Blizzard byter namn på Battle.net

Permalänk
Melding Plague

Blizzard byter namn på Battle.net

Blizzard ska under de kommande månaderna byta namn på välkända Battle.net. Syftet är att minska förvirring och få alla företagets tjänster under samma varumärke.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja för "Battle.net" känns som en hemsida och ingen mjukvara. Vettigt beslut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Battlenet är ju laddat med massa goda minnen/nostalgi. Hoppas att de fortsätter använda det för någonting framöver i varje fall.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det känns logiskt. Battle.net låter som en hemsida från angelfire med sådan där gif på en gubbe som står och gräver. Så jävla B alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett dåligt beslut :/

Permalänk
Medlem

Det är väl nostalgikern i mig, men jag uppskattar battle.net.. Nåja, får väl logga in i D2, där lär det säker (?) heta samma även framöver!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Behåll namnet för gamla minnens skull.

Permalänk
Inaktiv

tycker battle.net är en skitbra domän men smaken är väl som baken.

De kanske tror att blizzard kommer bli mer välkänt när man tar bort battle.net men där tror jag de skjuter sig ordentligt i foten.

Permalänk
Medlem

lär få något tråkigt som blizzard hub eller blizzard games som nytt namn

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Ett klokt namnbyte för en gångs skull, alltid tyckt battle.net varit i väldigt dåligt namn på deras onlinetjänst.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Extremt dåligt namn. Är det deras support eller?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Blizzard Tech? Låter som namnet på deras kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tråkigt och helt onödigt, Battle.net är ju väldigt känt och detta kommer ju bara leda till förvirring, dessutom är det tråkigt av nostalgiska skäl!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

Bedrövligt namnval. Battle.net är inte perfekt men ett väl inarbetat namn.

Lika korkat beslut som Logitechs "Logi" i mitt tycke. Hoppas de tänker om och väljer ett mer passande namnval som återkopplar mer till deras utbud. Ett simpelt Blizzard Games hade nog varit tillräckligt om än simpelt och trist. Väldigt talande då endast deras spel finns på tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gud vad onödigt... Hur skapar det förvirring? Jag känner ingen som inte fattat vad det rör sig om när man säger battlenet. Så istället för "Download the battle.net app here" blir det "Download the Blizzard Tech app". Säga vad man vill om namnet battle.net men det är inarbetat och etablerat. Alla vet att om du skall fixa med ditt konto är det eu.battle.net som gäller. Eller de kanske skall flytta det till att bara vara eu.blizzard.com/account eller något...

Permalänk
Medlem

Att folk reagerar så pass på ett namnbyte? Själv känner jag att jag inte kunde bry mig mindre om vad det heter, det kan få heta PonylandUnitedRainbowKingdoms om det vill. Jag öppnar programmet och startar wow, that's it.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Så tradigt med alla företag som ska sätta sitt namn i allt de gör. Google Voice, Apple TV, Blizzard Streaming och allt vad det är. Jag bryr mig inte jättemycket men förstår inte varför Blizzard inte kunnat bygga upp Battle som varumärke istället? Battle Voice och Battle Streaming låter inte sämre.

Nu fattas bara att Steam döps om till Valve Network, sen lägger jag en pizza och går hem.

Permalänk
Medlem

Jag gillar namnet Battle.net

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Ställer mig alltid tveksam när rebrandings är på tapeten. Jag har aldrig varit ett fan av just battle.net, även om namnet har etablerats i sinnet och minnet genom repetion sedan wc2 bnet edition. Men Blizzard.tech ser jag knappast som en förbättring.

Till skillnad från Corsairs byte av logotyp så tror jag däremot att Blizzard står kvar vid sitt beslut.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

För min del är Battle.net ett inarbetat namn och förknippat med nostalgi

Permalänk
Medlem

Undrar om det handlar om att det är svårt att varumärkesskydda ordet "Battle" - är helt enkelt ett för vanligt ord. Gissar på att de vill ha ett TM som är lättare att försvara. (BNet är nostalgiskt dock, buu!)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det dyker upp "Download Blizzard Tech here!"
- Men jag vill inte kontakta support, jag vill spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Battlenet är ju laddat med massa goda minnen/nostalgi. Hoppas att de fortsätter använda det för någonting framöver i varje fall.

Minst sagt! Det känns även som Battle.net för Diablo 1, StarCraft & Diablo 2 var mer stabilt på den tiden än vad andra företag lyckas med idag. Mycket härliga minnen där

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Men jag vill ju battla på nätet, inte stå och vänta på support i en isstorm

Permalänk

Hoppas de kallar det Blizzard.net istället.

Permalänk
Medlem

Vad var det som är förvirrande med battle.net verkligen? Det enda jag kan tänka på är att man blandar ihop battle.net och battlelog..

Permalänk

www.battlelog.com låter väldigt lika och är förvillande.
Ett helt annat spel så ja det är bra med namnbyte men som nämnts blizzard.net hade funkat bättre.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Att folk reagerar så pass på ett namnbyte? Själv känner jag att jag inte kunde bry mig mindre om vad det heter, det kan få heta PonylandUnitedRainbowKingdoms om det vill. Jag öppnar programmet och startar wow, that's it.

Så varför byta namn från första början då?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag är rätt säker på att ni missförstår. I nyheten på PCGamer står det att Battle.net "will be referred to as Blizzard tech from here on, as is already the case with Blizzard Streaming and Blizzard Voice." Notera litet "t" på tech. Dvs att det ska framgå att det är Blizzard som står bakom tekniken, såsom namnen Blizzard Streaming och Blizzard Voice redan gör. Det står inget om vad namnet blir i slutändan.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB