Permalänk
Avstängd

Många origin spel verkar ha fuckat upp ikväll.
Får ej igång skiten,ger upp för ikväll.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Det måste nästan vara ddos attacker då jag inte tror att mer än 100 personer skulle villja köa in på fulla serverar...

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Entusiast

Nu kom jag inte in i spelet och hann testa.

Men om nån annan som kör SLI får direct x-problem utan att lösa det. Så verkar det som att jag löste detta via att gå in i Nvidia Inspector, välja Battlefield 1 i rullmenyn... sen ändra SLI Compability Bits (DX1x).

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu provat några rundor både i Rush-mode så som CQ-mode.
Kan sammanfatta det hela med att det blir ett köp, när spelet går för halva priset eller mindre.

Jag vet inte, det är något som saknas med den gamla hederliga BF-känslan. Blivit mindre för varje spel som kommit, och då har jag varit med sedan 1942.

Spelet känns lite... fördummat?

Sur gammal konservativ gubbe? Kanske...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

Jag har nu provat några rundor både i Rush-mode så som CQ-mode.
Kan sammanfatta det hela med att det blir ett köp, när spelet går för halva priset eller mindre.

Jag vet inte, det är något som saknas med den gamla hederliga BF-känslan. Blivit mindre för varje spel som kommit, och då har jag varit med sedan 1942.

Spelet känns lite... fördummat?

Sur gammal konservativ gubbe? Kanske...

Enig. Jag har dock bara hänt med sedan bf2, men nog tusan är det något som försvunnit och ersatts med massa trams. Jag kommer säkert köpa detta, precis som du, till det blir ett bättre pris. Gissningsvis är det nog det sista bf-spelet jag spelar dock.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Matchmaking funkade inte för mig trots otaliga försök. Så jag valde en specifik server istället. Många servrar har 0/64 men 22 i kö typ, skitskumt. Gå inte att joina heller.
Testade joina en full server med kö istället, står nu i kö.

Lite prestanda specs: i7 920@4.0Ghz och GTX 980 har runt 80fps med 2560x1080 Ultra.

Permalänk
Medlem

Har inte fått testa än... Man kommer inte ens in i Origin!

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Matchmaking funkade inte för mig trots otaliga försök. Så jag valde en specifik server istället. Många servrar har 0/64 men 22 i kö typ, skitskumt. Gå inte att joina heller.
Testade joina en full server med kö istället, står nu i kö.

Lite prestanda specs: i7 920@4.0Ghz och GTX 980 har runt 80fps med 2560x1080 Ultra.

Skrivet av vrmlnd:

Har inte fått testa än... Man kommer inte ens in i Origin!

För att EA blir ddos-ade

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Keeper of Traditions

Brukar de reset:a ens framsteg när betan tar slut, eller kommer de vara kvar i slutprodukten?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Brukar de reset:a ens framsteg när betan tar slut, eller kommer de vara kvar i slutprodukten?

Allting nollställs.

Permalänk

Origin och EAs servrar känns duktigt överbelastade. Jag som hade hoppats testa lite mer ikväll när man har tid.

Annars har jag svårt att bli upphetsad men som många andra är jag lite gubbe också.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k || Gigabyte GTX 980 G1 || Corsair Vengeance LP 8GB || Asrock Z77 Extreme4 || Samsung 840 EVO 500 GB|| Seagate 2TB || WD Red 2x3TB || Fractal Design R4 || Fractal Design Kelvin S36 || Be-Quiet L8 630W

Permalänk
Hedersmedlem

Deras store i spelet fungerade ju stabilt i alla fall. 130 dollar för nån version. DLC ingår ej. Ridå.
Ge oss ett komplett spel från början tack, som det var förr. Stycka inte upp spelupplevelsen i mindre bitar som splittrar communityt.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Deras store i spelet fungerade ju stabilt i alla fall. 130 dollar för nån version. DLC ingår ej. Ridå.
Ge oss ett komplett spel från början tack, som det var förr. Stycka inte upp spelupplevelsen i mindre bitar som splittrar communityt.

130$ är för versionen med DLC.

Permalänk

har spelat sen kl 18.20 hade lite problem i början men var bara att spamma så komm man in tillslut och har inte haft några problem sen dess men kanske har haft tur.

spelet var kul i några timmar sen vart det ganska enformigt, kommer jag köpa spelet ... förmodligen inte direkt säger som andra att det kan bli köp senare om dom rear ut det.

PS: var men om en kul bugg nyss där alla spawna utan vapen så alla sprang bara runt, när servern reloada var det lika dant

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

130$ är för versionen med DLC.

I stand corrected.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag hann spela lite igår kväll.
Dock är det för tidigt att säga om det blir ett köp eller inte.
Tänkte få spela med några kompisar ikväll men ingen kommer in på någon server.
Men det kommer ju en ny dag imorgon, så får vi hoppas de löst problemen.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/PoodleCorp

där e dagens problem.. jä..a snorungar

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Jag hade det problemet när jag försökte köra DX12 igår :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av simon253:

@Zpnk: Jag hade det problemet när jag försökte köra DX12 igår :/

Testat min lösning med Nvidia inspector?

Kolla mitt förra inlägg här ovan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fortfarande nere verkar det som..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaggeMan:

Låter underligt, jag sitter på datorn i min signatur med cpu @ 4.1 och gpu @ 2.1, nyaste drivrutinerna och Ultra 1080p pendlar jag generellt mellan 135-180 fps. Tänk på att ha scale på 42% på grafikinställningarna

Ska kolla på scale, tack för tipset! Skönt att veta att du får 135-180fps med 1070, och då vet jag att jag ska sikta på det eller lite högre!

