Dator vill ej skriva å. *Löst*

Permalänk
Medlem

Dator vill ej skriva å. *Löst*

Hej, min cm storm quick fire rapid kan ej skriva å när jag har den ikopplad i min stationära dator. När jag testar vid en annan dator fungerar det fint så det verkar ej vara fel pa tangentbordet (kan ocksa skriva '[' när jag byter till engelsk layout). Alla andra tangenter verkar fungera. Jag har testat olika usb ingangar.
Någon som kan hjälpa? Behöver ni mer info så fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revir:

Hej, min cm storm quick fire rapid kan ej skriva å när jag har den ikopplad i min stationära dator. När jag testar vid en annan dator fungerar det fint så det verkar ej vara fel pa tangentbordet (kan ocksa skriva '[' när jag byter till engelsk layout). Alla andra tangenter verkar fungera. Jag har testat olika usb ingangar.
Någon som kan hjälpa? Behöver ni mer info så fråga.

Började det funka på slutet?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Orkar inte kopiera in hela vägen... :/

Permalänk
Medlem

Kan du ha flera tangentbordslayouter insparade? Alltså t.ex. om någon annan i hemmet använder annan tangentbordslayout och du själv ibland spelar ArmA, där 'ALT'-tangenten är frekvent använd för att "titta över axeln" och ibland att du råkar kombinera den tangenten med 'SHIFT' för att "gå långsamt framåt" och i detta råkar kombinera LEFT ALT + SHIFT med omedelbar ändring av tangentbordslayouten i win7? Det har hänt mig:

Testa LEFT SHIFT + ALT. Ändrar det tolkningen av input från tangentbordet sådant att det svarar olika på de konstiga tangenterna, t.ex.: ´+ ¨ ' ^ ~ \ ?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

@nanananaBatman Tack för svar, men det var inte något sådant. Var ändå lite åt det hållet.

Lyckades lista ut vad det var. Jag installerade geforce experience tidigare under dagen och tydligen var en hotkey bunden till '[' vilken hindrade å från att skrivas ut.