö.h.t. Låg på stadiga 70ms hela tiden, är lvl 105 snart 106

oj, 6 levlar på ca 8timmar då? har du nött i grupp eller lirat mest själv? Skulle vara kul att veta hur mycket tid/hardcore man ska spela

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Nu var det ett tag sen jag lira men tänkte köpa expansionen idag i alla fall, men hur är det får man med en månads speltid vid köp?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]