Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Rutger Janåker:

Noppoo Lolita Spyder 87 med röda Kailh-brytare.
Inväntar vita keycaps med sideprint.

Vackert!

Jag kolla igenom lite gamla bilder och måste köra en throwback Thursday till alla mina gamla brädor jag inte längre äger

Poker(1) med alucase.

Filco med alucase.

Quickfire rapid, moddat med MX Red(fanns bara med MX Black på den tiden), lackat chassi och Cherry orginal DS caps.

MK-80 med nya LED's och ergoclears.

Mitt kära HHKB saknar jag nog mest av alla brädor..

Och sist men inte minst, den bästa OEM brädan jag haft. Ducky G2PRO TKL.

Miss you all!!....

Permalänk

Noppoo Lolita Spyder 87 med röda Kailh-brytare.
Inväntar vita keycaps med sideprint.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hitta lite fler bilder på glömda tangentbord.

Mitt gamla Ducky moddat så att lysdioderna är modulära, ny tjockare platta och smorda, stickermoddade MX Reds:

Och så har vi phantom med Round 4 caps.

Permalänk
Skrivet av Berglund03:

CM Storm QuickFire Rapid-1
Haft det lite mer än ett år och plötsligt över en månads tid, så dog typ hälften av led ljusen.

Även om du tänker köpa ett annat så kan du prova att reklamera (och sälja det du ev får). Jag reklamerade flera gånger innan jag fick ett bra exemplar. Behövde inte skicka tillbaka något av dom och det var inget krångel. På nåt av dom dog ett par redan första dagen har jag för mig, nån annan började det efter ett par veckor. Vet inte hur det är efter mer än ett år om de fortfarande är villiga i ditt fall. Tror det var netonnet i mitt fall.

Edit: Kommer inte riktigt ihåg när det var men sedan jag fick ett bra exemplar så har inte en enda gett upp. Skulle tro att det var minst ett år sen iaf.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv

Garanti är bra!

Förenklat!
Permalänk

Tjena folket tänkte bara höra om de finns någon annan sida förutom maxgaming som säljer keycaps? Inga speciella direkt bara nått med lite utbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hitta lite fler bilder på glömda tangentbord.

Mitt gamla Ducky moddat så att lysdioderna är modulära, ny tjockare platta och smorda, stickermoddade MX Reds:
http://i.imgur.com/Y0DzBoI.jpg
http://i.imgur.com/l36NMrS.jpg

Och så har vi phantom med Round 4 caps.
http://i.imgur.com/EImNxGX.jpg

Hur tjock? Varifrån?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berglund03:

CM Storm QuickFire Rapid-1
Haft det lite mer än ett år och plötsligt över en månads tid, så dog typ hälften av led ljusen.

https://s21.postimg.org/wiloqqsyv/cmstormrapid1.jpg

Funderar på att skaffa ett nytt till jul, då reorna börjar.
Så skulle gärna få tips på ett tangentbord.
Söker efter ett svart/mörkgrått med blåa switchar.
Med vit led, som man kan ha svagt på.
Knapparna ska vara ovanför bordet så att säga, inte som jag har nu, där dom är i bordet. (Om ni förstår vad jag menar, hoppas jag.)
Helst runt 1000kr, men 1500kr går bra med. Ifall det är helt fantastisk kvalité.

Dock är jag osäker om jag vill vara kvar på tenkeyless eller om jag ska testa så kallat mini(60%).
Är det stor skillnad som man märker av? Känns som jag använder F1-12 samt pilarna väldigt sällan.

Illa, men modellen är ökänd för att ha den typen av problem. Jag har själv ett och tror att någon slocknat och sen kommit till liv igen, men det är inte mitt "main" tgb så inte brytt mig så mycket.

I ditt fall är det ju extremt så kolla om du kan reklamera, men det är relativt vanligt att att just Rapid-I drabbas av dessa problem.

I övrigt är ju Rapid-I ett grymt tgb. Personligen tycker jag att skrivkänsla är viktigare än LEDs, så jag hade inte bytt modell till en annan modell hur som helst iaf.

Jag använder CM storm Quickfire Ultimate (hemma) och CM Storm Quickfire XT (jobbet) till vardags. Det sistnämnda är som rapid-i fast med numpad och utan leds.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av =dorf=:

Hur tjock? Varifrån?

