Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Någon som märkt att nivån på spelarna man spelar med sjunkit avsevärt sedan Halloween patchen?
Jag ligger runt 3k i rating och före patchen valde folk heroes efter lineup, prata i voicechat och synka ultis.

Nu väljer folk helt fel heroes för sitiationen och säger inte ett ord i voicechat...
Kan det vara så att det är många som ranka upp sig i början av säsongen som börjat spela igen eller inbillar jag mig bara ?

Någon annan som lagt märke till detta? Det håller på o göra mig galen iaf, går inte att soloQa längre.

mm.. jag har gått från 3100 till 2700 nu... 6 raka förluster igår tack vare ryssar som vägra joina voice chat och väljer bastion och widow...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av griid:

mm.. jag har gått från 3100 till 2700 nu... 6 raka förluster igår tack vare ryssar som vägra joina voice chat och väljer bastion och widow...

Jag har lyckats hålla mig fast vid 3k rating iaf. Men det är ett j*vla lotteri med gamesen. Känns som man antingen förlorar på 2min eller vinner på 2min varenda gång.

Får sitta och byta heroes hela tiden också för att folk byter hejvilt mellan tanks/supports och DPS, brukar oftast sluta med att man sitter som ensam tank/support med 5 DPS i laget...

Permalänk
Medlem

Vill folk förlora matcher? Helt plötsligt när saker är som mest avgörande då byter de till Widow och ställer sig 3 mil ifrån objective... Va faan liksom!?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd

Det var inte alls lagg ifrån servern jag hade utan det var en grafikinställning om någon har liknande problem.

Har ny dator, så hade bara satt 144hz i Windows, inte i Overwatch.

Bredvid upplösningen i spelet kan man ju sätta 60~144, ändrade det nu och den oranga lagg ikonen försvann direkt och spelet blev helt underbart

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Vill folk förlora matcher? Helt plötsligt när saker är som mest avgörande då byter de till Widow och ställer sig 3 mil ifrån objective... Va faan liksom!?!?

Antar ni körde Defense,då tänker han ''ah men jag kan säkert göra nytta med min skruttiga Widow'' trots dom pushar hårt och man behöver lite mer reaktionär offensive.

Vem vet det är så märkligt ibland.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Antar ni körde Defense,då tänker han ''ah men jag kan säkert göra nytta med min skruttiga Widow'' trots dom pushar hårt och man behöver lite mer reaktionär offensive.

Vem vet det är så märkligt ibland.

?????

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bara jag som får upp 3st gula fykanter följt av en gul cirkel med en blixt igenon i vänstra hörnet av skärmen ? Känns som de betyder att jag laggar, men OW visar ju snällt att jag sitter med 30MS hela tiden.

Svårt att veta om man laggar eller inte också då man inte har tillgång till ping i realtid eller netgraph. Det verkar inte direkt som pingen som står stämmer heller då jag alltid legat på 40-45MS mot PTR servrarna som ska ligga i USA om jag inte missminner mig helt?

Jag har Telia och det har uppstått senaste 2 veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bara jag som får upp 3st gula fykanter följt av en gul cirkel med en blixt igenon i vänstra hörnet av skärmen ? Känns som de betyder att jag laggar, men OW visar ju snällt att jag sitter med 30MS hela tiden.

Svårt att veta om man laggar eller inte också då man inte har tillgång till ping i realtid eller netgraph. Det verkar inte direkt som pingen som står stämmer heller då jag alltid legat på 40-45MS mot PTR servrarna som ska ligga i USA om jag inte missminner mig helt?

Jag har Telia och det har uppstått senaste 2 veckorna.

Jag har också sett de ikonerna några gånger, men inget lagg. Jag har Telia 100/100. Det slog mig häromdagen att Overwatch aldrig har buggat, kraschat eller laggat för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bara jag som får upp 3st gula fykanter följt av en gul cirkel med en blixt igenon i vänstra hörnet av skärmen ? Känns som de betyder att jag laggar, men OW visar ju snällt att jag sitter med 30MS hela tiden.

Svårt att veta om man laggar eller inte också då man inte har tillgång till ping i realtid eller netgraph. Det verkar inte direkt som pingen som står stämmer heller då jag alltid legat på 40-45MS mot PTR servrarna som ska ligga i USA om jag inte missminner mig helt?

