Permalänk
Medlem

Avstämning innan köp

Sista kollen innan beställningen läggs.

Något jag skall ändra på?

Tack på förhand!

http://www.webhallen.com/varukorgen/168122/

Permalänk
Avstängd

@cappizo: jag har varit med om mycket strul med z170 kort ifrån asus och läst om en hel del också, se till att läsa på om möjliga fel på just det där moderkortet så du slipper överraskningar senare.

har varit med om för hög vcore och icke fungerande nätverksport bland annat
vcoren fick vi ställa in manuellt och nätverksporten krävde en uppdatering utav bios

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

@cappizo:
Petig. Men jag skulle välja minnen med lägre CL.Eller Högre MHZ med samma CL. Tex har jag 3200 MHZ minnen med samma CL som de du valt.
Du kommer nog aldrig märka någon skillnad, men bara vetskapen om det, var avgörande för mig. Att jag kunde köpa lite snabbare minnen

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Okej tack för informationen, tog detta kort eftersom det är väldigt populärt för tillfället, du har ingen rekommendation på något annat alternativ eller du menar helt enkelt att jag bör läsa på lite om kortet bara och vara förberedd?@Dusken912:

Permalänk
Medlem

Tack för påpekandet, vilka skulle du rekommendera? Anledningen till varför jag valt 2666 mhz är eftersom just som sagt, tror inte jag behöver högre eller kommer märka någon markant skillnad. Samt att webbhallen installerar endast de som förinställda på 2111 mhz eller något och man får efter det själv höja dem om man vill. @Ljunki:

Permalänk
Avstängd

@cappizo: jag vet inte om andra kort är drabbade, jag vet bara att asus har mkt problem med z170 serien så det är verkligen värt att läsa på innan

Visa signatur

asus b350 strix, 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB, Ryzen 1600 , corsair 16 GB 2666 Mhz, Gigabyte Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Fractal Design Define R4 Svart,ocz 700w semimod, windows 10 , asus 24 vg248qe 144hz

Permalänk
Hedersmedlem

@cappizo *Tråd låst i enlighet med §3.3*

Tråd låst då vi fortfarande inte tillåter flera trådar om samma ämne.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...