Permalänk
Medlem

Nähe, tänkte lira sista dagen idag men betan är nerstängd. Trodde den skulle vara tillgänglig till inklusive den 8:e. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nähe, tänkte lira sista dagen idag men betan är nerstängd. Trodde den skulle vara tillgänglig till inklusive den 8:e. :/

Det trodde jag också. Alltså att det var till och med den 8 september...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det trodde jag också. Alltså att det var till och med den 8 september...

hann spela några timmar idag, måste ha stängt precis nyss, typ för en timme sen.

Nu har jag BF feeling, någon som är online på BF3 fortfarande? Äger inte något av de nyare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Lego Master

@BrottOchStraff:
Har börjat lira BF4 rätt konsekvent efter BF1-betan gjorde mig grinig men BF-sugen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@BrottOchStraff:
Har börjat lira BF4 rätt konsekvent efter BF1-betan gjorde mig grinig men BF-sugen.

Men jag har ingen lust att köpa BF4. Körde betan när det kom och tyckte att typ allt var sämre än BF3 förutom grafiken. Saknar egentligen bad company 2, men det är bara massa hackers där nu för tiden på de servrar som är kvar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Lego Master

@BrottOchStraff:
Jag kanske bor i ett rosa skimmer, men personligen har jag inte längtat tillbaka till BF3 sen jag skaffade och började spela 4:an. Det enda jag kan titta på lite nostalgiskt är vissa av banorna, men sånt kommer man över rätt fort. Får väl prova installera BF3 med för att se om det är som du säger.
Antar att det talar för sig själv att jag har 36h spelat i BF3, men 136h i BF4. Inga tusentals timmar, men ändå tillräckligt för att bilda sig en uppfattning tycker jag.

EDIT: Jag har inte ens alla DLCs till BF3, måste ha slutat spela det innan alla släpptes. Har vägrat Premium, både till 3an och 4an. Men nu är det ju billigare att köpa Premium till 3an istället för att köpa de tre "nya" DLCarna jag inte har. De är ju trots allt släppta nu.

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

BF3 har riktigt bra banor, i princip alla banor är roliga att spela.
BF4 banorna är nästan tvärtom, får du inte tag på fordon är det klippt, långa avstång mellan flaggorna och öppen terräng gör att man sällan tar sig från en till den andra utan o stöta på helis, tanks, IFV eller snipers... ngr få undantag finns, men jag gillade BF3 banorna brutalt mkt mer

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34

Permalänk

@BrottOchStraff: BF4 är bättre och roligare än sitt rykte, imo. Speciellt efter att DICE LA putsade upp det. Nu är ju dessutom alla DLC:s gratis vilket gör BF4 till ett riktigt kul och billigt tidsfördriv tills BF1 kommer.
Själv har jag lagt ned nästan 1 000 timmar av mitt liv på spelet...

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|Asrock RX 9070 XT Taichi OC|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair K70 RGB|Mionix Naos Pro|OS: Win 11 Pro|

Permalänk

Finns fortfarande folk som spelar BF3 också märkte jag när jag testade det när jag inte längre kunde spela BF1 betan idag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

hann spela några timmar idag, måste ha stängt precis nyss, typ för en timme sen.

Nu har jag BF feeling, någon som är online på BF3 fortfarande? Äger inte något av de nyare.

Battlefield 3 är det roligaste Battlefield som jag har spelat. Jag är på, skriv PM.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Battlefield 3 är det roligaste Battlefield som jag har spelat. Jag är på, skriv PM.

Tycker du verkligen det är bättre än 42´och bf2?! Vietnam med?? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Men jag har ingen lust att köpa BF4. Körde betan när det kom och tyckte att typ allt var sämre än BF3 förutom grafiken. Saknar egentligen bad company 2, men det är bara massa hackers där nu för tiden på de servrar som är kvar.

Gametime är svaret, då kan du spela gratis en vecka eller något sånt. Problemet med det är att du bara kan spela på officiella servrar där admins inte kan göra ett skit så fuskarna är säkra där. Många utav de som spelar på de officiella servrarna är en utav två typer:
1. De som bara vill möta nya spelare för att boosta sin KD
2. Nya spelare som är till för att boosta KD åt spelare

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Finns fortfarande folk som spelar BF3 också märkte jag när jag testade det när jag inte längre kunde spela BF1 betan idag.

Skrivet av Dreijer:

Nästan 3000 pers online nu såg bag på bf3stats

Hinner dock inte idag, kanske imorgon kväll PMa origin-user så addar jag.

EDIT: nu är det 5000

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade det officiella forumet. Folk verkar minst sagt missnöjda med spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Alltid den negativa massan som hörs. Folk är generellt livrädda för förändringar och något nytt. Har spelat både BF3 och BF4 och är precis lika sugen på BF1. Finns givetvis mycket som ska jobbas på för DICE. Men jag har tålamod.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem

Det är svårtippat hur populärt det kommer bli. Ska bli intressant hursomhelst.
BF4 är fortfarande väldigt populärt efter 3år. Rent spontant efter BF1 betan blir det definitivt mer populärt än Battlefront men om det håller lika bra som BF4 efter 3år eller BF3 efter 5år är jag tveksam till. Blir nog köp ändå, sista dagarna började jag ändå gilla BF1 tillräckligt. Bolt action gevären (utan scope) vann mig över

Tror det är för att jag gillade bolt action i Day Of Defeat (dock WW2) också och det blir lite nostalgi att skjuta såna.