Det kommer jag inte ihåg tyvärr. Var några år sedan. :/
Har för mig att det var någon som lasra ut en liten batch på geekhack. Samma snubbe som jag köpte mitt Poker 1 alucase av. Tjockt som fan var det iaf.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Såpass!
Permalänk
Medlem

Mitt "första intrycken"-inlägg gällande min aliexpress-hhkb-gh60-kopia för att testa funktionaliteten av brytarna (igen...).

Utlovade för någon vecka sedan att jag skulle skriva en rad eller två om denna skönhet när jag byggt ihop den. Anledningen till att det tagit sådan tid är dålig kvalitetskontroll hos tillverkaren och tidsbrist från min sida.
Efter första monteringen inte fick space-tangenten att återfjädra som önskat, min första misstanke var att jag misslyckats med de pcb-monterade stabilisatorerna som sitter gömda under plast-"platen", problemet är att för att felsöka dessa var jag tvungen att löda isär hela tangentbordet. Där gav jag upp och kastade det i en låda.

Efter cirka en vecka undangömt i byrålådan så fick jag idag äntligen tid att löda av alla brytare och efter mycket om och men så insåg jag att felet inte låg i stabilisatorerna utan i en böjd mellanslagstangent som ändå gick på, vilket skapade tryck på stabilisatorerna och därför förhindrade återfjädring. Har spenderat en timme med att koka mellanslagstangenten och offra fingertopparna för att böja den till ett fungerande stadium i etapper, numera fungerar den precis som vilken mellanslagstangent som helst.

Mer och bättre bilder kommer när jag installerat belysningen och fixat den vänstra alt-knappen då den inte registrerar mina tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

Tjena folket tänkte bara höra om de finns någon annan sida förutom maxgaming som säljer keycaps? Inga speciella direkt bara nått med lite utbud

Mig veterligen är det bara maxg som säljer caps i Sverige, Inet har haft några Ducky original-set tidigare men tror de slutat ta in dem.

Oavsett har du ställt frågan i fel tråd, skulle rekommendera att du ställer frågan i Guide: Mekaniska Tangentbord istället. Du kan också använda forumets sökfunktion för att hitta samma fråga ställd tidigare.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Imtottson:

Tjena folket tänkte bara höra om de finns någon annan sida förutom maxgaming som säljer keycaps? Inga speciella direkt bara nått med lite utbud

Tyvärr är det som Release skriver bara Maxgamin som gäller här i landet.

Finns bl.a Mechsupply/UKKeycaps i England som har ett litet antal ANSI/ISO/UK layouts i samma keycaps set, ibland kan det förkomma GB:s (GroupBuys) med Internationala sets som har ISO/Nordic layout, då får man köpa Base setet å betala extra för det Internationala setet.

http://www.mechsupply.co.uk/products

Sitter å väntar på mitt ANSI Royal Navy keycaps set från Mechsupply/UKKeycaps.

Kustompcs, även i England, har vissa ANSI/ISO/UK layouts keycaps sets, nästan samma sets som Mechsupply/UKKeycaps har: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/Keys_and_Accessories.html

Det går alltså att använda ISO/UK keycaps sets på ISO/Nordic t-bord som har standard botten rads mått. Har du t.ex ett corsair t-bord så får problem med att hitta passade keycaps sets, då deras t-bord inte har standard botten rads mått.

Standard botten rads mått: Ctrl, Win, Alt å FN/Menu är 1x1.25. Spacebar standard mått är 1x6.25, se även länk: http://blog.maxkeyboard.com/dwkb/keycap-compatibility-size-ch...

EDIT: Går att beställa ISO/Nordic keycaps sets här (USA) : http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/10... men bara 88 - 105 keys sets.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

EDIT: Går att beställa ISO/Nordic keycaps sets här (USA) : http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keycap-set/10... men bara 88 - 105 keys sets.