Skrivet av Chibariku:

4GB är verkligen i minsta laget idag. Hade 8GB tidigare och det kunde slå i taket med Bf4 och några Chrometabbar uppe.

Håller med absolut. Beställde ett 4 kit 32gb 3000MHz vengeance LED men cdon har varit otroligt sega på att skicka, väntat i en månad. Är förvisso en väldigt ny produkt från Corsair. Köpte en sticka för 150kr på netonnet för att åtminstone kunna använda datorn medans kittet skulle levereras.

Skrivet av Xaio:

Jag ligger på runt 54-71 FPS Ultra 4k med ett 1080 och en 6700k med 32gb ram (Utan AA, allt stock clocks)
Det går under 60 vid eld runt om och efter jag dog, sitter inte riktigt och kollar på min FPS hela tiden jag spelar men du får väl ett "ungefär" här.

Okej, tack för riktmärket! Funderar nämligen på att kanske köpa en 4k-skärm till min setup och det är kul att veta att man skulle ligga runt 60fps!

Skrivet av molliz:

whaaat? har du en sån grym dator med 4gb i RAM? Får man fråga varför :S

Absolut! Cdon har tagit en månad på sig att leverera ett Vengeance LED 32gb 3000MHz 4-kit, samtidigt som jag hade alla andra komponenter hemma efter några dagar, och för att jag ska kunna använda datorn medans jag väntar på de stickorna köpte jag en liten 4gb-sticka på netonnet för 150kr. Inte optimalt, men det fungerar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Nu kom jag inte in i spelet och hann testa.

Men om nån annan som kör SLI får direct x-problem utan att lösa det. Så verkar det som att jag löste detta via att gå in i Nvidia Inspector, välja Battlefield 1 i rullmenyn... sen ändra SLI Compability Bits (DX1x).

http://i.imgur.com/BHNch3l.jpg

Igår funkade sli klockrent.
Hade superfina siffror med mina 2x970

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att betan pågår till torsdag nästa vecka?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLutnaes:

Okej, tack för riktmärket! Funderar nämligen på att kanske köpa en 4k-skärm till min setup och det är kul att veta att man skulle ligga runt 60fps!

När jag väl kommer in på en server om någon timme eller två kan jag benchmarka i fraps åt dig och andra som kanske är intresserade!

Side note på 4k skärmar, det finns en del strul, vet inte om det är just denna modellen eller flera som ibland fuckar ur i windows eller när man maximerar spel. Skärmen består ju av 2 paneler, ibland så synkas dessa två inte och man måste stänga av och på skärmen.

En annan sak jag råkade ur för i The Witcher 3 när jag körde full screen window mode va att jag fick vertical split(lite som tearing fast 1px mellan de 2 panelerna) i mitten av skärmen när jag körde kameran ifrån höger<>vänster, det är dock det enda spelet jag fått det i så det kan ju va något med grafikmotorn.

Annars har jag väl inga mer klagomål, förutom att man måste ha sin best till dator för att lira grafiktunga spel, vilket just nu är mycket möjligt med ett 1080>.

(Men spel som Open Transport Tycoon är mycket trevligt i 4k! Utan att man behöver en bra dator)

Permalänk

@trickeh2k:
Man kan ju nästan hoppas de förlänger den med typ en dag, med tanke på DDoS... :/
Mycket bra data de samlar in just nu. typ "Cannot Connect to EA Online".

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mange43:

Igår funkade sli klockrent.
Hade superfina siffror med mina 2x970

Ja för mig blev det Direct x error efter 5 sekunder inne bland menyerna. Så fort jag klickade nånstans...

Det jag skrev löste mitt bekymmer där. Tänkte på om nån fler hade bekymmer... men det kanske är pascal sli som är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förutom BF1942, har du funnits någon Battlefield BETA som inte dragit ner EA/origin login + servers ett par kvällar i rad ?

Samt även peak hours dagarna strax efter nya Battlefield spel släppts även pajat EA login ?

Kan minnas exakt samma problem med Battlefield 2,3,4 även Vietnamn, Hardline samt Starwars.

Fungerade prova BF1 BETAn idag före kl18.

Så vad är mest sannolikt, DDOS ifrån några kids idag ?

Eller att EA följer traditionen att underdimensionera sina system för att kunna höja aktieutdelningen med lägre kostnader ?

Permalänk
Medlem

Gav spelet några försök till och hamnade till slut på plats 12 i kö på en server.
Efter 90 minuter så gav jag upp. Då hade jag plats 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av gargamelo:

Förutom BF1942, har du funnits någon Battlefield BETA som inte dragit ner EA/origin login + servers ett par kvällar i rad ?

Samt även peak hours dagarna strax efter nya Battlefield spel släppts även pajat EA login ?

Kan minnas exakt samma problem med Battlefield 2,3,4 även Vietnamn, Hardline samt Starwars.

Fungerade prova BF1 BETAn idag före kl18.

Så vad är mest sannolikt, DDOS ifrån några kids idag ?

Eller att EA följer traditionen att underdimensionera sina system för att kunna höja aktieutdelningen med lägre kostnader ?

https://twitter.com/PoodleCorp/status/771068519547011072

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

@trickeh2k:
Man kan ju nästan hoppas de förlänger den med typ en dag, med tanke på DDoS... :/
Mycket bra data de samlar in just nu. typ "Cannot Connect to EA Online".

Mmm, tog väl typ 30-40min för mig att ens komma online och lyckas starta nedladdningen av spelet när jag kom hem vid 22-tiden. Har testat ett par ggr under kvällen men inte gått att komma in i något spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2