Spelare Online (PC)
Battlefront 3,210
BF4 21,238
BF3 5 916
BFH 2,020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

@BrottOchStraff: BF4 är bättre och roligare än sitt rykte, imo. Speciellt efter att DICE LA putsade upp det. Nu är ju dessutom alla DLC:s gratis vilket gör BF4 till ett riktigt kul och billigt tidsfördriv tills BF1 kommer.
Själv har jag lagt ned nästan 1 000 timmar av mitt liv på spelet...

Hur gör man för att få alla DLC till BF4 gratis?

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

@MrTin: Origin prenumerations - grej. Kostar 40kr i månaden, men då får du BF4 premium, Hardline premium, Titanfall och mycket mer.

Permalänk
Medlem

Jag gillade det man hann med att spela av BF1 betan. Kändes lite mer som det äldre BF som jag gillade så mycket. Känns mer som det är fokus på teamplay än att grinda vapen och attachments. Ett par vapen och ett par olika alternativ som utrustning som dessutom var ganska billiga är precis lagom fokus på den biten speciellt för oss som kanske har tid att spela 1-2 gånger i veckan eller mindre till och med. Lite buggigt men var ju en beta trots allt. Dem jag märkte mest av var att starta spelet och vara "civil" utan vapen eller något. Men en omstart så löste det sig för mig. Annars var det när man hamnade i en loop av att gå in och ur fordon. Hoppas på många intressanta banor och att man kommer kunna ha lite båtkrig som i bf1942.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Attans, man var ju klar med plugget och hoppades på någon timmes BF1 Beta lir men sen så läser man att de stängde ner beta:n redan tidigt under dagen!

Nåja, blir ett köp efter lanseringen och efter spelet testats ordentligt i minst en vecka!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har spelat runt tusen timmar i både BF3 och BF4, ehum. Det jag saknar i BF1 är höjdaspekten, alltså att man slåss om höghus och andra höga punkter och får strategiska fördelar på banan. Hus med två våningar på ökenbanan räknas liksom inte. Och den andra banan som fanns i stängda betan är inte bättre heller, platt och simpel layout för en erfaren spelare.

Blir banorna inte mer avancerade än så här så känns det inte som nåt stor skillnad mot deathmatch. Då blir risken stor att jag tröttnar och glider tillbaka till BF4 efter ett tag, som jag gjorde med Battlefront. Och då fastnade jag ändå för Battlefront betydligt mer redan från början än vad jag gjorde nu.

Jag har nog bara gnällt i den här tråden, aja, BF1 var lite kul ändå och jag har redan köpt det. Ska bli kul att levla upp iaf.

Permalänk
Medlem

Tyckte betan kändes så där, så det får bli att hoppa tillbaka till Red Orchestra istället klart bättre än dem senaste bf spelen.
Sen får man fundera lite på om man har för mycket pengar efter släppet (eller om för många av dem man spelar med hoppar på).

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog köpa BF1, det fick igång mitt FSP sug igen, och jag har suttit o nött BF4 rejält senaste dagarna... har saknat FSP rejält, och det var riktigt skönt o komma bort från Diablo3

Det jag dock är orolig för är...kommer man behöva sitta med dom där rövsugande ironsights... mig veterligen fanns inga andra alternativ på den tiden, förutom scopes till snipern..men jag gillar verkligen inte ironsights det kommer nog bli det som får mig att tröttna på spelet

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34

Permalänk

Netcoden har testats för er som undrar hur den är i detta spel så här långt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Det jag dock är orolig för är...kommer man behöva sitta med dom där rövsugande ironsights... mig veterligen fanns inga andra alternativ på den tiden, förutom scopes till snipern..men jag gillar verkligen inte ironsights det kommer nog bli det som får mig att tröttna på spelet

Det kommer du inte behöva. Fanns andra sikten till vapnen redan i betan.
Sådant här till exempel till MP18:
https://i.ytimg.com/vi/IhjC8l5qTEo/maxresdefault.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Det kommer du inte behöva. Fanns andra sikten till vapnen redan i betan.
Sådant här till exempel till MP18:
https://i.ytimg.com/vi/IhjC8l5qTEo/maxresdefault.jpg

Ja jo, sant...nackdelen med det RDS siktet är ju att halva bilden försvinner
Men du har rätt..

Finns det ngnstans man kan se vilka gadgets och unlocks som kommer finnas i BF1?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Ja jo, sant...nackdelen med det RDS siktet är ju att halva bilden försvinner
Men du har rätt..

Finns det ngnstans man kan se vilka gadgets och unlocks som kommer finnas i BF1?

Borde finnas olika precis som tidigare.
Brukar ju läcka lite när ikoner eller liknade från battlelog eller speldata kommer ut men inte sett något än.

Permalänk
Skrivet av MrTin:

Hur gör man för att få alla DLC till BF4 gratis?

Fel av mig där...
De har varit gratis att tanka ner under vissa givna perioder. Kommer förhoppningsvis hända igen.

:s

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|Asrock RX 9070 XT Taichi OC|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair K70 RGB|Mionix Naos Pro|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Lego Master
Skrivet av bobani:

Jag kommer nog köpa BF1, det fick igång mitt FSP sug igen, och jag har suttit o nött BF4 rejält senaste dagarna... har saknat FSP rejält, och det var riktigt skönt o komma bort från Diablo3

Man har ganska tydligt sagt att realismen får stå tillbaka för spelbarhet och "fun factor", dvs de kommer slänga in lite random grejjor som inte riktigt fanns på den tiden. Förmodligen innebär det lite andra sikten osv. Inte rödpunkt och mörkersikten såklart, men ändå mer än vad som visades i betan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så länge det inte blir några FLIR eller IRNV sikten som i BF4
Tyckte betan växte och växte , ska bli kul med TDM eller Domnation utan en massa tanks och grejor.
Tyskarnas tank sniper va sweeeet bra malle i den.
Mvh / Mange