Liknande finns här: http://www.maxkeyboard.com/iso-layout-custom-color-cherry-mx-keycap-set-top-print-blank.html

Det finns lite olika varianter på bottenrad där också och så slipper man danska/norska ÄÖ

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

@seville57: Ledsen att jag går off-topic här, men jag måste fråga. Jag har sett dina inlägg i något års tid nu. Får jag fråga varför du måste ha 4-8 rader mellan dina stycken när du skriver? Det gör dels att man måste scrolla en evighet för att se igenom tråden och dels att det bara blir svårare att läsa dina inlägg. Bara en nyfiken fråga

Permalänk
Medlem

Fick hem mina Granite caps precis, riktigt nöjd med dom.
Inga synliga skador, vilket är skönt.

Tangenterna är rätt uniforma så det är svårt och se om vissa sitter upp och ner..

Permalänk
Inaktiv

Förtydligande om hur tangentbord ffunkar

Hjälp till självhjälp
Permalänk
Medlem

@anon257891
Tack så mycket, fick hjärnsläpp.

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget som var värt att visa!

Självinsikt
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Nice! Jag har, som du kanske sett, ett likadant. Jag har nu fått igång QMK och RGB backlight, hade problem med det från början. Vad tycker du om kvalitén? Jag tycker att man får mycket för pengarna med detta kit

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@anon257891: Snyggt! Jag måste fasen ta och slänga på DSA caps från min grabbag för att se om jag klarar av profilen. För capsen är ju så in åt helvete snygga alltså. Alla tangentbord med den profilen ser ju hur bra som helst ut, oavsett färgkombination!

Permalänk
Medlem

Passar ju så mycket bättre till mitt Novatouch TKL

Så gillar jag den stora 0-tangenten istället för 2 små 0- resp- 00-tangenter.

https://www.aliexpress.com/item/Top-print-PBT-keycap-Noppoo-choc-mini-84-mechanical-keyboard-noppoo84-gaming-keyboard-gateron-cherry-mx/32482246397.html?spm=2114.13010608.0.0.qJtADU

Så nu har jag ett numpad från Filco över, om nån är intresserad:

http://www.keyboardco.com/keypad/filco-majestouch-tenkeypad-tactile-action-numberpad.asp

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Gon Nerd60 LeandreN edition
Egen kolfiberplåt
Sticker'd n' lubed Cherry MX blå 62g Sprit fjäder
Sprit gold plated stabs, plate mount
Granite caps
Tex svart case
Pexon kabel med coil

GH60 rev C från Falbatech
Stock Cherry MX svarta
Stock Cherry stabs, pcb mount
Original Cherry caps med HADapter
KC60 silver alu case
Ducky kabel

För tillfället så gillar jag GH60 bättre...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Realforce 88UB
Hypersphere mod
Blå ESC från Widebasket
Blå space från Massdrop

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Gon Nerd60 LeandreN edition
Egen kolfiberplåt
Sticker'd n' lubed Cherry MX blå 62g Sprit fjäder
Sprit gold plated stabs, plate mount
Granite caps
Tex svart case
Pexon kabel med coil

GH60 rev C från Falbatech
Stock Cherry MX svarta
Stock Cherry stabs, pcb mount
Original Cherry caps med HADapter
KC60 silver alu case
Ducky kabel

http://i.imgur.com/lDqJUDP.jpg?1

För tillfället så gillar jag GH60 bättre...

Men, men.... Varför har du Windows knapparna upp och ner?... Jäkligt snygga iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Men, men.... Varför har du Windows knapparna upp och ner?... Jäkligt snygga iallafall.

Snyggare så?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Som jag har letat efter denna lilla rackaren...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Intressant wrist rest du har. Har funderat på något liknande. Var har du köpt det? Hur är det att använda?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SweatyLlama:

Intressant wrist rest du har. Har funderat på något liknande. Var har du köpt det? Hur är det att använda?

Ebay för typ 5 år sedan.

Det fungerar hur bra som helst, det glider ingenstans och såg riktigt bra ut tills min son (som då var 2 år) bestämde sig för att använda det som en skateboard och därmed repa det rätt kraftigt.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ebay för typ 5 år sedan.

Det fungerar hur bra som helst, det glider ingenstans och såg riktigt bra ut tills min son (som då var 2 år) bestämde sig för att använda det som en skateboard och därmed repa det rätt kraftigt.

Ok, tänkte att det kanske blir halt om man blir lite svettig. Har försökt söka på det på eBay men har antagligen fel söktermer. Har du någon länk kanske?