Skype slutat fungera med nuvarande IP?

Permalänk
Medlem

Skype slutat fungera med nuvarande IP?

För några dagar sedan satt jag mig vid datorn och såg att Skype hade loggat ur under natten. Försökte logga in igen men står bara att uppgifterna är fel. Är 100% på att de är rätt så något är skumt. Jag kan logga in på mobilen om jag inte är connected till mitt WIFI.
Ansluter jag via VPN kan jag också connecta, men såfort jag kör min vanliga connection så kan jag inte connecta med desktopvarianten eller genom Chrome. Det som gör det hela ännu skummare är dock att jag kan connecta genom Edge hela tiden och därför kan det väl då inte bara bero på IP?

Vore tacksam för lite tips hurfan jag fixar detta, orkar ju inte köra VPN bara för att kunna köra Skype. Och att få ett nytt IP från Telia (TriplePlay-hus) känns ju inte så troligt.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av TriNitro:

Ansluter jag via VPN kan jag också connecta, men såfort jag kör min vanliga connection så kan jag inte connecta med desktopvarianten eller genom Chrome. Det som gör det hela ännu skummare är dock att jag kan connecta genom Edge hela tiden

Din dator är omstartad? Har du kört AdwCleaner på den? Det låter som att din dator fått ett "hjälpprogram" installerat utan din tillåtelse.

Permalänk
Medlem

@TriNitro:
Så om du ansluter via WiFi på mobilen så kommer inte mobilen heller in på skype? Isf kolla routerns brandvägg eller liknande.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Datorn är omstartad flertalet gånger, har kört AdwCleaner nu men hittade inget.

Yes, om jag ansluter via WIFI kommer jag inte in heller. Har kolla routern men inte hittat något fel där heller.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit