Vilket program är bäst om man ska göra en hemsida?

Permalänk
Medlem

Vilket program är bäst om man ska göra en hemsida?

Tjena!

Har valt att göra en hemsida som gymnasiearbete. Då är frågan hur jag ska gå till väga.

Jag har gått en webutvecklingskurs på 100p där vi lärde oss att använda Adobe Dreamweaver och Flash osv. Under kursens gång så gjordes allt på Mac men jag funderar på att köra på PC istället. Vad tycker ni?

Men jag undrar också om det finns någon annat alternativ till Dreamweaver eller liknande som är enklare.

Permalänk
Medlem

@krupty:
Brackets är ett alternativ jag använder det och gillar det det är gratis med:)

Visa signatur

Moderkort:Asus SABERTOOTH Z77 | CPU:Intel Core i5 3570K | Kylare:vattenkylning GPU:Asus gtx680 2st DirectCUII | RAM:Corsair 16GB 1333Mhz |PSU: Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ Modulär
"citera för svar" missförstå mig inte? för udda skrivning

Permalänk
Medlem
Skrivet av krupty:

Tjena!

Har valt att göra en hemsida som gymnasiearbete. Då är frågan hur jag ska gå till väga.

Jag har gått en webutvecklingskurs på 100p där vi lärde oss att använda Adobe Dreamweaver och Flash osv. Under kursens gång så gjordes allt på Mac men jag funderar på att köra på PC istället. Vad tycker ni?

Men jag undrar också om det finns någon annat alternativ till Dreamweaver eller liknande som är enklare.

Varför använder du inte Dreamweaver till PC?

Annars skulle jag rekommendera att använda ett program du är välbekant med, det kommer att göra till arbete enklare.
Är du ute efter en editior eller IDE?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Använder själv Visual Studio Code för webbutveckling

Permalänk
Medlem

För nybörjare: Dreamweaver. För avancerade personer som ha lärt sig grunderna: EditPlus eller Sublime Text.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.