Permalänk
Inaktiv

Conquest på den där banan var inte alls kul, Rush däremot var klockrent. Hade nyss en så otroligt hård strid om sista punkten och vann. Precis som en match ska vara.
Inte jätteförtjust i klasserna eller alla snipers i Conquest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Troligen inte. En del hero pickups + vapen som är så värdelösa att dom skulle göra mer skada som spjut.
Conquest Mode som blivit gimpat utan helvete, 24p Rush där varje lag får 4 tanks..
Övergivna klasser som Medic och Support som inte tillför något.

Känns inte som något annat spel i serien utan som en annan studio försökt göra ett Battlefield spel.

Aj fan va tråkigt är väl bara att skylla på EA gissar jag för det är ju dumt att låta DICE får styra och ställa själva för då hade ju risken vart stor att det hade vart ett bra spel utan trams

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla vad andra forumanvändare får för fps i spelet med sina GTX1080-kort.

Sitter själv på 1080 strix klockat till 2.1GHz och en i7 6800k klockad till 4.3GHz. Med 1080p och allt på ultra går varierar fps mellan 80-110. Känns väl lite galet när jag läser att 970-användare tidigare i tråden lligger på 80 fps.

Kollade dock på SweC's artikel om spelets systemkrav och där står det 8gb ram, och jag har 4gb (2400MHz) så faktiskt inte helt omöjligt att det är ramstickan som är bottlenecken. Viktigt att tillägga är att jag får +140fps i bf4 konstant med samma inställningar.

Permalänk
Medlem

Spelade för några timmar sedan men nu när jag startar spelet får jag upp "Failed to connect to EA Online".
Någon med samma?

EDIT: Spamma "go online" hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Spelade för några timmar sedan men nu när jag startar spelet får jag upp "Failed to connect to EA Online".
Någon med samma?

Ja, får samma fel. Tänkte testa spelet men verkar vara rejält överbelastat.

Edit: Funkade nu.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Tänkte kolla vad andra forumanvändare får för fps i spelet med sina GTX1080-kort.

Sitter själv på 1080 strix klockat till 2.1GHz och en i7 6800k klockad till 4.3GHz. Med 1080p och allt på ultra går varierar fps mellan 80-110. Känns väl lite galet när jag läser att 970-användare tidigare i tråden lligger på 80 fps.

Kollade dock på SweC's artikel om spelets systemkrav och där står det 8gb ram, och jag har 4gb (2400MHz) så faktiskt inte helt omöjligt att det är ramstickan som är bottlenecken. Viktigt att tillägga är att jag får +140fps i bf4 konstant med samma inställningar.

Låter underligt, jag sitter på datorn i min signatur med cpu @ 4.1 och gpu @ 2.1, nyaste drivrutinerna och Ultra 1080p pendlar jag generellt mellan 135-180 fps. Tänk på att ha scale på 42% på grafikinställningarna

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 9600X | Kylning: Thermalright Peerless Assassin | GPU: Acer Nitro Radeon RX 9070 OC | RAM: Kingston 32GB DDR5 | Moderkort: ASRock
ASRock B850 Pro-A WiFi | PSU: ASUS TUF Gaming 850W Gold | SSD: Kingston Fury Renegade M.2 | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Testade betan, men nappade inte för min del. Kommer köra BF4 tills priset sänks, samt när jag får nog av overwatch/witcher/arma 3

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

4GB är verkligen i minsta laget idag. Hade 8GB tidigare och det kunde slå i taket med Bf4 och några Chrometabbar uppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Jag ligger på runt 54-71 FPS Ultra 4k med ett 1080 och en 6700k med 32gb ram (Utan AA, allt stock clocks)
Det går under 60 vid eld runt om och efter jag dog, sitter inte riktigt och kollar på min FPS hela tiden jag spelar men du får väl ett "ungefär" här.

Permalänk
Medlem

Känns lite som BF4 var i början imo. Klumpigt och utan själ med ett vackert yttre. Vi får väl se..

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte får wow känsla av grafiken?
Testat med scale på 42% och högre men i högre så får man dåligt flyt men lite snyggare.

Sedan är jag ej förtjust i alla maskiner som slutar med 30/0 i K/D xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

whaaat? har du en sån grym dator med 4gb i RAM? Får man fråga varför :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

Aj fan va tråkigt är väl bara att skylla på EA gissar jag för det är ju dumt att låta DICE får styra och ställa själva för då hade ju risken vart stor att det hade vart ett bra spel utan trams

Du håller DICE Sweden högt, med tanke på hur dåligt hanterade dom senaste spelen varit.
BF4 räddades ju av DICE LA som hade betydligt mer community fokus.
Snubbarna på DICE Sweden har nog sina bästa år bakom sig.

Permalänk
Medlem

Någon som kommer in nu? Jag får bara failed to connect to ea online.

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Skrivet av Qwertan:

Någon som kommer in nu? Jag får bara failed to connect to ea online.

