Steelseries visar MOBA-musen Rival 500

Permalänk
Melding Plague

Steelseries visar MOBA-musen Rival 500

Danska Steelseries fortsätter att bygga vidare på sin Rival-serie av spelmöss och utökar nu med MMO- och MOBA-speldonet Rival 500, med hela 15 knappar och haptisk återkoppling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Givet köp för mig! Länge kört med Razer Naga och bytte nyligen till rival för sensorn som är så mycket bättre än Nagas, men jag saknar knapparna..

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Är det många som har problem med att siktet blir påverkat utav vibrationer? Börjar marken vibrera har man nog större problem än att siktet flyttar sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som den där kan bli ganska skitig och äcklig och sen svårrengjord.

Dyr och ohygienisk. Tänk vad mycket smuts som kan samlas i dom där räfflorna överallt och som sedan blir svårt att komma åt. Bättre med släta ytor som det bara går dra en trasa över.

Permalänk
Medlem

Verkar grym

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Ser ut som den där kan bli ganska skitig och äcklig och sen svårrengjord.

Dyr och ohygienisk. Tänk vad mycket smuts som kan samlas i dom där räfflorna överallt och som sedan blir svårt att komma åt. Bättre med släta ytor som det bara går dra en trasa över.

Är du rädd för dig själv också?

Spraya alkohol så dödar du bakterier annars. Inte gör en trasa mycket i dessa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ser ut som den där kan bli ganska skitig och äcklig och sen svårrengjord.

Dyr och ohygienisk. Tänk vad mycket smuts som kan samlas i dom där räfflorna överallt och som sedan blir svårt att komma åt. Bättre med släta ytor som det bara går dra en trasa över.

Om det är samma typ av material som ex qpad mk-50 som är infernaliskt omöjligt att rengöra så vet jag inte vad dom tänker med. Smuts och damm gräver in sig på ytan av den typen av material, fuktig trasa, handduk etc hjälper inte för att få bort smutsen.
Förstår inte varför vissa tillverkare envisas med det här materialet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker den ser nice ut, ser ut som en naturlig ersättare till min Corsair M95 när den är slut, eller det kommer nya spel som den inte funkar i har hänt tidigare...

Permalänk
Medlem

Påminner väldigt mycket om Corsair M90/M95, blir att kanske testa denna nästa gång då jag snart måste byta mus och ser ut som Corsair har nästan gett upp dessa.

Skrivet av UncleDirty:

Tycker den ser nice ut, ser ut som en naturlig ersättare till min Corsair M95 när den är slut, eller det kommer nya spel som den inte funkar i har hänt tidigare...

Ibland måste du aktivera att makrona körs igenom hårdvara (stor checkbox längst ner på första sidan) istället för mjukvaran om spelen blockar avancerade möss, med det så kommer du runt allt.

Du behöver också ladda upp profilen till musen för att det ska funka den vägen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det många som har problem med att siktet blir påverkat utav vibrationer? Börjar marken vibrera har man nog större problem än att siktet flyttar sig.

Vibrationer från den haptiska återkopplingen då, inte från marken

Motorn har alltid varit monterad vertikalt. Steelseries märkte tidigt i utvecklingen att det horisontella läget kunde störa siktet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Är du rädd för dig själv också?

Spraya alkohol så dödar du bakterier annars. Inte gör en trasa mycket i dessa fall.

Nej, jag är inte rädd för mig själv, men ibland så kan musen bli skitig. Det bildas ett lager över plasten.
Då vill jag lätt kunna skrubba bort den med en trasa. Visst dödar alkohol bakterier, men vill ändå bli av med smuts.
Så skulle vilja ha alkohol på en trasa och skrubba bort. Men det blir svårt att komma åt om inte ytan är plan och har massa räfflor dår smutsen hamnar mellan.

Permalänk
Avstängd

Kan de inte släppa något till fötterna man kan ha, låter kanske sjukt men skulle hjälpa mig mycket tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Kan de inte släppa något till fötterna man kan ha, låter kanske sjukt men skulle hjälpa mig mycket tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta patent på det fort som fan.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kan de inte släppa något till fötterna man kan ha, låter kanske sjukt men skulle hjälpa mig mycket tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Har läst om folk som gjort just detta med pedaler och det har ju funkat. Problemet har blivit när de ska ut med bilen och sen råkar trycka fel ned foten pga reflexer från när de använt pedalerna till att spela typ CS

Permalänk
Medlem

Haft musen i över 3 veckor, är väldigt nöjd med den, dock så brukar den dö till och från så man måste dra ut sladden och plugga in igen.
Nu hoppas man att det dyker upp en massa skakfunktioner till Legion som man kan dra nytta av!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Finns inga möss som returneras lika ofta som steelseries och razer, absolut skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kan de inte släppa något till fötterna man kan ha, låter kanske sjukt men skulle hjälpa mig mycket tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

https://youtu.be/alBMblGJp80

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Vägledare

@Brillmongot: Har ingen statisktik på detta men utifrån egen erfarenhet så stämmer det Inte lika illa med SteelSeries men har betydligt bättre erfarenhet av Logitechs möss. Kanske inte ska uttala mig allt för mycket då jag inte provat särskilt många av deras senaste möss, men har en G500s och är otroligt nöjd med den.

Permalänk

Jag köpte en G402 idag. Tack Logitech.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Finns inga möss som returneras lika ofta som steelseries och razer, absolut skräp.

Jobbar du i affär eller hur vet du? Säger inte emot utan är bara nyfiken.