Permalänk
Medlem

Dator för gaming-Köpråd

Hejsan en snubbe här som söker en dator som kommer kunna hantera minecraft med bra fps och klarar det mesta som sagt.
Jag filmar även in till youtube så behöver bra minne och att den klarar av att rendera filmer.

Min budget är 20k

Är rätt ny på stationära datorer så helst inte överklockning (ifall inte någon kan förklara för mig så jag förstår)
Önskemål.
Chassi med fönster (svart eller vitt)
Allting i det ska vara med och även 1/2 skärmar beroende på vad ditt pris på datorn blir.

Länka gärna datorn här nere så jag kan kolla, tack på förhand

Permalänk

Har du tänkt att bygga den eller vill du köpa en färdig byggt? Samt så tycker jag att 20 000kr är lite väl mycket för att köra Minecraft, tycker jag.

Permalänk
Avstängd

@Alyze: Något åt detta hållet,https://www.inet.se/kundvagn/visa/9724935/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Man börjar undra vad det är för fel på dina andra trådar.
Mod har tom sagt till.

Sen verkar du inte ha någon aning om vad du ska betala, först 9 sen 10, sen 12, sen 15 och nu 20?

Vill du verkligen ha hjälp, kom upp med vad du har tänkt göra med datorn, en budget. Och vad som ska ingå i priset.
Sen måste jag säga, ska du bara spela Minecraft räcker det mesta. Minecraft klarar ju typ vilken dator som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alyze:

Hejsan en snubbe här som söker en dator som kommer kunna hantera minecraft med bra fps och klarar det mesta som sagt.
Jag filmar även in till youtube så behöver bra minne och att den klarar av att rendera filmer.

Min budget är 20k

Är rätt ny på stationära datorer så helst inte överklockning (ifall inte någon kan förklara för mig så jag förstår)
Önskemål.
Chassi med fönster (svart eller vitt)
Allting i det ska vara med och även 1/2 skärmar beroende på vad ditt pris på datorn blir.

Länka gärna datorn här nere så jag kan kolla, tack på förhand

Skärm + dator:

Datorn kommer kunna klara av "alla" spel med högsta grafiken.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9724981/

Permalänk
Medlem

@zingad_99: Inte tänkt bygga den vill hellre att någon bygger åt mig. ja men minecraft är just nu...

Permalänk
Medlem

@Fantgrenen: Aldrig sagt 9 eller 10. jag börja med att säga 14-15k men har nu fått ihop lite mer pengar så jag har 20k..

Permalänk
Skrivet av Alyze:

@Fantgrenen: Aldrig sagt 9 eller 10. jag börja med att säga 14-15k men har nu fått ihop lite mer pengar så jag har 20k..

Du har ju fått en hel del förslag, men verkar inte bry dig direkt.

Här sa du "behöver jag hjälp för en bra gaming dator för runt 11-12 Tusen" och då skulle 1-2 skärmar ingå. Alltså en dator för runt 9k.

Permalänk
Medlem

@Fantgrenen: Jag bryr mig dock. Ifall du inte gillar mina trådar så bara lämna och läs inte, så enkelt är det

Permalänk
Skrivet av Alyze:

@Fantgrenen: Jag bryr mig dock. Ifall du inte gillar mina trådar så bara lämna och läs inte, så enkelt är det

Och sen blir ditt konto avstängt
läs reglerna är du snäll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fantgrenen:

Du har ju fått en hel del förslag, men verkar inte bry dig direkt.

Här sa du "behöver jag hjälp för en bra gaming dator för runt 11-12 Tusen" och då skulle 1-2 skärmar ingå. Alltså en dator för runt 9k.

TS har inte specificerat vilken typ av skärm han vill ska ingå, dock har han en total budget på 20k. Vilket borde innebär att det finns utrymme till både 144Hz samt en VA/IPS skärm.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Jonteeeh: Kan någon förklara skillnaden mellan i7, i5, i3

Permalänk
Avstängd

@Alyze: i3 är Dual-Core processor med HT stöd, i5 är en Quad-Core processor, och i7 är en Quad-Core processor med HT stöd.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@NybörjarePåDatorer: i3 är Dual-Core processor med HT stöd, i5 är en Quad-Core processor, och i7 är en Quad-Core processor med HT stöd.

https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/asus...

är denna bra eller kan jag få bättre för detta pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alyze:

https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/asus...

är denna bra eller kan jag få bättre för detta pris?

Absolut inte, du har fått förslag på prisvärdare alternativ här i tråden.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|