Får precis samma....
Nu verkar det fungera...
och nu fungerar det inte igen

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Får precis samma....
Nu verkar det fungera...

Samma här

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Får precis samma....
Nu verkar det fungera...

Skrivet av Ludzee:

Samma här

Det funkar inte för mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Det funkar inte för mig...

Det jag menade, mitt funkar inte heller, jag skrev innan jag såg att han bytte svar

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Det jag menade, mitt funkar inte heller, jag skrev innan jag såg att han bytte svar

Ok!

Jag är bra trött på alla dessa jävla spel som alla företag släpper nuförtiden som ALLTID är trasiga. Jag vet att detta är beta men jag sätter min ena kula på att BF1 kommer vara OSPELBART dom första veckorna. Denna gång kommer jag inte låta mig luras av fancy pancy game trailers. Gör om gör rätt

Permalänk
Medlem

Kunde efter några försök komma in i lobbyn, men kan inte joina någon server.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Samma här...suck...

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Hade velat se någon Antitank, är ju omöjligt när ett "landship" kommer att försvara sig... och dedär jävla tåget, WTF är det bra för?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Loggade in här http://battlelog.battlefield.com och startade sedan via Origin så funkade det.

Permalänk

Jag har spelat några timmar nu och är ganska... neutral. Jag hade inga förväntningar på spelet och det var nog bäst så. Det är långsamt och klumpigt, precis som Battlefield 4. Ännu mer förenklat för att alla ska kunna vara lika bra och ha lika kul. Jag har full förståelse för att saker och ting strular i början, speciellt infrastrukturmässigt med tanke på antalet spelare vid den öppna betan, men saker och ting fungerar dåligt. Invite-systemet är halvpaj, har redan haft tre kraschar och vissa gånger går det inte ens att stänga av(!) spelet. Man fastnar i menyer och det känns som det är en delay på allting man gör. Har också dålig prestanda trots relativt bra hårdvara på låga inställningar, men andra verkar inte ha samma bekymmer så jag är inte allt för dömande här. Väldigt "meh" helt enkelt.

Skrivet av Shudnawz:

@Fototoken:
Är inte betan till för att just reda ut de här problemen du nämner? Det känns som att DICE använder begreppet beta på helt rätt sätt, jämfört med en massa idioter som släpper i stort sett färdiga spel som "early access" så att kunderna får nån slags snedvriden bild på i vilket skick ett spel kan förväntas vara i olika stadier.

En beta är inte ett färdigt spel och ska alltså inte heller behandlas som det, varken i recension eller förväntan, varken tekniskt eller spelmekaniskt.

Jag kan inte låta bli att småle en aning när jag läser det där. Du kan omöjligt ha spelat någon tidigare Battlefield-titel. Battlefield (4 och hardline) är nog de enda spelet som faktiskt lyckats vara sämre vid release än vid öppna betan. Ingenting kommer att förändras förutom att försöka brandsläcka småproblem. Förvänta dig patcher med flera veckors mellanrum då dessa måste synka med patcherna för konsol. Förvänta dig noll kommunikation på vad man faktiskt håller på med i utvecklingsväg. Jag må låta lite hård, och jag kan givetvis ha fel i och med att spelet inte är släppt än, men kikar man hur det sett ut främst efter BC2/BF3 så är sannolikheten stor att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

funkar fortfarande inte för mig fastän via battlelogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryddost:

Jag hade samma problem. Loggade in här http://battlelog.battlefield.com och startade sedan via Origin så funkade det.

Är det något jag missar? Battlefield 1 finns inte med i Battlelog för mig.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Det går inte ens att komma in på BF4 nu om man hellre skulle vilja det...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Skrivet av jagardaniel:

Jag har spelat några timmar nu och är ganska... neutral. Jag hade inga förväntningar på spelet och det var nog bäst så. Det är långsamt och klumpigt, precis som Battlefield 4. Ännu mer förenklat för att alla ska kunna vara lika bra och ha lika kul. Jag har full förståelse för att saker och ting strular i början, speciellt infrastrukturmässigt med tanke på antalet spelare vid den öppna betan, men saker och ting fungerar dåligt. Invite-systemet är halvpaj, har redan haft tre kraschar och vissa gånger går det inte ens att stänga av(!) spelet. Man fastnar i menyer och det känns som det är en delay på allting man gör. Har också dålig prestanda trots relativt bra hårdvara på låga inställningar, men andra verkar inte ha samma bekymmer så jag är inte allt för dömande här.

kör du på 42% i resolution scale eller mer?

tycker man är mycket mer smidig som infanteri i bf1 än bf4 dock.
edit: och just ja... poodlecorp ddos-ar ea's servrar (enligt rykte iaf)

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

ger upp för idag. har provat connecta nu i 20 minuter spam spams spam " it just aint doin it"

vi gör ett nytt försök imorrn..

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Hedersmedlem

Gällande connection problems: Verkar vara några småbarn med för mycket tid över som varit i farten: http://www.product-reviews.net/2016/08/31/poodlecorp-ddos-tak...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X