Permalänk
Inaktiv

Ny dator.

Hej det är så att jag ska köpa en ny dator jag har chassi, grafikkort o h hårddiskar så vad jag behöver är ram, moderkort, psu och cpu. Min budget är rätt snål dvs 4000 kan sträcka mig till 4500 om det skulle vara.en stor uppgradering.

Vad jag ska göra med datorn är främst spela wow och streama film.

Permalänk
Medlem

vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

@anon34061
Kan vara bra om du skriver märke o modell på chassi så rätt storlek på moderkort kanväljas (mATX/ATX osv)
Samma med grafikkort så inte ett för svagt väljs eller överdrivet för starkt

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Utan att springa iväg för långt kanske ett intel-core-i5-6600k paket kan vara nåt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett GTX 980 grafikkort, och ett chieftec fulltower.
Jag är iinte så säker på om jag vill hoppa på Inte-tåget, jag har alltid använt AMD så jag funderar på att fortsätta på det spåret.

Permalänk
Medlem

Fx plattformen är föråldrad, vänta tills efter årsskiftet om du ska köpa AMD tills deras nya plattform släppts. Avråder starkt från AMD i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Jubileumsmästare

@anon34061: Såg att du inte hade någon SSD så jag slängde in en sån med Här är mina tre förslag där den första är med 120 GB SSD och den andra med 240 GB SSD och den tredje är prispressad Vet att du vill ha AMD processor men jag tänker inte rekommendera skräp typ. Vill du ha AMD så vänta tills Zen släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Jag har ett GTX 980 grafikkort, och ett chieftec fulltower.
Jag är iinte så säker på om jag vill hoppa på Inte-tåget, jag har alltid använt AMD så jag funderar på att fortsätta på det spåret.

Som de andra säger jag köp Intel, även om jag är lite AMD fanboi så är det Intel som gäller, Eller vänta till Zen om du inte har bråttom