Jag har Telia och det har uppstått senaste 2 veckorna.

Skrivet av twk:

Jag har också sett de ikonerna några gånger, men inget lagg. Jag har Telia 100/100. Det slog mig häromdagen att Overwatch aldrig har buggat, kraschat eller laggat för mig

Jag har dessa symboler jämt och ständigt. Någon symbol är för packetloss, vet inte vilken det är dock.
Jag har Bahnhof-zitius som har problem i princip varje kväll numera med höga svarstider/PL

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av twk:

Jag har också sett de ikonerna några gånger, men inget lagg. Jag har Telia 100/100. Det slog mig häromdagen att Overwatch aldrig har buggat, kraschat eller laggat för mig

Ptja, dom har ju väldigt annorlunda nätkod. Så man märker ju inte av det mycket direkt. Men det jag tänkt på är att jag blir hookad av roadhog och träffad av hanzo när jag är långt bakom väggar då och då. Vilket jag inte märkte av i samma utsträckning förut.

Och kollar man på killreplayen så var jag inte alls där det visade att jag var på min skärm.

Spelar man mycket tracer så märks det extra bra.
Men märker det även med ana, då har jag dött medan karaktären som dödar mig ligger på backen och sover på min skärm efter att jag skickat en sleep dart på honom.

Detta kombinerat med ikonerna som ständigt kommer upp får mig att anta att jag laggar. Men då blizzard kör en Apple och låter sina användare få så lite insyn som möjligt i systemet så vet man ju inte vad fan som händer bakom kulisserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ptja, dom har ju väldigt annorlunda nätkod. Så man märker ju inte av det mycket direkt. Men det jag tänkt på är att jag blir hookad av roadhog och träffad av hanzo när jag är långt bakom väggar då och då. Vilket jag inte märkte av i samma utsträckning förut.

Och kollar man på killreplayen så var jag inte alls där det visade att jag var på min skärm.

Spelar man mycket tracer så märks det extra bra.
Men märker det även med ana, då har jag dött medan karaktären som dödar mig ligger på backen och sover på min skärm efter att jag skickat en sleep dart på honom.

Detta kombinerat med ikonerna som ständigt kommer upp får mig att anta att jag laggar. Men då blizzard kör en Apple och låter sina användare få så lite insyn som möjligt i systemet så vet man ju inte vad fan som händer bakom kulisserna.

Just Hanzo behöver ju inte se dig, eller pricka dig, för att pricka dig
https://www.youtube.com/watch?v=kuM1caVhDHQ

Permalänk
Medlem

Sjukt, har ramlat från 1700 till snart 1200 trots att jag spelar bättre än någonsin. Allt hänger på hur laget funkar tillsammans. Trist med solocomp pga. detta...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Sjukt, har ramlat från 1700 till snart 1200 trots att jag spelar bättre än någonsin. Allt hänger på hur laget funkar tillsammans. Trist med solocomp pga. detta...

Dafuq? Du kan inte skylla på laget om du torskar på den nivån. Jag föll ner i guld efter en längre tids soloque och trollpicks från min sida. Har legat på 2200-2600sr senaste tiden och folk är värdelösa.

Vunnit flera games där jag endast stått och hamrat på mitt torn som Torbjörn på defense. Misstänker att spelarna i silver är betydligt sämre dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli grymt bra med Mei. Jag fick 22 player kill streak på koth.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@DOGE: Har bara idag haft 7 matcher med folk som lämnat eller envisas med Widow eller Torbjörn. Helt fantastiskt!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

@DOGE: Har bara idag haft 7 matcher med folk som lämnat eller envisas med Widow eller Torbjörn. Helt fantastiskt!

Torb is love torb is life

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Torb is love torb is life

Skickades från m.sweclockers.com

Det går liksom inte att bära laget å spela sig ur knepiga val. Körde en vända nu där idioterna valde Torb, Bastion och widow.... I attack...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag suger, mina kompisar är närmare master och själv har man inte nått platinum än. Har i princip noll erfarenhet av FPS-spel så det kan vara orsaken. Någon som har tips på bra lärorika Youtubes eller hemsidor? Måste fan börja bli bättre haha

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Jag suger, mina kompisar är närmare master och själv har man inte nått platinum än. Har i princip noll erfarenhet av FPS-spel så det kan vara orsaken. Någon som har tips på bra lärorika Youtubes eller hemsidor? Måste fan börja bli bättre haha

Om det är just headshots du vill bli bättre på så är ett bra tips att köra custom game med typ mcree. Sätter upp ett fullt lag som ana och sätter på headshots only. Du akn skada dem med headshots med de kan inte skada dig någonting. Sen kan du öka dmg så du one-shotar dem också. Efter en stund med det så kommer du vara bättre på mcree i vilket fall

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nivån har blivit bättre, casuals kanske har dragit vidare till BF1, och dom som är kvar börjat lära sig?

