Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Pokemon emulator?

Hej, jag lirade Pokemon Blue/Red/Yellow som liten och fick en liten nostalgikick häromdagen.

Finns det några vettiga emulatorer som har de spelen till PC? Finns det några re-makes som fortfarande är trogna till grundkonceptet? Jag vill inte ha mer än 150 pokemons. Jag vet att guld/silver och diamant också kom ut men 150 eller 151 eller vad det nu var räcker.

Så, antingen en emulator eller en remake, finns de? Jag lirar med 27" 1440p, så jag vet att det kanske är en omöjlighet att fråga, men det vore bra med en *hyffsad* upplösning iaf.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Oldboy till android iaf, där fungerar den bra. Vet att de har en PC-version men inte hört så mycket av den.
Här finns en bra lista annars.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har för mig att det finns ett "pokemon brown" baserat på första generationen

Permalänk
Medlem

Även jag har kört på androidtelefon, fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

De spelen blue red och yellow har 147 pokemon eller något åt det hållet. Sen så finns det fire red och leaf green som var remake av blue och red

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör Game Boy Advance Emulator med Pokemon FireRed, LeafGreen, Emerald, Ruby & Sapphire.

Permalänk
Medlem

Desmume

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Kör också DeSmuME, fungerar fint.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Avstängd

My Boy! GBA emluator.

Antar att kanske alla emulators kan köra flera instancer samtidigt nuförtiden? Men när jag spelade pokemon på telefonen körde jag iaf My Boy! och bytte mellan mig själv på flera olika spel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain_Spock:

Jag kör på Oldboy till android iaf, där fungerar den bra. Vet att de har en PC-version men inte hört så mycket av den.
Här finns en bra lista annars.

Laddade ned oldboy till Android. Jag vet i praktiken inget om emulatorer. Var hittar jag spelen som jag behöver till oldboy? Har du några tips?

Jag vet att man ska vara försiktig med att ladda ned program som inte kommer från playstore, så jag är konservativ av den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Så, antingen en emulator eller en remake, finns de? Jag lirar med 27" 1440p, så jag vet att det kanske är en omöjlighet att fråga, men det vore bra med en *hyffsad* upplösning iaf.

Det får nog bli både remake och emulator, som nämnts tidigare, firered eller leafgreen på GBA-emulator är nog det du letar efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Umbrellas Ladda ner Virtual Boy Advance. Förmodligen den största och bästa Gameboyemulatorn som finns. Jag använder den själv för att spela Pokémon Gold och Crystal på datorn, många andra kör första generationens spel.

Den går att komplettera med TGB Dual så kan du använda Tradefunktionerna. Det är så vitt jag vet den enda emulatorn som klarar att emulera Linkfunktionen.

Upplösning däremot går inte att fixa i de här programmen i alla fall. Eftersom spelen inte körs i mer än typ 200x200 får du finna dig i att ha en ruta på skärmen, däremot går det att skala upp det upp till 4 gånger i VBA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har alltid kört visualboy advance-m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

@Umbrellas: Vad du ska göra är att ladda ner ett ROM till spelen du vill köra, detta går att hitta lätt genom en simpel googlesökning. Sök bara på "Pokemon Red ROM" eller liknande och ladda ner den. Därefter går du inte i oldboy, hittar mappen där ROM-filen ligger och kör den därifrån. Sen är det bara att köra på!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt