Skärm blir svart under spel.

Permalänk
Medlem

Skärm blir svart under spel.

Failed to connect to the driver: (-2147024894) The system cannot find the file specified.
Får denna och skärmen blir totalsvart, måste då forcerestarta datorn för att de ska funka igen.
Ljudet fortsätter i bakgrunden och jag kan göra kommandon etc i x antal sekunder innan någon dialogruta kommer upp (vilket jag ej kan se, hör dock detta)
Hur fixar jag detta? Byta ut grafikkortet?
Detta problem uppstår ENDAST under spel, främst vid start av spel men även randomiserat under spelande.

Permalänk

@assarp: Har för mig att jag hade samma skit en gång! Ominstallerade spelet så fungerade det. Annars gå in på ditt grafikkorts hemsida och leta efter ny drivrutiner!

Permalänk
Medlem

@assarp: har du testat med DDU och sedan nyinstallerat de senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

@assarp: har du testat med DDU och sedan nyinstallerat de senaste drivrutinerna?

DDU?
självfallet tagit bort alla drivers även testat att installera driver in på en annan hårddisk utan någon som helst skillnad (ifall det var fel på hårddisken)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoraTheExplorer:

@assarp: Har för mig att jag hade samma skit en gång! Ominstallerade spelet så fungerade det. Annars gå in på ditt grafikkorts hemsida och leta efter ny drivrutiner!

Tror ej det beror på spelet då jag får samma sak i ALLA spel;

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av assarp:

Tror ej det beror på spelet då jag får samma sak i ALLA spel;

Om vi ska kunna hjälpa dig bör du skriva ut vad du har för delar och OS.
Har du t ex ett ok nätagg som klarar det du har/vill driva?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64:
Hej,
Windows 10 pro
Grafikkort: MSI nvidia Gtx 970
Moderkort: MSI Z87-S02 INET EDITION ATX (inköpt 2014)
CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (haswell, inköpt 2014) inga problem med processorn. håller sig runt 40-45 under load (kylt med hydro-100)
PSU: Corsair CX600, inköpt 2014
RAM: Vengeance lp 1600mhz 4x4gb, inköpt 2014 (dock memory testat och uteslutit detta från att vara problemet)

Permalänk
Medlem

Här var problemet att kontakten på moderkortet glappade / att kabeln till min PSU glappar.
Inte haft något problem med detta sedan jag satte i den ordentligt