Däremot så stör jag mig mer än någonsin på matchmakingen.
Problemet jag har nu är att man väldigt(!) ofta hamnar i matcher där man möter motståndare som köar som grupper.

Jag fattar inte varför blizzard inte kan bygga matchmakingen som sådan att en grupp på 4 pers alltid möter en annan grupp på 4 pers.
En grupp på 3 möter en annan med 3, en på 6 möter en på 6, ja ni hajar.

För, att spela 6 randoms mot en grupp på 4 eller fler (som jag gjort ett par matcher nu), det är inte ens roligt...
Man blir överkörda som små motterfukkers.... 3-4 eller fler som syncar setup och sitter på voicecom är mer eller mindre omöjliga att vinna mot på 6 randoms..

Jag skulle säga att det räcker med 2 bra spelare i grupp i ena laget för att enkelt äga 6 randoms...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag tycker nivån har blivit bättre, casuals kanske har dragit vidare till BF1, och dom som är kvar börjat lära sig?

Däremot så stör jag mig mer än någonsin på matchmakingen.
Problemet jag har nu är att man väldigt(!) ofta hamnar i matcher där man möter motståndare som köar som grupper.

Jag fattar inte varför blizzard inte kan bygga matchmakingen som sådan att en grupp på 4 pers alltid möter en annan grupp på 4 pers.
En grupp på 3 möter en annan med 3, en på 6 möter en på 6, ja ni hajar.

För, att spela 6 randoms mot en grupp på 4 eller fler (som jag gjort ett par matcher nu), det är inte ens roligt...
Man blir överkörda som små motterfukkers.... 3-4 eller fler som syncar setup och sitter på voicecom är mer eller mindre omöjliga att vinna mot på 6 randoms..

Jag skulle säga att det räcker med 2 bra spelare i grupp i ena laget för att enkelt äga 6 randoms...

4 i en grupp ser man rätt ofta. Men mot 6? När jag och mina kompisar kör 6 pers så möts vi alltid av en för lång que och mot 6 i en annan grupp.
Men ja, de borde vara så att en grupp på mer än 3 pers möter alltid lika många av samma grupp.

En annan sak som jag märkt är att man möter väldigt ofta folk som spelat mycket mer än mig själv. Jag ligger på en bit över 1 stjärna nu, och möter ofta personer med 3-4 stjärnor. Men det kanske blir för långa que om man alltid vill spela med spelare som kört lika mycket. Vet iof inte om de har en hidden mmr på casual(som är nästan det ända jag kör).

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

4 i en grupp ser man rätt ofta. Men mot 6? När jag och mina kompisar kör 6 pers så möts vi alltid av en för lång que och mot 6 i en annan grupp.
Men ja, de borde vara så att en grupp på mer än 3 pers möter alltid lika många av samma grupp.

En annan sak som jag märkt är att man möter väldigt ofta folk som spelat mycket mer än mig själv. Jag ligger på en bit över 1 stjärna nu, och möter ofta personer med 3-4 stjärnor. Men det kanske blir för långa que om man alltid vill spela med spelare som kört lika mycket. Vet iof inte om de har en hidden mmr på casual(som är nästan det ända jag kör).

6 pers i grp har jag bara mött en gång, då vi andra var 6 randoms.
Kanske blev nått knas, eller som du säger, kanske finns för lite grupper som köar.
Men däremot grupper på 2-4 är det i mer eller mindre varje match nu.

Tror den har nån form av hidden skill och inte bara går på level, jag spelar också mest quickplay.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av BasseBaba:

Jag tycker nivån har blivit bättre, casuals kanske har dragit vidare till BF1, och dom som är kvar börjat lära sig?

Däremot så stör jag mig mer än någonsin på matchmakingen.
Problemet jag har nu är att man väldigt(!) ofta hamnar i matcher där man möter motståndare som köar som grupper.

Jag fattar inte varför blizzard inte kan bygga matchmakingen som sådan att en grupp på 4 pers alltid möter en annan grupp på 4 pers.
En grupp på 3 möter en annan med 3, en på 6 möter en på 6, ja ni hajar.

För, att spela 6 randoms mot en grupp på 4 eller fler (som jag gjort ett par matcher nu), det är inte ens roligt...
Man blir överkörda som små motterfukkers.... 3-4 eller fler som syncar setup och sitter på voicecom är mer eller mindre omöjliga att vinna mot på 6 randoms..

Jag skulle säga att det räcker med 2 bra spelare i grupp i ena laget för att enkelt äga 6 randoms...

Tycker också nivån blivit bättre, men det kanske är för att jag kört nästan enbart på min main och lyckats ta mig upp till 3250 i rating nu. Det var nästan som dag och natt mellan 3100+ och sub 3100. Helt plötstligt är alla i voice och man pratar comps igen, folk diskuterar och argumenterar för sina val och man anpassar sig därefter för att få en så bra comp som möjligt.

Och de där med grupper känns nästan som en fördel för motståndaren, iaf när det är grupper om 2-3 pers, för tjatar man inte hål i huvudet på dom så stannar de enbart i sin egna voice och kommuniserar inte alls med resten av laget, vilket resulterar i att de blir osynkade med resten av laget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mer åt faktahållet
http://www.tweaktown.com/news/54805/overwatchs-hero-sombra-fi...

Permalänk
Medlem

Gillar inte ändringen av quick play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Gillar inte ändringen av quick play

Var det något mer än att de gör att man inte kunde ha två av samma hjälte? Skummade den delen lite.

Men quickplay känns väldigt mycket hopp och lek och det känns som om att det blir värre och värre så något behövde göras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Var det något mer än att de gör att man inte kunde ha två av samma hjälte? Skummade den delen lite.

Men quickplay känns väldigt mycket hopp och lek och det känns som om att det blir värre och värre så något behövde göras.

Skickades från m.sweclockers.com

Quickplay ska ju vara casual, competative ska vara för de som är hardcore.

Det de gör nu är dumt och tråkigt att man inte kan vara fler än en hjälte i quickplay och ersätter det med "No Limits".

No Limits kommer ha sjukt lite spelare och de enda som kommer spela där är där för att göra lag med bara en hjälte, det är inte kul.

De andra nya typerna kommer kanske vara roliga.

Det de skulle gjort istället är låta Quickplay vara så som det är nu.

Lägg in i competative (när du trycker där i menyn) ha Competative, Competative Light eller annat namn där det är endast tillåtet med en hjälte.

De kan även lägga in en som är precis som competative fast man går inte upp o ner i rank, endast för träning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Quickplay ska ju vara casual, competative ska vara för de som är hardcore.

Det de gör nu är dumt och tråkigt att man inte kan vara fler än en hjälte i quickplay och ersätter det med "No Limits".

No Limits kommer ha sjukt lite spelare och de enda som kommer spela där är där för att göra lag med bara en hjälte, det är inte kul.

De andra nya typerna kommer kanske vara roliga.

Det de skulle gjort istället är låta Quickplay vara så som det är nu.

Lägg in i competative (när du trycker där i menyn) ha Competative, Competative Light eller annat namn där det är endast tillåtet med en hjälte.

De kan även lägga in en som är precis som competative fast man går inte upp o ner i rank, endast för träning.

Competitive light hade varit en ännu bättre lösning, det håller jag med om. Fast samtidigt, hade inte det gjort att många eller de flesta hade flyttat dit från quickplay och quickplay hade blivit samma som no limits är tänkt att vara nu?

Arcade kan bli roligt också, nästan aldrig kört brawls så det kan vara värt med lite extra belöning där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Competitive light hade varit en ännu bättre lösning, det håller jag med om. Fast samtidigt, hade inte det gjort att många eller de flesta hade flyttat dit från quickplay och quickplay hade blivit samma som no limits är tänkt att vara nu?

Arcade kan bli roligt också, nästan aldrig kört brawls så det kan vara värt med lite extra belöning där.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk kommer flytta definitivt men jag tror att inte så många skulle göra det då de flesta kanske söker sig dit som instegsmodell för competative.